راز های رسیدن به رتبه یک گوگل چیست؟

نکات کلیدی برای دستیابی به صفحه اول گوگل ، موانع قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول گوگل ، یکی از مهم ترین بخش‌‌ها استفاده از کلمات کلیدی مناسب

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :آموزش سئو
  • بازدید: 1444
راز های رسیدن به رتبه یک گوگل چیست؟
Rate this blog

دستیابی به صفحه اول گوگل کار بسیار پیچیده‌ای است ، اما غیر ممکن نیست. اگر به دنبال رسیدن به صفحه اول گوگل می‌باشید ، می‌توانید با یک سری از آموزش‌ها و بدون صرف کم ترین هزینه‌ای به این خواسته خود دست یابید .

امروزه اینترنت بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها شده است و استفاده از آن به گونه‌ای افزایش یافته که برای رفع کوچک ترین نیاز‌ها ناگزیر هستیم از اینترنت بهره ببریم. این گسترش استفاده از اینترنت برای کسب و کار‌های مختلف می‎تواند یک فرصت ویژه باشد ، در حال حاضر گوگل تبدیل به محیطی برای تبلیغ محصولات و کسب و کار‌های مختلف شده است که این امر باعث می‌شود رقابت خوبی بین صنایع و کسب و کارهای مختلف به وجود آید و به طبع در زمینه‌های کاری که رقبای زیادی وجود دارد تبلیغات در گوگل با دشواری بیشتری مواجه است.

برای این که وب سایت طراحی شده شما بازدید بیشتری داشته باشد همواره باید تلاشتان بر این باشد که بتوانید سئو سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید و فقط به همین راضی نباشید بلکه سپس سعی کنید جزء پنج سایت برتر صفحه اول شوید چرا که میزان بازدید طبق آمار از ۵ سایت اولی که گوگل در هنگام جستجوی هر موضوعی نمایش می‌دهد نسبت به پنج سایت دوم بسیار بیشتر است به طوری که اصلا از لحاظ آماری قابل مقایسه با هم نیستند.

توجه داشته باشید رسیدن به صفحه اول گوگل تمام ماجرا نیست بلکه باید محصول و محتوای شما با کیفیت و درجه یک باشد اگر از کیفیت بالا برخوردار نباشد هر چقدر هم در زمینه تبلیغات عملکرد مفید داشته باشد باز هم در کسب و کار موفقیت آنچنانی نخواهید داشت و حتی اگر سفارش هم داشته باشید مقطعی خواهد بود و بعد از چند دوره سفارش گیری مشتریان متوجه عدم کیفیت خواهند شد و دیگر به هیچ عنوان اعتماد نخواهند کرد.

گوگل یکی از راحت ترین راه‌های دسترسی به مخاطبان و مشتریان می‌باشد ، یعنی کافیست که شما یک سایت طراحی کنید و بتوانید آن را به صفحه اول گوگل برسانید آن گاه روزانه میلیون‌ها بازدید خواهید داشت و اگر درصد کمی از این بازدید ها محصول شما را بپسندند ، یک آمار فوق العاده خواهید داشت.

در دنیای امروزی که اینترنت حرف اول را می‌زند ، یکی از آرزو‌های مالک هر وب سایتی این است که بتواند وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برساند ، اما همان طور که می‌دانید در هر بار جستجو در گوگل برای هر مطلبی در صفحه اول فقط ده لینک نمایش داده می‌شود که این امر نشان دهنده رقابت سخت در این حوزه می‌باشد چرا که هزاران وب سایت وجود دارد اما فقط ده تا از آن‌ها می‌توانند به صفحه اول گوگل first page on google دست یابند .

نکات کلیدی برای دستیابی به صفحه اول گوگل
نکات کلیدی برای دستیابی به صفحه اول گوگل

نکات کلیدی برای دستیابی به صفحه اول گوگل

کلمات کلیدی در واقع کلمه‌ها یا عبارت‌هایی هستند که کلید واژه‌های اصلی به کار رفته در محتوای وب سایت شما می‌باشند و کاربران با جستجوی این کلید واژه‌ها به محصولات ، خدمات و یا وب سایت‌های مشابه با سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند .

در طراحی وب سایت‌های خود حتی الامکان از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید به عنوان مثال اگر شما الان کلمه‌ی صفحه اول گوگل را جستجو کنید لینک های زیادی به شما نشان داده می‌شود حال اگر کلمه کلیدی را طولانی‌تر کنید مثلا این عبارت را سرچ کنید : چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟ در این صورت متوجه می‌شوید که تعداد دامنه سایت ها و لینک‌هایی که نمایش داده می‌شوند کاهش می‌یابد پس اولین نکته این که از کلمات کلیدی طولانی به خصوص برای کلمات کلیدی که رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد استفاده کنید ، البته این مسئله به معنای کاربردی نبودن کلمات کلیدی کوتاه نمی‌باشد ، گاهی ممکن است از یک کلمه به عنوان کلمه کلیدی استفاده شود و به صفحه اول گوگل هم راه یابد اما عموما کلمه کلیدی یک عبارت باشد نسبت به این که فقط یک کلمه باشد بهتر است.

نکته دیگری که در ارتباط با کلمات کلیدی حائز اهمیت است این می‌باشد که برای اینکه گوگل کاملا متوجه مفهوم و هدف یک صفحه شود باید از کلمات کلیدی در عنوان ، متا تگ توضیحات ، url صفحه ، بدنه محتوا و تگ alt تصاویر نیز استفاده شود.

چگونه استفاده کردن از کلمات کلیدی در محتوای سایت بسیار اهمیت دارد ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث جریمه کردن گوگل می‌شود و استفاده خیلی کم هم اثر منفی بر قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل خواهد داشت ، محتوای مورد استفاده شما حداقل باید دارای ۵۰۰ کاراکتر باشد تا از طرف گوگل به عنوان مقاله به رسمیت شناخته شود ولی معمولا اگر تعداد کاراکتر‌های محتوا بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ باشد نتیجه بهتری از گوگل دریافت خواهید کرد. علاوه بر این سعی کنید چگالی کلمات کلیدی مورد استفاده در متن بین ۱ تا ۳ درصد باشد و میزان استفاده آن‌ها در پاراگراف‌های اول بیشتر باشد بهتر است .

استفاده از عنوان های جذب کننده

یکی از مهم ترین بخش‌های تولید محتوا بدون شک استفاده از عنوان‌های مناسب می‌باشد ، برای این که بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید بسیار ضروری است که از عنوان‌های جذب کننده و ترغیب کننده استفاده کنید ، چرا که بدون یک عنوان جذاب حتی اگر بهترین محتوا را هم تولید کرده باشید ، ممکن است مورد استقبال کسی قرار نگیرد چون اگر عنوان جالب نباشد اصلا خواننده به سمت مطالعه سایت کشیده نمی‌شود.

یکی از اولین مواردی که گوگل بررسی می‌کند عنوان صفحه است که باید در محدوده ۳۰ تا ۶۰ کاراکتر باشد که البته در بروز رسانی‌های جدید تا ۶۵ کاراکتر هم امکان استفاده هست و این که بهتر است از کلمات کلیدی هم در عنوان استفاده شود ، اگر قسمت عنوان را خالی رها کنید. گوگل بر اساس محتوای شما عباراتی را به صورت حدسی جایگزین می‌کند همچنین سعی کنید نهایتا ۶۵ کاراکتر بیشتر نشود چون گوگل ۵۱۲ پیکسل برای این مکان در نظر گرفته است و بیشتر از آن اگر قرار دهید باعث نشان دادن به صورت نقطه چین می‌شود.

افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

یکی از مهم ترین عوامل در بهتر شدن رتبه سایت شما برخوردار بودن سایت از سرعت بالا می‌باشد و اگر سایت شما سرعت پایینی داشته باشد این امر یکی از مهمترین موانع برای رسیدن وب سایت شما به صفحه اول گوگل خواهد بود.

شما باید برای سرعت سایت خود نیز برنامه ریزی کنید و با استفاده از ابزار‌ها و روش‌های مختلف سرعت بارگذاری سایت خود را به بیشترین حد ممکن برسانید ، اگر سایت از سرعت خوبی برخوردار نباشد ، نمی‌تواند رتبه خوبی بین سایر سایت‌ها کسب نماید چرا که هیچ کس دوست ندارد برای دیدن محتوای مورد نظر خود چندین ثانیه منتظر بماند اگر می‌خواهید در صفحه اول گوگرد قرار بگیرید به افزایش سرعت وب سایت خود توجه بیشتری داشته باشید ، حتی یک ثانیه تاخیر هم می‌تواند در رسیدن سایت شما به صفحه اول گوگل تاثیر منفی بگذارد.

بهینه سازی سایت برای تلفن همراه

با توجه به اینکه امروزه همه افراد برای انجام کارهای خود از موبایل استفاده می‌کنند طبیعی است که برای جستجو در گوگل هم از این وسیله استفاده کنند ، شما هم اگر قصد دارید به رتبه‌های بهتر و صفحات اول گوگل برسید باید سایت خود را برای موبایل نیز بهینه سازی کنید تا کاربران با موبایل هم بتوانند وارد سایت شوند در این زمینه طراحی ریسپانسیو ، ایده آل ترین نوع طراحی سایت است زیرا با این طراحی وب سایت با هر اندازه صفحه‌ای سازگار می‌شود و عملکرد قابل قبولی درتمام دستگاه‌ها دارد با توجه به تحقیقات انجام شده در حال حاضر بیش از شصت درصد جستجو‌ها در اینترنت با موبایل انجام می‌شود، بنابراین این مقوله بسیار اهمیت دارد و اگر سایت شما برای موبایل مورد استفاده نباشد بسیاری از بازدید‌ها را از دست خواهید داد.

استفاده از گوگل ادز (google ads) برای رسیدن به صفحه اول گوگل

نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق google ads کمی متفاوت است اما به طور کلی می‌تواند تاثیر مثبتی بر قرار گرفتن سایت بر صفحه اول گوگل و عملکرد کسب و کار شما داشته باشند نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق گوگل ادز به دست می‌آید لزوما مرتبط با عبارت کلیدی که جستجو کرده‌اید نیست ، در نتیجه لازم نیست شما حتما برای عبارت کلیدی تولید محتوا کرده باشید بلکه می‌توانید فقط در مورد محصول و خدمات آن توضیحاتی ارائه دهید و کاربران را به سمت وب سایت خود جذب نمایید.

بیشتر بدانید : تبلیغات گوگل ادز چیست؟ ( همه چیز در رابطه با گوگل ادز )

صبوری

همان طور که اشاره کردیم قرار گرفتن در صفحه‌ی اول گوگل کار آسانی نیست و در محدوده زمانی کوتاه به نتیجه نخواهید رسید ، البته دقت کنید که عوامل زیادی در کوتاه‌تر کردن این زمان تاثیر گذار هستند مثل کیفیت محتوای نوشته شده و موارد دیگر ولی اگر احساس کردید که بعد از گذشت زمان طولانی پیشرفت زیادی نداشته‌اید ، مراحل کارتان را بررسی کنید و ببینید که آیا تمام دستورالعمل‌ها و نکات را به درستی انجام داده‌اید یا خیر.

موانع قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول گوگل

موانع قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول گوگل

علاوه بر نکاتی که باید برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل باید آن‌ها را رعایت کنیم یک سری موارد هم هست که به عنوان موانع در این راه شناخته می‌شوند که خوب است با آن‌ها نیز آشنا شوید .

مورد اول عدم ایجاد اعتماد توسط محتوای شما در بین مردم است ، یک کسب و کار کوچک یا بزرگ در صورتی می‌تواند به صورت پایدار در راه موفقیت قدم بردارد که مردم به آن‌ اعتماد داشته باشند ، اگر اعتمادی نباشد به طور قطع هیچ خریدی صورت نمی‌گیرد.

برای به وجود آوردن اعتماد احتیاج به تکنیک خاصی نیست ، فقط کافی است که هوشمندانه رفتار کنید یعنی اگر می‌خواهید مشتریان شما به شما اعتماد کنند باید خرید و فروش بخشی از فعالیت‌های سایت شما باشد نه اینکه فقط مطالب سایت در مورد معامله و خرید و فروش باشد .

مورد دومی که می‌تواند به عنوان یک مانع برای دستیابی به صفحه اول گوگل برای شما باشد ، عدم تداوم در انتشار محتوا است. شما برای اینکه بتوانید در بین ده سایت اولی که گوگل در صفحه اول نتایج نشان می‌دهد قرار بگیرید باید سعی کنید به طور مرتب در وب سایت خود محتوا منتشر کنید ، توصیه می‌شود که برای شروع حداقل ۱۵ محتوا در ماه منتشر کنید و دقت کنید که هر کدام از این محتواها کلمات کلیدی متفاوتی داشت باشند، با این روش شما به موتور جستجو می‌فهمانید که همیشه چیز‌ های با ارزشی برای عرضه کردن دارید با ادامه این روند صفحات سایت شما توانایی کسب رنکینیگ های برتر را پیدا می‌کند.

یکی دیگر از موانع راه یابی به صفحه‌ی اول گوگل شلوغ بودن وب‌سایت شما است یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی سایت‌ها برخورداری سایت از ساختار منظم می‌باشد اگر وب‌سایت شما دارای مطالب منظم و واضح نباشد ، بیشتر افرادی که وارد وب‌سایت می‌شوند دچار سردرگمی شده و گیجی شده بلافاصله از آن خارج می‌شوند چرا که متوجه نمی‌شوند سایت در واقع چه هدفی دارد ، همین مسئله باعث کاهش بازدید‌ های سایت شما می‌شود و باعث می‌شود گوگل سایت شما را در بین رنک‌های برتر قرار ندهد.

آخرین مانعی که در این جا به آن اشاره می‌کنیم وجود رقابت سنگین در صنعت کاری شما می‌باشد یعنی گاهی اوقات یک وب سایت که در مورد یک کسب و کار کوچک و نا آشنا می‌باشد ممکن است خیلی راحت توسط گوگل در بین ده رتبه برتر قرار گیرد، اما کسب و کارها و وب سایت هایی که مربوط به صنایع بزرگ‌تری می‌شوند که رقابت در بین آنها زیاد است و صدها شرکت و برند مختلف بر روی آن کار می‌کنند طبیعی است که قرار گرفتن این گونه وب سایت‌ها در صفحه اول گوگل به مراتب دشوار تر است و نیازمند تلاش و پشتکار بیشتری می‌باشد .

جهت گرفتن مشاوره سئو میتوانید به تیم حرفه ای ساین وب اعتماد کنید.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

چند اشتباه در ux طراحی سایت

چند اشتباه در ux طراحی سایت

شاید شما هم مشابه همین اشتباهات را در ux طراحی سایت کرده باشید پس پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب…

شخصیت شناسی در طراحی سایت

شخصیت شناسی در طراحی سایت

امروز می خواهیم در مورد یک مورد مهم در طراحی سایت صحبت کنیم شخصیت شناسی در طراحی سایت موردی که…

تعامل داشتن با مشتری در کار طراحی سایت

تعامل داشتن با مشتری در کار طراحی سایت

آیا می دانید برای اینکه بتوانید یک طراحی سایت موفق داشته باشید باید با مشتری تعامل داشته باشید پس این…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی