تبلیغات کلیکی یا ppc چیست؟زمان مناسب استفاده از تبلیغات ppc

احتمالا شما هم تا به الان متوجه شدید که راه اندازی تبلیغات کلیکی آنقدر هم پیچیده نیست؛ چیزی که اهمیت دارد، به دست آوردن بهترین بازدهی از تبلیغات PPC است.…

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :مقالات
  • بازدید: 129
تبلیغات کلیکی یا ppc چیست؟زمان مناسب استفاده از تبلیغات ppc
Rate this blog

تبلیغات یکی از اصلی‌ترین روش‌های پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود که اگر شما قصد داشته باشید در دنیای بیکران اینترنت به بازدید یا فروش خوبی برسید، باید حتما از روشهای تبلیغاتی مختلف برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی یا همان تبلیغات PPC از انواع مختلف تبلیغات‌های مربوط به کسب و کارهای اینترنتی هستند که نسبت به بقیه روشهای تبلیغاتی، دارای بازدهی بیشتر و بهتری هستند.

ولی تبلیغات PPC هم روش و ترفندهای مخصوص به خودش را دارد که اگر به آنها توجه نکنید، ممکن است بازدهی خوبی از تبلیغات به دست نیاورید. در ادامه این پست به بررسی تبلیغات کلیکی و مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا PPC مخفف شده کلمات Paid Per Click است؛ یعنی پرداخت هزینه در ازای کلیک! اگر بخواهم واضح‌تر توضیح دهم باید اینطور بگویم که شما به ازای هر کلیکی که توسط کاربر و بر روی تبلیغات شما انجام می‌شود، هزینه‌ای را به شرکت سرویس دهنده تبلیغات PPC پرداخت می‌کنید.

در بین تمامی روشهای تبلیغاتی موجود، روش PPC دارای بازدهی بیشتری است که البته باید قواعد مربوط به آن را به خوبی پیاده کنید. در واقع اگر شما مراحل اصولی تبلیغات کلیکی را به خوبی طی کرده باشید، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی برندسازی و فروش محصولات شما داشته باشد.

مطالعه کنید :جهت سفارش تبلیغات کلیکی گوگل ادز کلیک کنید

تبلیغات کلیکی چه مزایایی دارد؟

در بالاتر گفتیم که تبلیغات های PPC نسبت به بقیه روشهای تبلیغاتی دارای بازدهی بهتری هستند؛ ولی چرا؟ در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایا تبلیغات کلیکی را با هم بررسی می‌کنیم:

۱. مدیریت بودجه

اگر بخش معرفی تبلیغات کلیکی را خوانده باشید، ما گفتیم که هزینه‌های پرداختی در این روش تبلیغاتی، به ازای هر کلیک است. یعنی تا وقتی که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک نکند، هیچ هزینه‌ای از حساب شما کسر نمی‌شود!

همین موضوعات باعث می‌شود که شما بر روی بودجه خودتان مدیریت و کنترل کامل داشته باشید.

۲. تبلیغات شما در دید کاربران هدف است

برخلاف بقیه روش‌های تبلیغاتی، تبلیغات‌های کلیکی شما دقیقا برای کاربران هدف شما به نمایش درمی‌آید؛ همین موضوع باعث می‌شود تا بازدهی تبلیغات PPC نسبت به بقیه روش‌های تبلیغاتی بهتر و بیشتر شود.

۳. عدم وابستگی به الگوریتم موتورهای جستجو

تبلیغات همیشه بخشی از روند پیشرفت سایت هستند و موتورهای جستجو هم با این موضوع آشناییت کامل دارند. برای همین تبلیغات کلیکی را شناسایی می‌کنند، ولی کاری با آنها ندارند.

اگر شما در زمینه وبمستری فعال باشید، می‌دانید که الگوریتم‌های موتورهای جستجو به صورت مداوم آپدیت می‌شوند که می‌توانند بر روی مباحث سئو سایت و تولید محتوا اثرات مختلفی را داشته باشند. ولی این الگوریتم‌ها نمی‌توانند تاثیر خاصی بر روی تبلیغات‌های کلیکی بگذارند.

۴. شخصی سازی کردن مخاطبان هدف

فرض کنین شما صاحب یک کسب و کار محلی هستید که در استان مازندران فعالیت می‌کنید و محصولات خودتان را هم فقط در همین استان عرضه می‌کنید. تبلیغات کلیکی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با فیلتر کردن مخاطبان هدف، تبلیغات خودتان را فقط برای کاربران اهل مازندران نمایش بدهید.

البته این شخصی سازی، فقط به لوکیشن ختم نمی‌شود؛ فیلترهای دیگری به مانند سن، دیوایس، سیستم عامل و … هم وجود دارد.

۵. ارتباط مجدد با کاربران از دست رفته

فرض کنید شما در گذشته یک کمپین تبلیغات کلیکی را انجام دادید و یکسری کاربر به سایت شما آمدند؛ ولی نتوانستند با محصولات شما ارتباط برقرار کنند و هیچ خریدی نکردند.

ولی تبلیغات PPC به شما این امکان را می‌دهد که در کمپین‌های بعدی خودتان، مجددا تبلیغات خودتان را برای همان افراد به نمایش دربیاورید.

بهترین زمان برای تبلیغات کلیکی

بهترین زمان برای تبلیغات کلیکی

نه تنها تبلیغات کلیکی، بلکه هر تبلیغات دیگری، اصول خودش را دارد و اگر با اصول خودش پیش نروید، قطعا نمی‌توانید به بازخوردی که می‌خواهید برسید. یکی از اصول تبلیغات کلیکی، انتخاب بهترین زمان برای اجرای کمپین است.

یکسری نکاتی در مورد بهترین زمان تبلیغات PPC وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

۱. سایت باید از نظر محتوایی و محصول تکمیل باشد

بهترین زمان برای تبلیغ وقتی است که سایت شما چه از نظر محتوایی و چه از نظر محصول، تکمیل باشد. بعضی از افراد وقتی که سایت خودشان را راه اندازی کردند، سریع اقدام به تبلیغات مختلف در سایتهای مختلف می‌کنند.

درست است که تبلیغ برای هر کسب و کاری نیازی است؛ ولی وقتی نه محصول و نه محتوای کافی در سایت خودتان دارید، چطور انتظار دارید که بازدید کننده تبدیل به مشتری شما شود؟

۲. زمان اوج کار شما چه روزی است؟

هر کسب و کاری یکسری روزهای اوج کاری برای خودشان دارند. برای مثال اگر قصد اجاره ویلا را دارید، بهترین زمان برای تبلیغ کلیکی، یک ماه قبل از شروع تعطیلاتی به مانند عید نوروز است و یا بهترین زمان برای فروش تیشرت و لباسهای مشکی، در روزهای مربوط به عزاداری محرم و ماه رمضان است.

همچنین می‌توانید با استفاده ابزار گوگل ترند، تاریخچه ترند حوزه فعالیت خودتان را پیدا کنید تا بهترین زمان برای تبلیغ را انتخاب کنید.

۳. در زمان برتری نسبت به رقبا

چه در کسب و کار دیجیتالی و چه در دنیای واقعی اگر بخواهید به موفقیت برسید، حتما باید رقبای خودتان را بررسی کنید و نسبت به آنها، بهتر عمل کنید. در زمان تبلیغات هم دقیقا همین موضوع صدق می‌کند.

برتری شما باید به حدی باشد که کاربر قانع شود که شما را به رقیبتان ترجیح دهد. وقتی که شما مطمئن شدید که خدماتی که ارائه می‌دهید نسبت به رقبای خودتان بهتر است، حالا می‌توانید یک تبلیغات کلیکی انجام دهید.

فعالیت-رقبا-در-تبلیغات-کلیکی

۴. فعالیت رقبا را زیر نظر بگیرید

هر تبلیغی که شما برای کسب و کار خودتان انجام می‌دهید، قطعا برای افزایش فروش نسبت به رقبای خودتان است؛ سعی کنید همیشه همه فعالیت‌های رقبای خودتان را زیر نظر بگیرد و منتظر یک اشتباه از سمت آنها باشید و از اشتباه آنها، نهایت بهره را ببرید.

بگذارید یک مثال بزنم، مدتی پیش واتس آپ، کاربران خودش را مجبور کرده بود که به فیسبوک  اجازه دسترسی به اطلاعات محرمانه خودشان را بدهند که اصلا مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

از طرفی دیگر تلگرام از اشتباه واتس آپ نهایت بهره را برد و فورا یک آپدیتی را ارائه کرد که کاربران واتس آپ می‌توانستند تمامی اطلاعات خودشان از واتس آپ به تلگرام منتقل کنند. همین کار باعث شد تا در مدت زمان کم، چندین میلیون کاربر از واتس آپ به شبکه اجتماعی تلگرام نقل مکان کنند!

 

۵. نیاز ناموجود کاربر را موجود کنید

فرض کنید که شما در زمینه پرورش گل و گیاه فعالیت دارید و افراد زیادی، به دنبال یک نوع خاص گیاه کاکتوس هستند که هیچ جایی نمی‌توانند آن را پیدا کنند. پس چرا شما نباید این کالا را موجود کنید؟

البته موجود کردن کالا یک بحث جداست و اینکه شما باید به کاربران اعلام کنید که فلان کالا را موجود کردید هم یک بحثی جدا که بهترین روش، استفاده از تبلیغات کلیکی است.

جمع بندی

احتمالا شما هم تا به الان متوجه شدید که راه اندازی تبلیغات کلیکی آنقدر هم پیچیده نیست؛ چیزی که اهمیت دارد، به دست آوردن بهترین بازدهی از تبلیغات PPC است. در این مقاله سعی کردیم تا به صورت خلاصه به تعریف تبلیغات کلیکی و مزایا و نکات مربوط به آن بپردازیم.

اگر شما از روش‌های تبلیغاتی در فضای اینترنت زیاد اطلاعی ندارید، بهتر است که با یک متخصص یا شرکتی که در این زمینه تخصص دارد مشاوره بگیرید و یا اینکه کمپین‌های تبلیغاتی خودتان را به همین شرکتها بسپارید.

 

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

چند تا افزونه برای گوگل کروم برای کار برنامه نویسی سایت

معرفی چند اکستیشن گوگل کروم برای کار برنامه نویسی

در این قسمت می خواهیم شما را با چند تا از پلاگین های کاربردی در مرورگر کروم آشنا کنیم که…

چند تکنیک برای تجربه کاری در سایت

امروز همه دوست دارند یک طراحی سایت داشته باشند ولی واقعا طراحی سایت یک علم است چون خیلی مهم است…

چگونه از حملات بروت فروس در طراحی سایت وردپرس جلوگیری کنیم؟

چگونه از حملات بروت فروس در طراحی سایت وردپرس جلوگیری کنیم؟

آیا تا به حال اسم حمله های بروت فورس در وردپرس را شنیذه اید آیا برای جلوگیری از حمله های…

مشاوره رایگان تلفنی