۲۰ مورد از جدیدترین ترندهای سئو در سال ۲۰۲۳

به عنوان ، متخصصان سئو، برای ما مهم است که از روندهای جدید سئو مطلع باشیم. در حالی که ما این کار را انجام می‌دهیم، می‌خواهیم جامعه نیز از همین…

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :مقالات
  • بازدید: 119
۲۰ مورد از جدیدترین ترندهای سئو در سال ۲۰۲۳
راهنمای مطالعه
Rate this blog

فعالیت در زمینه سئو جهت پیشرفت و گرفتن نتیجه به دلیل به روز رسانی های الگوریتمی که گوگل هر از گاهی انجام می دهد غیرقابل پیش بینی است.

اگر مدتی است که ما را دنبال می کنید، می توانیم بگوییم که ما تمام تلاش خود را در سال جدید خواهیم کرد تا شما را در جریان آخرین اتفاقات حوزه سئو سایت قرار دهیم.

روند سئو یکی از موضوعاتی است که می دانیم باید دائماً به روز شود، زیرا حرفه ی دیگری به اندازه ی سئو که بخواهد پویا باشد وجود ندارد. روندهایی که چند سال پیش معجزه می کردند، دیگر یک روند نیستند – به عنوان مثال، جستجوی صوتی – زیرا الگوریتم ها روز به روز هوشمندتر می شوند.

ما وارد سال ۲۰۲۳ شده ایم و روندهایی که می بینیم تا حدودی در حوزه جدید هستند و کاملاً بیانیه ای را ارائه می دهند. البته، برخی از روندهایی که در سال ۲۰۲۲ فهرست کردیم، همچنان یک مد روز در حال رشد هستند، اما برخی از تازه واردان نیز وجود دارند.

به عنوان ، متخصصان سئو، برای ما مهم است که از این روندها مطلع باشیم. در حالی که ما این کار را انجام می‌دهیم، می‌خواهیم جامعه نیز از همین موضوع استفاده کند تا حوزه سئو استانداردهای جدیدی را تعیین کند و پاسخی کوبنده به افرادی بدهد که به سئو به‌عنوان یک حوزه انجام‌شده و غبارآلود نگاه می‌کنند.

ترند های سئو

اما آیا این ترند های سئو ، واقعی هستند یا فقط حدس و گمان؟

ما در چند ماه گذشته به برخی از کارشناسان برتر سئو گوش داده‌ایم و روندهای ذکر شده در زیر توسط آنها مورد تایید قرار گرفته است.

ما روش‌های سئوی زیر را اجرا کرده‌ایم و می‌توانید مطمئن باشید که دقیقاً همانطور که بیان می‌کنیم، نه تنها برای برند خود، بلکه برای مشتریان بی‌شماری که به آنها خدمات می‌دهیم، عمل می‌کنیم.

اما البته، تا زمانی که گوگل تمام فاکتورهای رتبه‌بندی را فاش نکند، سئو نیمی از حدس و گمان و نیمی مبتنی بر داده است.

ما جستجوی صوتی را در سال ۲۰۲۲ از این فهرست حذف کردیم زیرا همه‌گیری آسیب بزرگی به چشم‌انداز رشد جستجوی صوتی وارد کرده است.

این ممکن است به دلیل استفاده گسترده از ماسک ها باشد. ما مطمئن نیستیم، اما حقیقت این است که مردم مانند گذشته با رایانه و تلفن های هوشمند صحبت نمی کنند و تنها موردی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند، هنگام رانندگی است.

Google Trends همچنین روند کاهش یافتن کلمات کلیدی را برای جستجوی صوتی نشان می دهد.

بدون وابستگی بیشتر، در اینجا بهترین روندهای سئو هستند که باید هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای رتبه بندی و ترافیک بهتر در نظر داشته باشید. همچنین جهت مشاهده چک لیست سئو کلیک کنید.

به روز رسانی محتوا

  1. به روز رسانی محتوا

به روز رسانی محتوا در یک وب سایت به چند دلیل مهم است. اول از همه، محتوای تازه و مرتبط می تواند به بهبود تجربه کاربر و همچنین رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو کمک کند. به‌علاوه، به‌روزرسانی منظم محتوا می‌تواند به بروز و دقیق نگه داشتن وب‌سایت و به بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو نیز کمک کند.

در واقع، کار درست این است که محتوا و  وبلاگ های وبسایت خود را بررسی کنید، می توانید متوجه شوید که نیاز است آنها را با اطلاعات مرتبط به طور مداوم به روز کنید. برخی از وبلاگ ها، مانند به روز رسانی الگوریتم گوگل، به محض اعلام یک به روز رسانی بزرگ توسط گوگل، به روز می شوند.

به روز رسانی های الگوریتم گوگل به روز رسانی محتوای مفید

این نمونه‌ای از صفحه‌ای است که فقط به این دلیل که آن را مرتبط با کاربران نگه می‌داریم، عملکرد بالاتری داشته است. این به این معنی است که اگر صفحه‌ای دارید که ترافیک زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد، کار انجام نشده است.

این کاری است که تازه شروع شده است! طی چند سال آینده، سایت هایی وجود خواهند داشت که محتوای بهتری نسبت به شما ایجاد می کنند.

آنها ممکن است اطلاعات، مجموعه داده ها و بینش های جدیدی را اضافه کنند که به طور طبیعی توجه Google را به خود جلب کند.

برای همگام شدن با آنها، باید محتوا را به طور منظم با نکات جالب یا به روز رسانی های مهم به روز کنید.

منظور من این است که برای ایجاد محتوای همیشه سبز، باید مرتباً آن را آپدیت کنید تا اطلاعات مفیدتری داشته باشید و آن را با ارزش اضافی غنی کنید.

بنابراین، چه اتفاقی برای محتوایی می افتد که آن را انجام نمی دهد؟

با گذشت زمان، محتوای راکد در رتبه بندی گوگل پایین می آید و در نهایت از نتایج برتر خارج می شود. محتوایی که امروز مرتبط و مفید است، در یک یا دو سال در صورت عدم توجه، بی ارزش و بی فایده خواهد شد.

به همین دلیل است که ما به روز رسانی محتوا را به عنوان مهم ترین روند سئو در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن لیست می کنیم.

تراویس مک نایت، معمار استراتژی محتوا در Portent در حین صحبت در قسمت پادکست SEO On-Air گفت که آزمایشی انجام داده است تا ثابت کند که به روز رسانی محتوا می تواند به رتبه بندی بهتر کمک کند.

انتظار CTR ارگانیک کمتری داشته باشید

  1. انتظار CTR ارگانیک کمتری داشته باشید

از زمانی که این غول موتور جستجو با ویژگی‌های SERP متعددی که پاسخ‌های مستقیم به پرسش‌های کاربران را ارائه می‌دهند، (همان نتایج صفر ) CTR بسیار کمتری از گوگل دیده‌ایم.

با پاسخ‌های فوری Google، کاربران پاسخ‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند، بدون اینکه کاربر مجبور باشد از نتایج جستجو دور شود. در واقع، گوگل در تلاش است تا کاربران را در اکوسیستم خود نگه دارد زیرا این امر به آن کنترل بیشتری برای ارائه اطلاعات مرتبط می دهد.

علاوه بر این، هر چه کاربران زمان بیشتری را در Google صرف کنند، موتور جستجو می‌تواند تبلیغات بفروشد و کاربران را وادار کند به سرویس‌های مرتبط با آن مانند نقشه‌ها، یوتیوب، خرید، افراد درخواست شده و غیره پیمایش کنند.

بیایید به عنوان مثال به یکی از پرس و جوهای جستجوی مبتنی بر محصول با قصد خرید بالا نگاهی بیندازیم:

(خرید آیفون ۱۴ پرو مکس)

اگر یک جستجوی سریع برای این عبارت در گوگل انجام دهید، در نهایت تبلیغات را در اولین قسمت مشاهده خواهید کرد.

خرید iphone 14 pro max در جستجوی گوگل

به دنبال وب سایت رسمی اپل، همراه با بخش People Also Asked

خرید آیفون ۱۴ پرو مکس در بخش افراد نیز پرسیده می شود

در زیر این بسته نقشه گوگل آمده است.

بسته نقشه گوگل – ترندهای گوگل

همانطور که در اینجا می بینید، اکثر صفحه نمایش املاک و مستغلات توسط ویژگی های SERP گوگل ربوده شده است، و تقریبا غیرممکن است که وب سایت هایی غیر از سایت رسمی اپل کلیک کنند.

تخمین زده می شود که سایت با رتبه برتر در صفحات نتایج جستجو حدود ۴۳ درصد از کلیک ها را دریافت می کند و پس از آن سایت هایی که به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند، ۳۷ درصد و ۲۹ درصد کلیک می کنند.

با این حال، با پویایی صفحه نتایج جستجوی جدید، نرخ کلیک به صفحات ارگانیک باید بسیار کمتر از این تخمین باشد. این به این دلیل است که بیشتر صفحات ارگانیک سنتی در رتبه بندی SERP بسیار پایین تر ظاهر می شوند.

خرید آیفون ۱۴ پرو حداکثر نتایج جستجو

ما معتقدیم که این روند همچنان افزایش خواهد یافت زیرا گوگل از کاربران می‌خواهد زمان بیشتری را برای عمودی‌های مرتبط با آن صرف کنند.

در واقع، در سال ۲۰۲۰، رند فیشکین شرکت اسپارکرو، مجموعه‌های داده‌ای از وب مشابه را تجزیه و تحلیل کرده بود که تخمین زد ۶۴.۸۲ درصد از جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شوند بدون کلیک انجام می‌شوند.

جستجوی گوگل ctr و جستجوهای صفر کلیک

در طول سه سال گذشته، با توجه به تلاش‌های گوگل برای حفظ کاربران در اکوسیستم خود، این اعداد حتی بیشتر می‌شود.

محتوای هوش مصنوعی

  1. محتوای هوش مصنوعی

ما انتظار داریم وب سایت های بیشتری از محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند زیرا در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی در بهبود محتوای تولید شده با هوش مصنوعی اتفاق افتاده است.

در واقع، چیزی که ما همچنین می دانیم این است که الگوریتم های گوگل در تشخیص محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از آنهایی که توسط انسان تولید می شود، مشکل دارند.

جنگ جدیدی بین گوگل و OpenAI با بودجه Bing در حال وقوع است، زیرا گوگل در حال پیشرفت های بی نظیری در درک زبان طبیعی است.

در حالی که گوگل از همان درک زبان طبیعی برای بهبود الگوریتم های یادگیری ماشینی خود برای درک محتوا در وب استفاده می کند، OpenAI با فناوری GPT3 خود ماموریت دارد تا قدرت ایجاد محتوای هوش مصنوعی را به عموم مردم ارائه دهد.

گوگل مدت‌هاست که وب‌سایت‌ها را از استفاده از محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی منصرف می‌کند و در گذشته اخیر، آن‌ها دو به‌روزرسانی محتوای مفید را راه‌اندازی کردند که هدف آن سرکوب سایت‌هایی بود که از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی استفاده می‌کردند.

با این حال، آنچه در چند سال گذشته آموخته ایم این است که تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی مانند Jasper و Copy Ai از هوش مصنوعی Open برای ایجاد محتوا بسیار مقیاس پذیر استفاده می کنند.

اما ما استفاده از تولیدکننده‌های محتوای هوش مصنوعی را برای ایجاد محتوا از ابتدا و بدون دخالت انسان توصیه نمی‌کنیم. هنگامی که ورودی ها و پیشنهادهایی ارائه می شود که می تواند ارزش بیشتری به محتوا بیافزاید، هوش مصنوعی می تواند محتوای مفیدی برای خوانندگان تولید کند.

هوش مصنوعی Open اخیراً ChatGPT خود را آزمایش کرده است که قصد دارد با ارائه پاسخ‌های مورد نیاز کاربران بدون نیاز به مرور صفحات متعدد، در مقابل گوگل مقاومت کند.

در اینجا مثالی از نحوه کمک ChatGPT به من در درک مفهوم ساده آورده شده است:

مثالی از چگونگی کمک chatgpt

علاوه بر این، من ChatGPT جدید را برای برخی از وظایف محتوا، مانند ایجاد ایمیل از ابتدا با چند ورودی، آزمایش کردم.

در ایمیلی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است، می‌توانید تعداد عناصر احساسی مورد استفاده برای شبیه‌سازی یک انسان واقعی را مشاهده کنید.

chatgpt – ایمیل نوشته شده توسط ai

ما بر این باوریم که این فقط شروع چیزی شگفت انگیز است و آینده محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی کاملا امیدوار کننده به نظر می رسد.

در واقع، یک وبلاگ تصادفی هوش مصنوعی که با استفاده از GPTChat ایجاد شده بود، بین ۲۰ سئوکار و نویسنده با بیش از ۵ سال تجربه در این حوزه به اشتراک گذاشته شد.

آنها به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نمره کیفیت متوسط ۷.۵ از ۱۰ دادند اما گفتند که محتوا فاقد تجربه دست اولی است که فقط یک نویسنده واقعی با تخصص می تواند ارائه دهد.

با این حال، ما معتقدیم که گوگل به تلاش برای سرکوب محتوای کم کیفیت هوش مصنوعی ادامه خواهد داد. اما با تولیدکننده‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند Open AI Chat، کیفیت محتوای هوش مصنوعی بهبود می‌یابد و ممکن است زمانی فرا برسد که تشخیص بین هوش مصنوعی و محتوای تولید شده توسط انسان غیرممکن شود.

به هر حال، ما همچنین می توانیم از هوش مصنوعی برای بهتر کردن محتوا استفاده کنیم. این چیزی است که ما معتقدیم یکی از خدمات پر استفاده خواهد بود. در واقع، در اینجا مثالی از این است که چگونه هوش مصنوعی محتوا را بهتر می کند. مثالی از اینکه Ai چگونه محتوا را بهتر می کند

اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید، این می تواند ترسناک باشد. اما بدون ورودی مناسب و ترفندهای منطقی منسجم، هیچ هوش مصنوعی نمی تواند محتوای کاملی تولید کند.

  1. معضل گوگل برای شناسایی محتوای هوش مصنوعی ادامه خواهد داشت

تلاش مداوم گوگل برای یافتن و ارزیابی محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی (AI) احتمالا سفری هیجان انگیز و پویا خواهد بود، اما به نظر می رسد ممکن است چند سال دیگر طول بکشد تا آنها بتوانند کاری اساسی انجام دهند.

همچنین، باید به پیشرفت‌هایی که در سال‌های آینده توسط تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی انجام خواهد شد، فکر کنیم.

به بیان ساده، اگر GPT Chat قادر به انجام کارهای بسیار جذاب در سال ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و بعد از آن باشد، می تواند شاهد پیشرفت های چشمگیری در این زمینه باشد.

در اینجا دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا ما معتقدیم GPT 3 و سایرین به الگوریتم‌های Google زمان سختی می‌دهند.

اول، ما شاهد تلاش گوگل برای شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با راه اندازی چندین به روز رسانی محتوای مفید در سال ۲۰۲۲ هستیم.

با این حال، تأثیر این به‌روزرسانی‌ها برای سایت‌هایی که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی تولید می‌کنند کمتر احساس می‌شود، برخی حتی در توییتر اظهارات بزرگی ارائه می‌دهند که محتوای هوش مصنوعی آنها می‌تواند در جایگاه‌های برتر قرار گیرد.

واقعیت سال ۲۰۲۲ این است که الگوریتم های گوگل نمی توانند محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی را به طور دقیق شناسایی و طبقه بندی کنند.

این همچنین به این معنی است که الگوریتم‌های هوش مصنوعی قادر به تولید محتوایی هستند که تشخیص آن از محتوای نوشته شده توسط یک شخص برای انسان دشوار است. ممکن است آنها همچنان سرنخ‌های خاصی را به جا بگذارند که توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشین قابل شناسایی باشد، اما گوگل هنوز آن کد را نشکسته است.

وقتی می‌گوییم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، به معنای محتوای ایجاد شده توسط اسپینرها نیست. چرخش محتوا چیزی است که گوگل به لطف پیشرفت هایی که در درک زبان طبیعی ایجاد کرده است، می تواند در اولین خزیدن آن را تشخیص دهد.

دوم، حتی اگر الگوریتم‌های گوگل قادر به شناسایی دقیق محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشند، هنوز سوالاتی در مورد اینکه چگونه می‌توانند کیفیت و قابلیت اطمینان این محتوا را ارزیابی کنند وجود دارد.

در حالی که الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند محتوایی تولید کنند که به خوبی نوشته شده و آموزنده باشد، اما ممکن است همچنان فاقد تخصص و دیدگاه یک نویسنده انسانی باشد. اما اگر محتوا توسط افراد واقعی با تخصص و در سایت‌هایی که بسیار مورد احترام هستند، ایجاد و منتشر شده باشد، چه می‌شود؟

از نظر فنی، آنها از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای انتقال بهتر ایده‌های خود استفاده می‌کنند، و من فکر می‌کنم این چیزی است که شناسایی نمی‌شود زیرا ۵۰ درصد انسان در فرآیند تولید محتوا مشارکت دارد.

به طور کلی، این احتمال وجود دارد که چالش گوگل در یافتن و ارزیابی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همچنان یک چالش مهم برای آینده قابل پیش بینی باشد.

گوگل در حال کاهش  Crawling and Indexing

  1. گوگل در حال کاهش  Crawling and Indexing

ما مطمئناً می دانیم که گوگل تعداد دفعاتی را که وب سایت ها را می خزند و ایندکس می کند به شدت کاهش می دهد.

در واقع، ما سعی کردیم آمار خزیدن چندین وب سایت را بررسی کنیم و متوجه شدیم که گوگل از سال ۲۰۲۱ نرخ خزیدن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. این یکی از دلایلی بود که IndexNow را به عنوان یکی از گرایش های SEO در سال ۲۰۲۲ معرفی کردیم.

با این حال، به نظر می رسد گوگل هنوز پروتکلی مانند Index Now را که بینگ و یاندکس پذیرفته اند، اتخاذ نکرده است. با Index Now، موتورهای جستجو از تغییرات محتوایی که در یک صفحه رخ داده است مطلع می‌شوند تا خزیدن و افزودن آنها به فهرست آسان‌تر و سریع‌تر شود.

این باعث صرفه جویی در منابع زیادی برای موتورهای جستجو می شود که در غیر این صورت باید یک وب سایت کامل را برای شناسایی محتوای جدید بخزند.

زمانی از جان مولر شنیده بودیم که ممکن است گوگل پروتکلی مشابه IndexNow اتخاذ کند، اما تاکنون محقق نشده است.

بنابراین، چرا موتورهای جستجو سعی در محدود کردن تعداد خزیدن دارند؟

نمایه سازی و خزیدن فرآیندهایی هستند که توسط موتورهای جستجو برای کشف و افزودن صفحات وب به پایگاه داده های خود استفاده می شوند.

اساساً خزیدن شامل استفاده از ربات‌ها یا عنکبوت‌ها برای اسکن وب و دنبال کردن پیوندها از یک صفحه به صفحه دیگر است، در حالی که نمایه‌سازی شامل ذخیره و سازماندهی اطلاعات یافت شده در طول فرآیند خزیدن است.

اکنون، وقتی صحبت از محیط می شود، تأثیر نمایه سازی و خزیدن بسیار کم است زیرا بیشتر شامل استفاده از سرورهای رایانه و سایر فناوری های دیجیتال می شود.

با این حال، مانند هر شکل دیگری از محاسبات، اگر برق مورد استفاده برای تأمین انرژی رایانه ها و سرورها از منابع تجدید ناپذیر تأمین شود، می تواند به انتشار گازهای گلخانه ای و سایر مشکلات زیست محیطی کمک کند.

ما می دانیم که چگونه استخراج بیت کوین منجر به آسیب های آب و هوایی بیش از ارزش واقعی سکه شده است. این از منظر پایداری بسیار نگران کننده است.

در واقع، گوگل به سیاست خنثی کربن خود متعهد بوده و آنها در تلاش هستند تا ردپای کربن را تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل کاهش دهند.

تنها دو راه وجود دارد که از طریق آن می توان این کار را انجام داد. روش اول کاهش اثرات زیست محیطی عملیات نمایه سازی و خزیدن آنها با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، مانند انرژی خورشیدی یا بادی، برای تامین انرژی سرورها و سایر تجهیزات محاسباتی است.

مورد دیگر بهینه سازی الگوریتم های آنها و استفاده از فناوری های دیگر برای کاهش میزان انرژی مورد نیاز برای نمایه سازی و خزیدن است.

ما معتقدیم که گوگل گزینه دوم را اتخاذ می کند زیرا می تواند سریعتر از حرکت کامل به سمت انرژی های تجدیدپذیر اجرا شود.

با این حال، با گذشت زمان گوگل قطعا تلاش خواهد کرد تا نمایه سازی و خزیدن را بدون به خطر انداختن کارایی خزیدن و نمایه سازی پایدارتر کند.

مهمتر شدن نحوه لینک سازی در سال 2023

  1.  مهمتر شدن نحوه لینک سازی در سال ۲۰۲۳

در نوامبر ۲۰۲۲، جان مولر در یک جلسه ساعت اداری گفت که گوگل تلاش خواهد کرد تا وابستگی خود به بک لینک ها را به عنوان یک عامل رتبه بندی کاهش دهد.

در واقع، ما می دانیم که گوگل ترس زیادی را در مورد جریمه شدن برای ایجاد بک لینک منتشر کرده است. حقیقت در مورد این این است که گوگل به طور مداوم در سرکوب شیوه‌های لینک‌سازی مانند انتشار وبلاگ‌نویسان، ارسال پست مهمان و تبادل لینک شکست خورده است.

بیشتر، این استراتژی ها شامل به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت در وب سایت های بسیار مرتبط است. اگرچه راه‌های خاصی وجود دارد که از طریق آن وب‌سایت‌ها این فرآیند را تشویق می‌کنند، اما این کار به قدری محتاطانه انجام می‌شود که ردیابی نحوه ساخت آنها برای Google تقریباً دشوار است.

با این حال، الگوریتم SpamBrian گوگل که در سال ۲۰۱۸ به الگوریتم اصلی اضافه شد، بسیار کارآمدتر شده است.

به گفته گوگل در سال ۲۰۲۰، مغز هرزنامه توانست ۷۵ درصد از نتایج هرزنامه را از نتایج جستجوی گوگل دور نگه دارد و با رسیدن به دسامبر ۲۰۲۲، این غول موتور جستجو مطمئن است که سیستم فیلتر هرزنامه خود می تواند ۹۹ درصد از نتایج هرزنامه ها را از ظاهر شدن در آنها جلوگیری کند. کاربران پیوندها از سال ۲۰۲۳ مهم هستند

چیزی که دیده‌ایم این است که هنوز پتانسیل بالایی برای استراتژی‌های لینک‌سازی مانند دسترسی به وبلاگ‌نویس دستی، دسترسی افراد تأثیرگذار و شکل واقعی پست‌های مهمان وجود دارد.

نکته ای که باید در اینجا اضافه شود این است که آژانس های سئو هوشمند مانند ساین وب به سمت جلو بردن نام برند خود حرکت می کند، زیرا می دانیم که احساسات پیرامون یک نام برند یک عامل رتبه بندی کلیدی است.

صحبت به طور خاص در مورد پست‌های مهمان و دسترسی دستی به وبلاگ نویسان، که هر دو بدون مبادله پول ارزشی را به کاربران ارائه می‌دهند، کلید راهبردهای ایجاد پیوند خواهد بود.

من در مورد انتشار محتوا در سایت هایی که در مورد همه چیز زیر آن می نویسند صحبت نمی کنم. سایت‌هایی که فهرست نهایی آنها را انتخاب می‌کنید باید مخاطبان هدف خاصی برای یک حوزه و صنعت داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر ساین وب با انتشار یک پست مهمان در یک سایت املاک و مستغلات، پیوند do-follow را دریافت کند، SpamBrain Google، پیوند ارسال شده را باطل می‌کند.

با این حال، اگر محتوای پست مهمان را در سایت معتبر و مخاطب هدف منتشر کنیم، ارزش پیوند آنقدر بالاست که گوگل نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

  1. رشد گسترش بلاگر و برندسازی شخصی

ما معتقدیم که وبلاگ های شخصی غروب خورشید را بر روی خود می بینند، زیرا تعداد کمی از وبلاگ ها وجود دارند که بتوانند مخاطبان واقعی خود را پیدا کنند.

در نتیجه، اکثر وبلاگ نویسان برای انتشار محتوا به دنبال سایت های معتبر در حوزه خاص خود می گردند.

به این ترتیب، آنها می توانند مطمئن باشند که مقالات آنها خوانندگان و تعامل چندگانه را به دست خواهند آورد.

افراد بیشتری این استراتژی را به عنوان یک فعالیت برندسازی شخصی اتخاذ خواهند کرد، زیرا گوگل به زودی همه نشانه‌های حرکت به سمت یک موتور جستجوی مبتنی بر موجودیت را نشان می‌دهد.

با نقشه‌برداری گوگل از هر نویسنده (یک موجودیت) به یک جایگاه خاص (موجود دیگر)، الگوریتم‌های آنها می‌توانند تجربه و تخصص نویسنده و در نهایت رتبه‌بندی محتوای آنها در صفحه نتایج موتور جستجو را تعیین کنند.

بنابراین، نویسندگان و برندها باید اطمینان حاصل کنند که شواهد دیجیتالی کافی برای اثبات اعتبار و تجربه خود در یک جایگاه ویژه دارند.

به همین دلیل است که ما E.E.A.T را به عنوان روند بعدی خود در سال ۲۰۲۳ داریم که باید مراقب آن باشیم.

e.e.a.t-google

  1. E.E.A.T

از زمان به‌روزرسانی پزشکی در سال ۲۰۱۸، ما متوجه شده‌ایم که عبارت EAT عمدتاً در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google ظاهر می‌شود.

ما تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن را به عنوان یکی از برترین روندهای سئو در سال ۲۰۲۳ داریم و این به ویژه به این دلیل است که Google تصمیم گرفت E دیگری را برای تجربه به این مخفف اضافه کند.

گوگل تجربه ای را به عنوان افزودنی جدید به E A T اضافه کرده است و آن را E E A T کرده است.

هر ۴ عامل به Google کمک می کند تا بفهمد محتوا چقدر دقیق، صادقانه، ایمن و قابل اعتماد است تا در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

اگر وب سایت شما در جایگاهی قرار دارد که در آن محصولات، خدمات، محتوا یا پیشنهادات شما می تواند بر سلامت، ثبات مالی، یا ایمنی یا جامعه تأثیر بگذارد، وب سایت شما به وزن E E A T بالاتری نیاز دارد.

محتوای منتشر شده در چنین وب سایت هایی در دسته ای به نام YMYL (پول یا زندگی شما) قرار می گیرد.

این بدان معناست که کاربرانی که به محتوای چنین سایت‌هایی دسترسی پیدا می‌کنند، اگر تصمیم بگیرند به آنچه می‌بینند اعتماد کنند، ممکن است تأثیرات یا پیامدهای منفی داشته باشد. در واقع، بیشتر موضوعاتی که در وب وجود دارند YMYL نیستند و به دقت یا اعتماد بالایی نیاز ندارند.

با این حال، اگر وب سایت شما در دسته YMYL قرار می گیرد، گوگل به دنبال عوامل E E A T بیشتری برای اطمینان از قابل اعتماد بودن سایت شما خواهد بود.

علاوه بر این، گوگل قبل از رتبه بندی فروشگاه های آنلاین و سایت های بررسی محصول، به دنبال عوامل E E A T می گردد.

برای فروشگاه‌های آنلاین، Google بررسی می‌کند که آیا سیستم‌های پرداخت آنلاین امن و خدمات مشتری قابل اعتمادی دارند یا خیر.

وقتی نوبت به وب‌سایت‌های بررسی محصول می‌رسد، Google بررسی می‌کند که آیا این وب‌سایت شامل بررسی صادقانه و عمیق است که به خوانندگان کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری آگاهانه برای خرید داشته باشند.

اکنون، بیایید بیشتر روی سیگنال رتبه بندی Experience که به تازگی اضافه شده است تمرکز کنیم.

به گفته گوگل، سیگنال تجربه جدید در EAT به آن کمک می کند تا ارزیابی کند آیا نویسنده، برند یا وب سایت تجربه دست اولی با آنچه در محتوای اصلی منتقل می شود یا خیر.

بنابراین، برای مثال، اگر بخواهم در مورد عواقب تاخیر پرداخت EMI بنویسم، Google بررسی می‌کند که آیا تجربه شخصی خود را در بخش بانکی و مالی در محتوا به اشتراک می‌گذارم یا اگر وجود ندارد، می‌رود و سیگنال‌های خارجی را بررسی می‌کند.

برای اینکه زمینه بیشتری به شما بدهم، اگر در حال بررسی یک برنامه بازار سهام هستم، علاوه بر بررسی تجربه خود در بازار سهام، Google اکنون در محتوا بررسی می کند که آیا واقعاً از برنامه استفاده کرده ام یا خیر.

در بسیاری از موارد، محتوای تولید شده توسط افراد با تجربه شخصی می تواند قابل اعتمادتر و موثرتر باشد.

به عنوان مثال، به کدام یک بیشتر اعتماد دارید: بررسی محصول از طرف شخصی که واقعاً از محصول استفاده کرده است یا نظر شخصی که استفاده نکرده است؟

به طور کلی، محتوای تولید شده توسط شخصی با تجربه شخصی ممکن است قابل اعتمادتر و مفیدتر باشد.

می‌توانیم همبستگی بالایی بین معنای Google از تجربه و هدف از راه‌اندازی به‌روزرسانی‌های محتوای مفید پیدا کنیم. بنابراین، ما انتظار داریم گوگل در سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی‌های محتوای مفیدتری را راه‌اندازی کند.

خوش آمد گویی BARD - پاسخ گوگل به GPT3

  1. خوش آمد گویی BARD – پاسخ گوگل به GPT3

صندلی های خود را نگه دارید، مردم! گوگل به تازگی آزمایش نسخه بتای جدیدترین مدل زبان هوش مصنوعی خود یعنی BARD را آغاز کرده است! این مدل پیشرفته به عنوان یک رقیب شایسته برای سایر مدل های زبانی در مقیاس بزرگ مانند GPT-3 بدنام در نظر گرفته می شود.

BARD مدتی است که در حال توسعه بوده است و گوگل سخت کار کرده است تا این مدل را در طیف متنوعی از دامنه ها و ژانرها آموزش دهد تا عملکرد آن را در طیف گسترده ای از وظایف زبان طبیعی بهبود بخشد. چیزی که BARD را از سایر مدل ها متمایز می کند، فرآیند منحصر به فرد قبل از آموزش آن است.

BARD به طور خاص طراحی شده بود تا در طیف متنوعی از منابع داده، از جمله صفحات وب، کتاب ها، مقالات و مقالات علمی از قبل آموزش داده شود. هدف از این فرآیند کمک به BARD بود تا درک جامع تری از زبان و دنیای اطراف ما ایجاد کند و به آن اجازه دهد متنی با صدای طبیعی و مرتبط با زمینه تولید کند.

اگرچه BARD هنوز در مرحله آزمایش بتا است و هنوز برای استفاده عمومی در دسترس نیست. محققان و توسعه دهندگان در زمینه پردازش زبان طبیعی مشتاقانه منتظر دیدن عملکرد BARD در مقایسه با سایر مدل های زبان در مقیاس بزرگ هستند.

شکی نیست که درک کامل قابلیت‌ها و محدودیت‌های BARD زمان می‌برد، اما قطعاً این یک پیشرفت امیدوارکننده در تکامل مداوم مدل‌های زبان هوش مصنوعی است.

با توجه به اعلامی که توسط Prabhakar Raghavan در طول Google I/O 2021 منتشر شد، MUM 1000 برابر قدرتمندتر از BERT است و قابلیت چندوظیفه ای را دارد که به آن امکان می دهد ویدیو، تصاویر و متن را در ۷۵ زبان تجزیه و تحلیل کند تا به کاربران پاسخ های پیچیده بدهد.

این به این معنی است که MUM جنبه‌های مختلف جستجو را ترکیب می‌کند و سعی می‌کند احساسات، زمینه، موجودیت‌ها و مهم‌تر از همه هدف کاربر برای ارائه پاسخ‌هایی که واقعاً نزدیک به آنچه کاربر انتظار داشت را درک کند.

راغوان قدرت MUM را با انجام یک جستجوی پیچیده نشان داد “من کوه آدامز را پیاده‌روی کرده‌ام و اکنون می‌خواهم پاییز آینده کوه فوجی را پیاده‌روی کنم، برای آماده‌سازی چه کاری باید انجام دهم؟”

به گفته راغوان، MUM می‌تواند دانش عمیقی از کلمه کسب کند و می‌تواند زبان را درک کند، آن را تولید کند و بر خلاف مدل‌های دیگر که در یک زمان تنها یک زبان کار می‌کنند، به طور همزمان بین ۷۵ زبان آموزش ببیند.

گوگل هنوز در حال آزمایش MUM است، اما انتظار می رود به زودی از آزمایشگاه خارج شود و بخشی از اکوسیستم جستجوی گوگل شود. غول موتور جستجو باید ما را در مورد ادغام خود مانند نحوه اعلام عرضه BERT مطلع کند.

اما قبل از آن، به عنوان وب مستر، باید بدانید که چگونه می تواند بر جستجو تأثیر بگذارد. ما نیز بی خبر هستیم، اما جامعه چند احتمال را ارائه کرده است.

ممکن است شروع به مشاهده نوع جدیدی از نتایج کنید، یک شکل بهبودیافته از Google Answers که تمام اطلاعات موجود را ترکیب می‌کند تا کاربران را به پاسخ‌های خاصی که به دنبال آن هستند برساند.

این می تواند به معنای ۰ کلیک بیشتر در جستجو باشد، چیزی که قبلاً شاهد آن هستیم.

از داده های ساخت یافته استفاده کنید. گوگل تمام این داده‌ها را از چیزی که Graph دانش می‌نامد گرفته و از نشانه‌گذاری‌های هر سایت تغذیه می‌شود.

محتوای Longform برش بزرگی ایجاد خواهد کرد زیرا اگر یک منبع بتواند سهم زیادی از اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه دهد، چنین صفحاتی به بالاترین سطح می‌رسند.

پر کردن کلمات کلیدی را فراموش کنید. بیشتر روی محتوای طبیعی تمرکز کنید که نقاط دردناک مخاطب را لمس می کند.

ما هنوز نمی دانیم که MUM چقدر قدرتمند خواهد بود. با این حال، بهتر است محتوا را ساده و خوانا کنید. اگر محتوا با اصطلاحات تخصصی لغزش شده باشد، این احتمال وجود دارد که MUM در آن ارتباط پیدا نکند.

علاوه بر این، به عنوان سئوکار باید بدانید که LaMDA مدل زبان دیگری که در سال ۲۰۲۱ Google I/) معرفی شد چگونه کار می کند. اگرچه این یک مدل زبان برای برنامه‌های دیالوگ است، اما تأثیر زیادی بر جستجو خواهد داشت، به خصوص جستجویی که از طریق دستیاران گوگل انجام می‌شود.

LaMDA مخفف Language Model for Dialogue Applications است و معیارهای جدیدی را برای مکالمات هوش مصنوعی طبیعی تعیین می کند. می‌تواند با واکشی اطلاعات از نمودار دانش Google، مکالمات را طبیعی کند.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، LaMDA یا “مدل زبانی برای برنامه های گفتگو” را در رویداد I/O شرکت پیش نمایش کرد. او گفت LaMDA برای انجام یک مکالمه باز با کاربران بدون تکرار اطلاعات مشابه طراحی شده است.

LaMDA یک مدل مبتنی بر ترانسفورماتور است، مانند BERT و MUM. می توان آن را برای خواندن کلمات، درک رابطه بین کلمات در یک جمله و پیش بینی کلمه بعدی آموزش داد.

گوگل بر آموزش آن برای ایجاد پاسخ های معقول و خاص به جای پاسخ های عمومی تر تاکید کرده است.

الگوریتم جدید Passage Indexing

  1.  الگوریتم جدید Passage Indexing

آیا در مورد آخرین اعلامیه گوگل در مورد الگوریتم جدیدی به نام Passage Indexing شنیده اید؟

بنابراین، اگر شما فردی هستید که از نوشتن محتوای طولانی که نتوانسته جذابیت بیشتری داشته باشد، پشیمان هستید، Passage Indexing ممکن است برای شما تغییری ایجاد کند.

به گفته گوگل، از این پس از ویژگی پردازش زبان طبیعی در حین نمایه سازی صفحات وب استفاده می کند و سعی می کند معنای هر قسمت از صفحه را درک کند.

Passage Indexing قسمت قبل از بعد

این بدان معناست که بخش خاصی (معبر) که در مقاله شما پوشش داده شده است، اکنون در نتایج جستجو برای عبارت های جستجوی مرتبط نشان داده می شود، حتی اگر در وسعت موضوع اصلی مدفون باشد.

کتای ادواردز از گوگل، در ویدیوی Search On منتشر شده توسط غول جستجو، می گوید که نمایه سازی پاساژ تا پایان سال ۲۰۲۰ بر ۷ درصد از جستجوهای جستجو در همه زبان ها تأثیر می گذارد.

کتی_ادواردز :

اگر به خاطر داشته باشید، اعلامیه مشابهی در سال ۲۰۱۸ برای BERT منتشر شد. گفته شد BERT 10 درصد از جستارهای جستجو را تحت تأثیر قرار می دهد.

در همان ویدیو، Prabhakar Raghavan تأیید کرد که BERT اکنون برای ارائه نتایج تقریباً برای هر درخواست جستجویی که کاربران وارد می‌کنند استفاده می‌شود.

به روز رسانی برت

بنابراین، Passage Indexing بیشتر یک سیستم رتبه بندی داخلی است و تأثیر بیشتری بر نتایجی که در SERP می بینید خواهد داشت.

کم و بیش تایید شده است که صفحات وب با محتوای بسیار ساختار یافته از الگوریتم رتبه بندی نمایه سازی عبور بهره مند خواهند شد.

معنی این نیز این است که گوگل در سال ۲۰۲۳ بیشتر بر بهبود رتبه بندی محتوای جامع تمرکز خواهد کرد.

محتوای کل نگر گوگل

یک استراتژی محتوای جامع معمولاً نگاهی عمیق به موضوع می‌اندازد و سعی می‌کند به سؤالات مبرمی که توسط کاربران هدف پرسیده می‌شود، پاسخ دهد.

علاوه بر این، Passage Indexing تأثیر زیادی بر نتایج جستجو برای جستجوهای جستجوی طولانی و مبتنی بر سؤال خواهد داشت.

این طبیعی است زیرا یک سوال دقیق نیاز به یک سوزن در یک رویکرد انبار کاه برای یافتن پاسخ مناسب دارد.

این دقیقاً همان چیزی است که گوگل سعی دارد با Passage Indexing به آن دست یابد.

چگونه کار می کند؟

به خاطر دارید که گوگل گفته بود روزانه ۱۵ درصد جستارهای جستجوی جدیدی را پیدا می کند که قبلاً هرگز جستجو نشده بودند؟ تا حد زیادی اعتقاد بر این است که اکثریت اینها پرس و جوهای طولانی و مبتنی بر سؤال هستند.

حقیقت Passage Indexing متن

با Passage Indexing، نتایج چنین پرسش‌هایی بهترین پاسخ‌ها را از طیف گسترده‌ای از منابع قانونی به مردم ارائه می‌دهد.

همانطور که در مثال بالا می بینید، گوگل به جای نمایش نتیجه ای که کاربر را به صفحه وسیع تری هدایت می کند، سعی می کند بهترین پاسخ را برای یک پرس و جو از صفحه انجمن نمایش دهد.

بنابراین، الگوی نمایه سازی فعلی، زمینه و ارتباط کل صفحه را می گیرد، اما با Passage Indexing، گوگل سعی می کند زمینه و ارتباط را در قسمت های جداگانه یک صفحه پیدا کند تا پاسخ های مناسب تری پیدا کند.

با این حال، Passage Indexing یک فرآیند نمایه سازی جداگانه نخواهد بود. به لطف الگوریتم‌های پیشرفته پردازش زبان طبیعی Google، فرآیند درک متن‌های جداگانه در زمانی که Google صفحات را خزیده و فهرست‌بندی می‌کند، اتفاق می‌افتد.

Google درباره Passage Indexing:

“بنابراین، برای مثال، بیایید فرض کنیم چیزی زیبا مانند “چگونه می توانم تشخیص دهم که پنجره های خانه من شیشه UV هستند یا خیر؟” را جستجو کنید. شما به یک فیلم خاص نیاز دارید، اما هیچ کدام از اینها واقعاً به افراد عادی کمک نمی کند تا وارد عمل شوند.

الگوریتم جدید ما می‌تواند مستقیماً روی این قسمت در یک انجمن DIY که به سؤال پاسخ می‌دهد بزرگنمایی کند. ظاهراً می‌توانید از انعکاس شعله برای گفتن و نادیده گرفتن بقیه پست‌های موجود در صفحه استفاده کنید که چندان مفید نیستند.»

اهمیت ساختار بخشیدن به محتوای شما

هنگامی که Passage Indexing فعال باشد، ساختار محتوای شما به اندازه کیفیت آن مهم می شود. مهم است که محتوا را به چند بخش تقسیم کنید و هر بخش باید یک موضوع فرعی را مورد بحث قرار دهد.

به این ترتیب به گوگل در مورد عمق محتوای خود و اینکه چگونه هدف جستجوی کاربران را برآورده می کند، آگاه می شوید.

بنابراین، آنچه من در این مرحله توصیه می کنم این است که از تگ های عنوان برای سازماندهی محتوای خود به خوبی استفاده کنید.

همچنین، اگر در حال نوشتن یک مقاله کوتاه هستید، ممکن است مزیت Passage Indexing چندان مشهود نباشد. گوگل می‌گوید مزایای Passage Indexing توسط سایت‌هایی که محتوای ارزشمندی در داخل خود دارند احساس می‌شود.

با این حال، اگر محتوای کوتاه می نویسید، شانس پوشش دادن به موضوعات فرعی و قسمت های کوچکتر کمتر است، به این معنی که گوگل مطمئناً شما را برای موضوع اصلی رتبه بندی می کند، اما نه برای پرس و جوهایی که به پاسخ های دقیق نیاز دارند.

اگر صفحات با رتبه برتر گوگل را برای جست و جوهای بسیار رقابتی بررسی کنید، ۹ از ۱۰ محتوای طولانی هستند که بیش از ۲۰۰۰ کلمه است.

همچنین، با توجه به زاویه تجربه کاربر از محتوای طولانی، مطمئن شوید که یک جدول از محتوا درست در بالا یا چسبناک باشد.

زیرا کاربران برای منتظر ماندن پیوند نمی دهند و نمی توانید آنها را مجبور کنید که کل محتوا را بخوانند. کاربران صفحات فرم ورود با ناوبری ضعیف را رها می کنند زیرا مکان یابی اطلاعات به خودی خود دردناک و وقت گیر است.

Core Web Vitals

  1. Core Web Vitals

قبل از اینکه در مورد Passage Indexing بشنویم، جامعه SEO در مورد Core Web Vitals دیوانه شده بود. همانطور که ممکن است قبلاً آگاه باشید، گوگل مدیران وب‌سایت‌ها را تحت فشار قرار داده است تا تجربه صفحه و سرعت سایت بهتری را برای کاربران فراهم کنند.

این اساساً برای اطمینان از این بود که هر کاربری که از صفحه ای از نتایج جستجوی Google بازدید می کند نباید به دلیل تجربه ضعیف صفحه از صفحه خارج شود.

الگوریتم تجربه صفحه مدتی است که وجود داشته است و از ماه مه ۲۰۲۱، بخش حیاتی وب اصلی به آن اضافه خواهد شد.

این بدان معناست که برای تعیین رتبه‌بندی صفحات، به سیگنال‌های تجربه صفحه موجود مانند HTTP، Intrusive Interstitial، Safe Browsing و Mobile Friendliness می‌پیوندد.

Core Web Vitals مجموعه‌ای از سه معیار اصلی تجربه صفحه است که داده‌های Google را در مورد تجربه کاربر ارائه شده توسط صفحات جداگانه در وب ارائه می‌کند.

سه عامل اصلی حیاتی وب عبارتند از:

  1. بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)
  2. تاخیر ورودی اول (FID)
  3. تغییر چیدمان تجمعی (CIS)

گوگل تایید کرده است که Core Web Vitals از ماه مه ۲۰۲۱ برای رتبه بندی صفحات تعیین کننده خواهد بود. اما در اعلامیه بعدی در ماه دسامبر از طریق پرسش متداول در مورد Core Web Vitals، گوگل گفت که تاثیر آن به نتایج جستجوی موبایل محدود خواهد شد.

تجربه صفحه کاربر به عنوان فاکتور رتبه بندی

علاوه بر این، گوگل همچنین تأیید کرده است که وب‌سایت‌هایی که AMP را فعال کرده‌اند ممکن است نگران رعایت Core Web Vitals نباشند، زیرا صفحات دارای AMP معمولاً این نیاز را برآورده می‌کنند.

آستانه صفحه AMP

صفحات AMP از سرور Google ارائه می شوند و دارای حداقل عناصر هستند که در غیر این صورت ممکن است زمان بیشتری برای بارگیری طول بکشد.

با این حال، گوگل به مدیران وب‌سایت‌ها هشدار می‌دهد که از تصاویر سنگین و سایر عناصر خارجی در AMP استفاده نکنند زیرا می‌تواند بر امتیاز حیاتی وب تأثیر بگذارد.

لازم به ذکر است که Core Web Vitals سیگنال اولیه برای رتبه بندی صفحات در SERP نخواهد بود. گوگل می گوید که حتی اگر سایت با استانداردهای Web Vitals مطابقت نداشته باشد، به رتبه بندی صفحات وب با محتوا و لینک های با کیفیت ادامه خواهد داد.

بنابراین، اگر AMP را فعال کرده باشید، به این معنی است که در زمان و هزینه برای بهینه سازی سایت برای Web Vitals صرفه جویی کرده اید.

کاربر + هدف جستجو = محتوای مفید

  1. کاربر + هدف جستجو = محتوای مفید

سال ۲۰۲۳ سالی است که شما هدف جستجوی پرس و جو و رفتار کاربر را بر هر چیز دیگری اولویت می دهید.

هدف و رفتار جستجوی افراد همیشه در حال تغییر است. آنها به گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر می روند تا پاسخ سؤالات خود را بیابند یا به طور کلی در مورد یک موضوع بیاموزند.

وقتی کسب‌وکارها متوجه می‌شوند که کاربران به دنبال چه چیزی هستند و محتوایی را در اختیار آنها می‌گذارند که به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد، آن‌گاه کسب‌وکار نیز همراه با کاربران از آن سود می‌برد.

به گفته بریتنی مولر از Britney Muller LLC، کارشناسان سئو باید از شیوه‌های سنتی سئو که امروزه ارزش کمی دارند دور شوند زیرا الگوریتم‌ها قوی‌تر می‌شوند.

آنها باید توجه بیشتری به هدف جستجو داشته باشند. توجه دقیق به پرسش‌های جستجو به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد محتوای رقابتی ایجاد کنند که مخاطبان آنلاین مایل به مصرف آن هستند.

Mary Hynes، مدیر عامل شرکت مشاوره Marie Haynes، اذعان دارد که برای رسیدن به سئو در سال ۲۰۲۳، باید در ارائه اطلاعات مناسب به کاربران عالی باشید.

آخرین به‌روزرسانی محتوای مفید Google، حرکتی قابل توجه از سوی Google است تا اطمینان حاصل کند که فقط محتوای باکیفیت و مفید به جایگاه‌های برتر گوگل می‌رسد. این به‌روزرسانی که در آگوست ۲۰۲۳ اعلام شد، با هدف حذف سایت‌هایی که محتوای سطحی را ارائه می‌کنند از بالای نتایج جستجو است.

علاوه بر این، سیگنال جدید وب سایت ها را بر اساس مفید بودن محتوا طبقه بندی می کند. این بدان معناست که اگر تعداد قابل توجهی از مقاله ها کمتر قابل اعتماد باشند، اکنون گوگل می تواند وب سایتی را به عنوان غیر مفید علامت گذاری کند.

وب‌سایت‌هایی که از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خودکار استفاده می‌کنند، ممکن است گرمای به‌روزرسانی محتوای مفید را نیز احساس کنند. گوگل به وب سایت ها توصیه می کند از افراد واقعی برای نوشتن محتوا برای کاربران واقعی استفاده کنند.

آنچه ما همچنین می دانیم این است که گوگل درک بهتری از زمانی که کاربران به دنبال مشاوره تخصصی هستند بهتر می شود و محتوایی را که از دستورالعمل های E.A.T پیروی می کنند بالاتر از سایرین رتبه بندی می کند. کارشناسان سئو تنها زمانی می توانند بر جستجو در سال ۲۰۲۳ تسلط پیدا کنند که واقعا بفهمند کاربران در جستجوی چه چیزی هستند.

برندها باید بیشتر از تبلیغ برند یا محصولات و خدمات خود، نیازهای مخاطبان را برآورده کنند. این بدان معناست که کاربران را مجبور نکنید تا در سایت خود ثبت نام کنند یا پاپ آپ های غیر ضروری را در سایت خود به آنها نشان دهید یا آنها را به فرم های ثبت نام هدایت کنید.

استیون ون وسوم، معاون انجمن، ContentKing، معتقد است که علاوه بر درک آنچه که کاربران به دنبال آن هستند، باید به نوع محتوای ترجیحی (ویدئوها، پادکست‌ها، مقالات و غیره) نیز توجه داشته باشند و بر اساس آن ارائه دهند.

الکساندر کسلر، مدیر عامل INFUSEmedia، توصیه های بیشتری در مورد هدف جستجو ارائه کرد. به گفته وی، کسب و کارها باید سفر در محل و داده های جستجوی سرنخ های ارگانیک خود را تجزیه و تحلیل کنند. این نه تنها به آن‌ها کمک می‌کند تا عبارات جستجویی را که برای یافتن محتوای شما استفاده کرده‌اند، درک کنند، بلکه به کلمات کلیدی جستجوی درون سایت برای تمام صفحاتی که در وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند نیز کمک می‌کند. این تجمیع داده‌ها به برندها کمک می‌کند تا آن را در سفر محتوا ترسیم کنند.

  1. بومی سازی سئو

ما معتقدیم که کسب‌وکارهای محلی جذب بیشتری از Google خواهند دید، زیرا فشار قطعی به سمت نتایج جستجوی بسیار بومی‌شده وجود دارد.

این بدان معناست که وقت آن رسیده است که بر روی ایجاد نظرات با کیفیت در Google برای کسب و کار من و حتی سایر پلتفرم‌های بررسی معتبر تمرکز کنید.

در چند ماه گذشته، ما شاهد بوده‌ایم که محتوای خاص کشور و کسب‌وکارها به‌جای نهادهای جهانی از نتایج جستجو سود می‌برند.

این بدان معناست که گوگل می خواهد نتایجی را به نمایش بگذارد که برای کاربران مفید باشد. به عنوان مثال، نتایجی که من برای کلمه کلیدی “پنل های خورشیدی برای استفاده خانگی” در ایالات متحده دریافت می کنم با نتایج نشان داده شده در هند متفاوت است.

این به این دلیل است که سایت های رتبه بندی شده در ایالات متحده حداقل به طور مستقیم به مردم هند خدمات نمی دهند. اما علیرغم برخورداری از اعتبار بالاتر در مقایسه با همتایان هندی، در رتبه بندی ناکام مانده است.

حتی اگر این یک مثال کلان است، گوگل در سطح میکرو همین کار را انجام می دهد، جایی که نتایج جستجو (نه تنها بسته نقشه) بر اساس موقعیت مکانی کاربر تغییر می کند.

در حرکت رو به جلو، وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند مخاطبان محلی را هدف قرار دهند باید نام شهر، ایالت یا کشور را درج کنند تا گوگل رتبه‌بندی بالاتر وب‌سایت شما را از دست ندهد.

  1. تجزیه و تحلیل مشتری، حفظ و ارزش طول عمر

سئو در طول سال ها پیشرفت زیادی کرده است. در سال ۲۰۲۳، برندها باید بیشتر تلاش کنند تا شکاف بین ترافیک وب و بازگشت سرمایه SEO را پر کنند. امسال، داده های مربوط به تجزیه و تحلیل رفتاری به یکی از حوزه های اصلی تمرکز تبدیل خواهد شد.

با رشد سریع گوگل، تبدیل ها و درآمدها بیش از هر زمان دیگری مهم شده اند. حجم کلمات کلیدی امسال در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت و بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل رفتاری خواهد بود.

برندها باید روی کارهایی که مشتریانشان انجام می‌دهند، چگونه انجام می‌دهند و کارهایی که می‌توان انجام داد تا سریع‌تر در سایت شما اقدام کنند، تمرکز کنند. شما باید آن را به محتوایی که تولید می کنید مهندسی کنید.

COVID-19 ثابت کرده است که وقتی جهان در رفلاکس دائمی است، تحقیق کلمات کلیدی همیشه مفید نیست. تجزیه و تحلیل رفتاری فرصت های محتوای پنهانی را باز می کند که در غیر این صورت تحقیقات کلمات کلیدی قادر به شناسایی آنها نیست.

کسب و کارها باید بیشتر بر حفظ مشتری و افزایش ارزش طول عمر مشتری (LTV) تمرکز کنند. همه چیز در مورد درک بهتر مشتری و ارائه راه حل های ممکن به آنها از طریق محتوا یا خطر از دست دادن آنها به کسب و کار دیگری است که مشتری شما را بهتر درک می کند.

ایزی اسمیت، تحلیلگر فنی سئو، رایت، شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهند. برندها باید فرآیندی را با کارکنان فروش و پشتیبانی خود ایجاد کنند تا اطمینان حاصل کنند که از سؤالات یا درخواست های مهم و ورودی مشتریان که می توانند با منابع کمکی حل شوند، آگاه هستند.

شما باید داده‌های کلمه کلیدی کنسول جستجوی Google خود را با اصلاح‌کننده‌های رایج سؤال کاوش کنید تا موضوعات مرتبطی را پیدا کنید که می‌توان به آنها پرداخت. اطمینان حاصل کنید که به این سؤالات به وضوح پاسخ داده شده و در بخش سؤالات متداول مربوطه در وب سایت منتشر شده است.

اگر نتوانید برای مشتریان خود ارزش قائل شوید، به راحتی می توانید توجه و اعتماد مخاطب را از دست بدهید. برندها باید با ارائه محتوای جامع، مفید و واقعی به مشتریان علاقه خود را حفظ کنند. نوشتن چنین محتوایی نیاز به تمرکز و تعهد دارد.

بهینه سازی SERP برند، نمودارهای دانش و نهادها

  1. بهینه سازی SERP برند، نمودارهای دانش و نهادها

امسال، نظارت دقیق بر SERPهای برند و پانل های دانش بسیار مهم خواهد بود. درک اینکه شما چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می‌دهید، و به چه مخاطبانی خدمات می‌دهید، ارزش زیادی برای کسب‌وکارهای دیگر خواهد داشت.

حتی ممکن است در سال ۲۰۲۳ نمودارهای دانش شخصی‌سازی شده را مشاهده کنیم. Google اطلاعات زیادی درباره شما دارد، از جمله سابقه جستجو و رفتار، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی شما، که ممکن است بتواند روند شخصی‌سازی نمودارهای دانش را افزایش دهد.

این برای سئو در سال ۲۰۲۳ چه معنایی دارد؟ این به معنای بهینه‌سازی کل حضور دیجیتالی یک برند مانند نمایه رسانه‌های اجتماعی، کانال یوتیوب و غیره است تا بر Google تأثیر بگذارد تا آن‌ها را آنطور که می‌خواهند نشان دهد.

امروزه، این فقط مربوط به وب سایت شما و آنچه که به نمایش می گذارد نیست، بلکه به کل حضور دیجیتالی برند شما و نحوه تعامل آنها با یکدیگر در SERP است. کارشناسان سئو باید بدانند که NLP (پردازش زبان طبیعی) و نهادها چگونه در رتبه بندی گوگل نقش دارند.

اهمیت کلمات کلیدی خوب همچنان حیاتی است، اما درک موضوعات مرتبط با پرس و جو و هدف پشت آن در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

Google Discover تنها جایی است که هیچ کلمه کلیدی در آن وجود ندارد. تنها راه برای بهینه سازی برای آن این است که موجودیت خود را در نمودار دانش ایجاد کنید و نحوه اتصال آن در لایه موضوع را مشخص کنید، همانطور که Jes Scholz، مدیر دیجیتال بین المللی Ringier می گوید.

برخی از فعالیت هایی که شولز برای تمرکز پیشنهاد می کند عبارتند از:

  1. اطمینان از نشانه گذاری صحیح و کامل سازمان.
  2. ایجاد حضور قوی در پایگاه های دانش مانند ویکی داده.
  3. ادعای پانل دانش شما برای استفاده از ویژگی پست‌های Google.
  4. راه‌اندازی نمایه «Google برای کسب‌وکار من» برای کسب‌وکارهای آجری.
  5. تمام سئو ، سئو موبایل است

اطمینان از عملکرد خوب وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه چیزی است که باید در سال ۲۰۲۳ از آن مراقبت کنید. تجربه کاربری دستگاه تلفن همراه تمرکز بزرگی برای همه کارشناسان سئو خواهد بود.

سادگی کلید طراحی وب کاربر پسند است. همچنین باید محتوای وب سایت خود را بر اساس نیازهای کاربران شخصی سازی کنید. گوگل در نهایت سایت دسکتاپ شما را نادیده می گیرد و به طور کامل روی سایت موبایل شما تمرکز می کند تا رتبه شما را مشخص کند.

بنابراین، اگر تمرکز شما بر روی بهبود تجربه کاربری در دستگاه های تلفن همراه تا به امروز حداقل بوده است، وقت آن رسیده است که تمرکز خود را به طور کامل روی آن تغییر دهید. اگر یک سایت دسکتاپ و موبایل جداگانه دارید، وقت آن است که به یک سایت واکنش گرا برای موبایل مهاجرت کنید .

  1. ارزیابی، تطبیق و اجرا

در سال ۲۰۲۱، تفکر خارج از چارچوب مهمتر از همیشه خواهد بود. شما باید دیدگاه بهتری نسبت به فرصت هایی که در مقابل شما وجود دارد داشته باشید. این زمان برای سازماندهی، ساختن یک برنامه و کار بر اساس آن است.

تغییر به یک برنامه استراتژیک سئو برای کمک به شما در حفظ برتری رقبا بسیار مهم است. توصیه می شود تمرکز خود را از رفتار کاربر به فرآیند دوگانه درک بازاری که این مصرف کنندگان در آن کار می کنند، تغییر دهید و سپس رویکرد استراتژیک تری نسبت به تقاضاهای در حال تغییر در زمان واقعی اتخاذ کنید.

شما باید از ابزارها، پلتفرم‌ها و منابع مختلفی که در دسترس شماست استفاده کنید تا بفهمید که چگونه عوامل اقتصادی، اجتماعی و روانی بر تقاضای جستجو تأثیر می‌گذارند و سپس به درک رفتار مصرف‌کننده در سطح عمیق‌تری نگاه کنید.

  1. SERP Layout & Functional Changes

از زمانی که رتبه بندی Google Passage اعلام شد، تغییر بزرگی در نحوه مشاهده یا ارائه محتوا در وب سایت ایجاد خواهد شد. به جای داشتن چندین صفحه در یک موضوع، چرا یک صفحه کامل به آن موضوع خاص اختصاص ندهید.

سیندی کروم، مدیر عامل و بنیانگذار MobileMoxie، معتقد است که شناسایی و رتبه بندی معابر گوگل در سال ۲۰۲۱ یک روند بزرگ سئو خواهد بود. پاساژها تا آنجا که توانایی گوگل برای استخراج اطلاعات دقیقی که مخاطبان به دنبال آن هستند، واقعا مهم هستند.

ساختار قوی صفحه و طرحواره به بهینه سازی متن همراه با وجود متنی که امتیاز خوانایی بالایی دارد و ارزیابی NLP آسان است کمک می کند.

گوگل چندین تغییر طرح‌بندی را آزمایش کرده است، از جمله پیشنهاد خودکار فراگیرتر که اطلاعات را بدون نیاز به زدن دکمه جستجو یا اسکرول کردن نتایج به کاربران می‌دهد.

انتظار می رود گوگل اسکرول بی نهایت یا پیوسته را در جستجو اضافه کند. اگرچه در اواخر سال ۲۰۲۱ در نتایج جستجوی تلفن همراه در ایالات متحده اجرا شد، ممکن است به زودی این ویژگی را در سایر مناطق و جستجوهای دسکتاپ نیز مشاهده کنیم.

  1. محتوای طولانی

یکی از روندهایی که به شما کمک می کند در سال ۲۰۲۳ از رقبای خود پیشی بگیرید، انتشار مداوم محتوای طولانی و مرتبط در وب سایت شما است. محتوا باید از دستورالعمل های E.A.T پیروی کند و باید ۲۰۰۰ کلمه یا بیشتر باشد.

از آنجایی که محتوای طولانی در سال ۲۰۲۳ همچنان اهمیت پیدا می کند، محتوای طولانی فرم خوب نوشته شده حتی می تواند از آستانه ۲۰۰۰ کلمه عبور کند و هدف آن استانداردسازی علامت ۳۰۰۰-۳۵۰۰ کلمه باشد.

  1. مقیاس پذیری SEO

اگر می خواهید در سال ۲۰۲۳ رقبای خود را شکست دهید، باید روی ایجاد مقیاس پذیری در خدمات سئوی خود تمرکز کنید.

Mark Traphagen، معاون بازاریابی و آموزش محصول، seoClarity توصیه می‌کند فهرستی از تمام وظایف و گردش کار و سپس تعیین اینکه کدام یک از این مراحل را می‌توان با استفاده از ابزارهای سئو خودکار کرد.

همچنین باید یک سیستم هشدار راه‌اندازی کنید که تغییرات مهمی مانند رتبه‌بندی کلمات کلیدی مهم، تغییرات URL یا تغییرات محتوا را کنترل کند. برای هر کار دیگری که نمی‌توانید خودکارسازی کنید، SoP (روش‌های عملیاتی استاندارد) ایجاد کنید.

نتیجه گیری :

اینها روندهای سئو برای سال ۲۰۲۳ هستند. این استراتژی های سئو را در وب سایت خود پیاده کنید و از رقبای خود جلوتر بمانید.

به نظر شما کدام یک از این استراتژی ها در سال ۲۰۲۳ مهم ترین خواهد بود؟

منبع

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

ویژگی طراحی سایت به سبک مینیمال

ویژگی طراحی سایت به سبک مینیمال

طراحی سایت به سبک مینیمال خیلی خلاصه و ساده اگر بخواهم توضیح بدم می شود حذف عناصر اضافی در سایت…

آیا تگ alt در بهینه سازی سایت تاثیر دارد

آیا تگ alt در بهینه سازی سایت تاثیر دارد ؟

اضافه کردن تگ alt برای سئو خیلی مفید هست ولی برای رنک سایت زیاد تاثیری ندارد.این مقاله را در مورد…

چند قانون مهم ux در طراحی سایت فروشگاهی

چند قانون مهم ux در طراحی سایت فروشگاهی

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد ux طراحی سایت بگوییم هر چیزی هر یک جنسی ux دارد از یک…

مشاوره رایگان تلفنی