این چند نکته را در تولید محتوا جدی بگیرید

اگر می خواهید یک محتوایی تولید کنید که اثر خوبی روی کاربر داشته باشد چند نکته در مورد تولید محتوا را بخوانید

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :آموزش سئو
  • بازدید: 1261
این چند نکته را در تولید محتوا جدی بگیرید
Rate this blog

ما می خواهیم در این مطلب شما را با نکات و ترفندهای تولید محتوا آشنا کنیم تا شما هم بتوانید محتوایی قوی برای سایت خود آماده کنید و از همین محتوا کاری کنید که بازدید شما بالاتر برود.

محتوا ارزشمند تولید کنید

محتوا خوب برای سایت

محتوا باید با کیفیت باشد باید طوری باشد که کاربر وقتی این مطلب را مطالعه می کند واقعا جذب نوشته شما شود نه اینکه محتوا شما هم مثل سایت رقبا باشد شما وقتی یک محتوا خوب تولید کنید ، می توانید از سایت های دیگر هم لینک بگیرید، محتوا خوب محتوایی هست که شامل عکسهای مرتبط شاخص باشد چون برای کاربران عکس محتوا خیلی مهم است که بتواند کاربر را جذب کند، حتی اگر شده باشد داخل محتوا ویدئو هم بگذارید چون بحث ویدئو مارکتینگ الان خیلی مهم است، اگر شما محتوا خوبی تولید کنید می توانید آن را در بلاگ ها و فروم ها و شبکه های اجتماعی آن را به اشتراگ بزارید.

اسم محتوا خود را درست انتخاب کنید

تیتر سایت یا اسم محتوا صفحه باید طوری انتخاب شود که بتواند کاربر را جذب کند اسم محتوا مثل اسم سر تیتر روزنامه ها هست چون وقتی شما می خواهید سرتیتر های روزنامه ها رو بخوانید آن تیتری که جذاب تر هست را انتخاب می کنید داخل سایت هم همین هست شما وقتی یک کلمه را جستجو می کنید گوگل به شما ۱۰ سایت نشان می دهد، که شما می توانید از این ۱۰ سایت یکی را انتخاب کنید و مطالعه کنید، داخل اسم عبارات حتما سعی کنید اسم کلمه کلیدی باشد چون تاثیری خیلی بالایی دارد در سئو سایت سعی کنید وقتی می خواهید مطلبی را بنویسید حتما این چند نکته را رعایت کنید:

  • اسمی متفاوت و منحصر به فرد با داشتن کلمه کلیدی مرتبط
  • می توانید از سرچ گوگل برای انتخاب اسم نوشته استفاده کنید
  • داشتن خلاقیت بالا برای پیدا کردن عنوان هایی که برای کاربران جذاب باشد

البته این نکته هم در نظر داشته باشید که گوگل محتوا منحصر به فرد را اعتبار خاصی به آن می دهد ولی محتوایی که بی کیفیت باشد شاید اصلا رتبه وبسایت شما را کاهش دهد پس حتما حواستان به این نکات باشد که محتوایی تولید کنید که با کیفیت باشد .

تعداد کلمات کلیدی مناسب در محتوا

در نوشتن محتوا باید اصول را رعایت کنید محتوا شما باید شامل کلمات کلیدی باشد نه اینکه کل محتوا را از یک کلمه کلیدی استفاده کنید مثلا اینجوری بنویسید: روغن زعفران خاصیت دارویی دارد، روغن زعفران می تواند برای درمان مناسب باشد اینکار می شود بیش از حد استفاده کردن از کلمات کلیدی در محتوا که اینکار اصلا برای سئو مناسب نیست.

چون شاید خیلی راحت دارید گوگل را دور می زنید کلمات کلیدی باید در داخل متن شما باشد ولی به اندازه ، اندازه آن بستگی به طول محتوا و کیفیت محتوا شما دارد .

همین طور گذاشتن لینک های زیاد در نوشتن محتوا که باعث می شود شما یک مزرعه لینک تولید کنید. مقدار استفاده از لینک هم بستگی دارد که محتوا چقدر باشد و چقدر کیفیت داشته باشد آیا محتوایی هست که اصلا کاربران حوصله خواندن آن را داشته باشد .

تولید محتوا

محتوا باید برای آموزش به کاربر نوشته شده باشد

شما باید طوری محتوا را بنویسید که به کاربر یک چیزی یاد بدهید نه اینکه فقط محتوا تولید کنید برای اینکه تعداد نوشته های شما در گوگل بالا رود.

در چیزی که تخصص دارید و در آن مطالعه کردید مطلب بنویسید چون کاربران به شما اعتماد می کنند و از آموزشی که شما دارید در محتوا می دهیداستفاده می کنند.

برای محتوا سایت خود آغاز و پایان داشتن باشید.

تولید محتوا خود را جوری انجام دهید که اول با یک آغاز شروع شود و باید اینقدر خلاقیت و به اصول نوشتاری حرفه ای باشید که یک محتوا را بتوانید به پایان برسانید محتوا خوب باید مثل یک داستان باشد نباید اینقدر محتوا را کش بدهید که کاربر خسته شود نه اینکه محتوا اینقدر کم باشد که کاربر هیچی از محتوا به دست نیاورد.

نقش محتوا خوب در وبسایت

آیا یک ساختمان بدون تیر آهن پرپا می شود ؟ وبسایت هم اگر محتوا نداشته باشد سایت خوبی نیست و یا مطالب قدیمی داخل آن باشد، مطالبی که بروز نمی شوند ؟ شما مثلا یک محصول در داخل سایت گذاشته اید شاید شما سالی یکبار آن را بروز کنید پس وقتی داخل سایت مطلب نباشد سایت هم بروز نیست.

نقش محتوا در طراحی سایت

این مطلب را با دقت بخوانید تا آگاهی کامل و جامعی داشته باشید از نقش محتوا در وب سایت

محتوا  و سئو سایت

خوب اولین چیزی که می تواند به سایت شما کمک کند تا رتبه خوبی در گوگل داشته باشید محتوا سایت شما هست پیشنهاد می کنیم این مطلب را از  آیا محتوای خوب مهمترین بخش بهینه سازی سایت هست؟ دست ندهید گوگل سایتی که بروز باشد و خوب باشد و اطلاعات جامعی را در مورد کار شما به کاربر بدهد خیلی راحت به آن رتبه می دهد پس اولین چیز که مهم است محتوا سایت در سئو سایت این نکته را فراموش نکنید

 گذاشتن کلمات کلیدی

شما می توانید برای اینکه سئو سایت خود را بالاتر ببرید داخل مطالب خود کلمات همه کار کنید ولی حواستان باشد که زیاد از حد داخل مطالب خود از کلمات کلیدی استفاده نکنید چون اگر این کار را بکنید به جای اینکه تاثیر مثبتی در طراحی سایت شما داشته باشد نقش منفی در سایت شما دارد و این اصلا خوب نیست

محتوا خوب برای طراحی سایت

خوب حالا که فهمیدیم محتوا برای سایت ما خوب است محتوا ما باید چه جوری باشد یعنی اینکه محتوا من چه ویژگی باید داشته باشد تا از آن به عنوان یک محتوا خوب ذکر کرد مهم نیست که طراحی سایت php باشد یا asp.net مهم این هست که مطلب شما خوب باشد.

محتوا دست نویس

یعنی چی محتوا دست نویس یعنی اینکه خود صاحب سایت بنویسید یعنی اینکه یک کسی که مثلا در زمینه قطعات یدکی ماشین فعالیت دارد باید بتواند در مورد عیب های ماشین مطلب بنویسید مثلا اگر ماشین اینجوری شد اینجوری درست می شود و این برای گوگل خیلی مهم است.

عکس و ویدئو در طراحی سایت

عکس و ویدئو در طراحی سایت

این خیلی مهم است که شما در مطالب خوب از ویدئو و عکس استفاده کنید چون اگر سری به مطالب خارجی زده باشید مشاهده می کنید که آنها در مطالب خود از عکسهای مفهومی و ویدئوهای خوب استفاده کرده اند گوگل دوست دارد که طراحی سایت شما در محتوا خود از ویدئو استفاده کرده باشید چون باعث می شود کاربر در سایت شما بیشتر باقی بماند هم اینکه کاربر می فهمد که واقعا شما برای مطالب سایت خود ارزش قائل هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تاثیر عکس در طراحی سایت مطالعه کنید و درباره یک موضوع خیلی خوب توضیح داده اید ما در ساین وب به همین دلیل مطالب خود را با عکسهای مفهومی و اگر وقت کنیم با ویدئو های خیلی کامل انتشار می دهیم

کپی نکنید

خوب این خیلی مهم است که مطالب سایت شما تاب باشد و نوع و جدید و افکار و تجربیات مغز خود را برای کاربران بنویسید نه اینکه از سایتی کپی کنید و به طراحی سایت خود بگذارید و کمی از لحاظ جمله ای آن را عوض کنید این شاهکار نیست این اسمش افتضاح هست

انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی

انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی

اگر شما یک مطلب خوب در طراحی سایت خود درج کنید که ویژگی های بالا رو داشته باشد می توانید در فضای وب یعنی شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و اینستاگرام و … انتشار بدهید و کاربران زیادی را به وبسایت خود هدایت کنید فقط حواستان باشد مطلبی را انتشار دهید که واقعا ارزش خواندن توسط کاربر را داشته باشد چون اگر یکبار شما کاربری را از خود ناراضی کنید دیگر آن کاربر رفت و دیگر بر نخواهد گشت پس کاربر را راضی نگه دارید .

نتیجه گیری

محتوا باید با کیفیت باشد شامل عکسها و ویدئو و حتی اینفوگرافیک چون عکس هست که می تواند کاربر را جذب کند چون وقتی شما یک متن خالی را مطالعه کنید چشم شما خسته می شود و هم اینکه حوصله شما سر می رود مثل کتاب داستان بچه ها دقت کردید چقدر جذاب است ، بعد اینکه سعی کنید اسم محتوا خودتان را خیلی جذاب انتخاب کنید چون تاثیر خیلی زیادی دارد در جذب کاربر چون کاربران دنبال سایت های می روند که چیزی به معلومات آنها اضافه کند نه سایت هایی که فقط برای بالا بردن تعداد ایندکسی محتوا تولید می کنند

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

آموزش ویدیویی کار کردن با ابزار Keyword Planner

آموزش ویدیویی کار کردن با ابزار Keyword Planner

در این آموزش شما می توانید با آموزش ویدویی کار کردن با ابزار Keyword Planner که به زبان فارسی آموزش…

چند نمونه جالب از text-shadow در طراحی سایت

چند نمونه جالب از text-shadow در طراحی سایت

اگر شما هم دوست دارید با اضافه کردن چند خط کد متن های طراحی سایت شما شکلی جذاب تری داشته…

ترکیب رنگ در سایت

ترکیب رنگ در سایت

رنگ شناسی و ترکیب رنگ در طراحی وب سایت یک عامل بسیار مهم در جذب و موفقیت یک وب سایت…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی