پیش نیازهای گوگل ادز که باید بدانیم

اگر شما هم در حوزه وبسمتری فعال باشید، حتما با کلمه گوگل ادز برخورد کردید و می‌دانید که خدمات گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی است که به کمک آن می‌توانید…

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :مقالات
  • بازدید: 75
پیش نیازهای گوگل ادز که باید بدانیم
Rate this blog

اگر شما هم در حوزه وبسمتری فعال باشید، حتما با کلمه گوگل ادز برخورد کردید و می‌دانید که خدمات گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی است که به کمک آن می‌توانید بازخورد سایت خودتان را بیشتر کنید.

ولی بسیاری از وبمستران، بدون اینکه با پیش نیاز گوگل ادز آشنا باشند، سعی می‌کنند که یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز راه اندازی کنند که این کار باعث می‌شود تا به چیزی که می‌خواهند نرسند.

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با پیش نیازهای سرویس گوگل ادوردز آشنا بکنیم تا یک تبلیغات هدفمند داشته باشید. با ما همراه باشید.

بررسی ۶ پیش نیاز گوگل ادز

در واقع این پیش نیازها مربوط به اهداف کسب و کار و اهداف تبلیغات است و نمی‌خواهیم وارد بحث تکنیکالی خود سرویس گوگل ادوردز بشویم. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که چطور کاربران هدف را به سمت خودتان بکشید.

۱. به کسب و کار خودتان مسلط باشید

شما فرض کنید که تبلیغات خودتان در گوگل ادوردز انجام دادید و حالا کاربران هدف هم وارد سایت شما می‌شوند. آنها به دنبال پیدا کردن یک راهی برای اعتماد به شما هستند. یکی از کارهایی که انجام می‌دهند، حتما به سراغ بخش بلاگ سایت شما و یا توضیحات محصولات می‌روند تا ببینند که سواد شما در این حوزه چقدر است.

بگذارید یک سوال از شما بپرسم: وقتی خودتان اطلاعات کافی و جامع از کسب و کار خودتان ندارید، چرا و چطور می‌خواهید آن را به کاربر هدف بشناسانید؟

در مراحل فروش سایت، شما اول باید خودتان اطلاعات کافی به کاربر ارائه دهید. یعنی اینکه اول به او آموزش دهید و سپس محصول خودتان را معرفی کنید. حالا شما بگویید که اگر خودتان علم کافی از کسب و کارتان نداشته باشید، می‌توانید اطلاعات کافی به کاربرانتان ارائه دهید؟

جدای از موارد بالا، اگر شما اطلاعات جامع در حوزه خودتان داشته باشید، قطعا با کاربران هدف خودتان هم آشنا هستید و می‌دانید که برای جذب آنها باید چه کارهایی انجام دهید.

۲. چقدر با محصول خودتان آشنا هستید؟

پیشنیاز های قبل از گوگل ادز

در بالا گفتیم که شناختن کسب و کار یکی از چندین پیش نیاز گوگل ادوردز است؛ دقیقا به همان اندازه که شما باید از کسب و کار خودتان اطلاعات داشته باشید، به همان اندازه هم باید از محصول خودتان اطلاعات داشته باشید.

این جمله را همیشه به یاد داشته باشید: اول محصول خودتان را خوب بشناسید و سپس آن را به کاربران بشناسانید.

اگر به اکثر تبلیغات گوگل ادوردز نگاه بیندازید، می‌فهمید که همه آنها بر روی یک محصول تمرکز می‌کنند. حالا این محصول می‌خواهد فیزیکی باشد یا خدماتی یا معرفی برند و هر چیز دیگری.

شناخت محصول می‌تواند شما را با کاربران هدف آن محصول آشنا کند و وقتی شما کاربران هدف خودتان را بشناسید، قطعا می‌دانید که از چه کلماتی باید برای تبلیغ استفاده کنید.

۳. انتخاب محصول هدف برای فروش

شما نمی‌توانید همه محصولات خودتان با یک تبلیغات ادرودز به فروش برسانید. پس بهتر است که یک محصول خاص را برای فروش انتخاب کنید. البته این نکته را هم بدانید که تبلیغات برای یک محصول، می‌تواند بازدهی بیشتری نسبت به چند محصول داشته باشد. پس پیدا کردن محصول هدف برای فروش هم یکی دیگر از پیش نیاز گوگل ادوردز است. ولی این کار باید به چه صورتی انجام شود؟

روشهای زیادی برای انتخاب محصول هدف وجود دارد. برای مثال شما اگر یک نگاهی به پرفروش‌ترین محصول خودتان بیندازید، می‌فهمید که کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند. در ادامه یکی از چندین روش انتخاب محصول هدف را با هم بررسی می‌کنیم. این روش در دو مرحله کلی انجام می‌شود:

مرحله اول: یک لیستی از همه محصولاتی که کاربران از شما خرید کردند تهیه کنید و آنها را به تعداد سفارش، مرتب کنید. به طوری که بتوانید لیست محبوب‌ترین محصولات خودتان را به دست بیاورید.

مرحله دوم: این مرحله مربوط می‌شود به شناخت کاربر هدف. شما باید نیاز کاربر هدف را بررسی کنید و نقطه اشتراک کاربر با لیستی در بالا تهیه کردید را پیدا کنید. به این شکل می‌توانید به محصولی برسید که کاربر نیاز دارد.

۴. چقدر با کاربران خودتان آشنا هستید؟

شناخت کاربر هدف مهم‌ترین بخش از پیش نیاز گوگل ادرودز است. فرقی نمی‌کند که قصد چه نوع تبلیغی را دارید. شما باید کاربران خودتان را بشناسید. فکر نکنید شناختن کاربر فقط اینکه به چه محصولی علاقه دارند ختم می‌شود. اگر واقعا به دنبال یک تبلیغات با بازدهی فوق العاده هستید، باید همه ویژگی‌ها و خصوصیات کاربران خودتان را بررسی کنید. در ادامه چند نمونه از خصوصیات را برای شما معرفی می‌کنیم:

  •       سن
  •       جنسیت
  •       طرز تفکر
  •       سبک زندگی
  •       علاقمندی‌ها
  •       بررسی نیازها
  •       بررسی دغدغه کاربران
  •       رفتارهای اجتماعی
  •       سرگرمی
  •       و …

بعد از اینکه موارد بالا را بررسی کردید و به یک نتیجه خوبی رسیدید، حالا باید محصولی را انتخاب کنید که باب میل کاربران هدف شما باشد که در بالاتر هم به شما توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات بالا میتوانید با یک سئوکار با تجربه و مسلط به مباحث مارکتینگ ارتباط و مشاوره بگیرید . و همچنین سئو سایت خود را به آن تیم بسپارید که علاوه بر ادز ، خدمات سئو هم به خوبی پیش برده شود.

مثلا شما باید از خودتان بپرسید که آیا محصول X می‌توان نیاز و دغدغه کاربر من را رفع کند؟ آیا این محصول Y بر اساس سلایق کاربر من طراحی شده؟ و ….

بهترین راهکار این است که از چند نفر درباره این محصولات سوال کنید و ببینید که نظر آنها درباره محصول شما چیست و گزارش آنها را جمع کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید.

۵. زمان درستی را برای تبلیغ انتخاب کنید

زمان تبلیغ هم یکی دیگر از پیش نیاز گوگل ادوردز است. شما باید بدانید که در چه زمانی تبلیغ کنید. چون اگر زمان اشتباه را انتخاب کنید، ممکن است به نتیجه دلخواهتان نرسید.

برای مثال فروش لباس مشکی مخصوص عزاداری در تعطیلات عید بیشتر به فروش می‌رود یا در ماه محرم؟ لوازم التحریر بیشتر در ماه آخر تابستان به فروش می‌رود یا در وسط زمستان؟

شما باید بدانید که اوج کار و اوج فروش شما در چه زمانی است و کاربران شما در چه روزهایی از سال به دنبال محصول شما هستند. اگر شما اطلاعاتی از این زمان ندارید، می‌توانید از گوگل ترند کمک بگیرید.

 

مطالعه کنید : جهت مشاهده خدمات دیجیتال مارکتینگ از این بخش وارد شوید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا درباره پیش نیاز گوگل ادوردز با هم صحبت کنیم. فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهد در گوگل ادورز تبلیغ کنید و یا بر روی بیلبورد. شما باید با این موارد آشنا باشید تا یک تبلیغات هدفمند داشته باشید.

اگر هر ۶ مورد را خوانده باشید، می‌فهمید که در همه آنها حرف از کاربر هدف بود؛ پس اگر شما می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید، اول و مهم‌تر از همه باید کاربران هدف خودتان را بشناسید.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

مزایای داشتن وبسایت برای کسب و کارهای سنتی

امروزه همه می‌دانند که کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی برتری دارند که می‌تواند به خاطر…

تکنولوژی Ajax چیست؟ و چه تاثیری در طراحی سایت دارد؟

تکنولوژی Ajax چیست؟ و چه کاربری در طراحی صفحات وب دارد؟

تکنولوژی Ajax چیست؟ و چه تاثیری در طراحی سایت دارد؟ را حتما مطالعه کنید تا با این تکنیک جالب در…

چرا کاربران طراحی سایت شما تبدیل به مشتری نمی شوند؟

چرا کاربران وبسایت شما تبدیل به مشتری نمی شوند؟

چرا کاربران طراحی سایت شما تبدیل به مشتری نمی شوند؟ این مشکل خیلی از صاحبان طراحی سایت پس پیشنهاد می…

مشاوره رایگان تلفنی