مزایای داشتن وبسایت برای کسب و کارهای سنتی

امروزه همه می‌دانند که کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی برتری دارند که می‌تواند به خاطر همه گیر شدن گوشی‌های هوشمند باشد. ولی همچنان عده‌ای هستند…

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :مقالات
  • بازدید: 93
مزایای داشتن وبسایت برای کسب و کارهای سنتی
Rate this blog

امروزه همه می‌دانند که کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی برتری دارند که می‌تواند به خاطر همه گیر شدن گوشی‌های هوشمند باشد.

ولی همچنان عده‌ای هستند که هنوز به کسب و کارهای سنتی اعتقاد دارند؛ البته روش سنتی همچنان تا چندین سال آینده هم جوابگو هست؛ ولی روش اینترنتی یکسری مزایایی دارد که باعث برتری کسب و کار اینترنتی نسب به کسب و کار سنتی می‌شود.

در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با مزایای داشتن وبسایت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

از مزایای داشتن وبسایت نسبت به کسب و کار سنتی

امروزه با ورود نسل جدید و همه گیر شدن گوشی‌های هوشمند و اینترنت، اکثر مردم سعی می‌کنند تا خریدهای خودشان را از طریق اینترنت سفارش دهند. حتی در بعضی از شهرهای بزرگ، مصارف روزانه هم به صورت اینترنتی خریداری می‌شود.

همه این موارد باعث شده تا افراد بیشتری به سراغ طراحی سایت برای کسب و کار خودشان بروند؛ ولی چه دلایلی وجود دارد که این افراد، بستر اینترنت را انتخاب کردند؟ در قصد بررسی همین مزایا را داریم.

۱. محدود به منطقه جغرافیایی خاصی نیستید

در کسب و کار سنتی شما فقط می‌توانید محصولات خودتان را در یک منطقه جغرافیایی خاص به مانند یک شهرستان یا حداکثر یک استان عرضه کنید. ولی یکی از اصلی‌ترین مزایای داشتن وبسایت این است که به هیچ منطقه خاصی محدود نیستید.

فرقی نمی‌کند که مشتری شما از کجای ایران قصد خرید از شما را دارد؛ اگر شما یک وبسایت برای کسب و کار خودتان داشته باشید، فقط کافی است که مشتری شما به اینترنت دسترسی داشته باشد. به همین راحتی می‌تواند از هر کجای ایران خرید خودش را ثبت کند.

البته تا اینجا فقط مربوط به بحث خرید بود؛ داشتن یک سایت برای کسب و کار سنتی می‌تواند کسب و کار شما را با جامعه هدف بیشتری آشنا کند؛ مگر در منطقه شما، چند نفر هستند که با کسب و شما آشنا باشند؟ ۱۰۰۰ نفر؟ ۱۰.۰۰۰ نفر؟

حالا فرض کنید که در صورت داشتن یک سایت، میلیون‌ها نفر از سراسر ایران و شاید جهان می‌توانند با کسب و کار شما آشنا شوند و از شما خرید کنند.

هزینه کمتر طراحی سایت

۲. هزینه کمتر

فرقی نمی‌کند که شما قصد راه اندازی یک کسب و کار سنتی را دارید و یا در حال مدیریت آن هستید؛ در هر صورت شما باید مبلغ زیادی را برای اجاره یا خرید و موجود کردن محصولات متفاوت هزینه کنید.

این در صورتی است که شما با هزینه بسیار کمتر، می‌توانید یک وبسایت برای کسب و کار خودتان راه اندازی کنید؛ حتی هزینه‌های مربوط به تبلیغ و بهینه سازی سایت هم نسبتا هزینه‌های کسب و کار سنتی کمتر است.

۳. افزایش اعتبار

فرض می‌گیریم که شما اصلا قصد فروش محصولات خودتان به روش اینترنتی را ندارید؛ ولی بهتر است که یک سایتی برای کسب و کار خودتان طراحی کنید؛ حتی اگر قصد فعالیت ندارید! چرا؟

چون داشتن یک وبسایت برای کسب و کار شما می‌تواند باعث افزایش اعتبار و تمایز شما در بین رقبای محلی شما شود. امروزه همه با خریدهای اینترنتی و بحث سایت آشنا هستند و برای همین مشتریان، شما را چند درجه بالاتر از رقبای شما می‌بینند.

طبق آمار منتشر شده، بیش از ۳۰ درصد مصرف کنندگان، کسب و کارهای سنتی بدون سایت را نادیده می‌گیرند و هدف آنها خرید از کسب و کارهایی است که یک بستر در اینترنت برای خودشان فراهم کردند.

پس حتی اگر برای افزایش اعتبار هم که شده، یک سایتی را برای کسب و کار خودتان راه اندازی کنید.

۴. بهره مندی از بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یکی از مزایای داشتن وبسایت است که در کسب و کار سنتی قابل اجرا نیستید. در بالاتر نگاهی کوتاه به این قسمت داشتیم که گفتیم تبلیغات‌های اینترنتی نسبت به تبلیغات‌های سنتی، هزینه کمتری دارند. ولی مزایای بازاریابی اینترنتی فقط به بحث هزینه‌ها محدود نمی‌شود.

هر چند که تبلیغات در اینترنت نسبت به دنیای واقعی بسیار ارزانتر است؛ ولی شما حتی می‌توانید بخشی از هزینه‌های مربوط به تبلیغات اینترنتی خودتان را صرف بهینه سازی یا همان سئو سایت خودتان بکنید تا موتورهای جستجو به صورت ۲۴ ساعته، برای شما مشتری بیاورند.

بازاریابی اینترنتی پتانسیل زیادی دارد؛ به حدی که اگر اصولی انجام شود، نام برند شما در مدت زمان کمی در کل ایران پخش می‌شود و بر سر زبانها می‌افتد. حالا در مقابل، تبلیغات به روش سنتی می‌تواند برند شما را همه گیر کند؟ قطعا نه!

ارائه خدمات به صورت 24 ساعته

۵. ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته

سایت به مانند کسب و کار سنتی نیست که بعد از یک ساعت مشخصی کرکره آن را پایین بکشید. از مهم‌ترین مزایای سایت نسبت به کسب و کارهای سنتی می‌توان به ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته اسم برد.

مشتریان شما در هر ساعتی از روز می‌توانند از خدمات شما استفاده کنند و خرید خودشان را به صورت آنلاین و بدون اینکه به صورت حضوری مراجعه کنند، به ثبت برسانند.

۶. افزایش مشتریان هدف

فرض می‌کنیم که شما صاحب یک کسب و کار سنتی در حوزه پوشاک هستد؛ قطعا افرادی به شما مراجعه می‌کنند که قصد خرید یا استعلام قیمت پوشاک را داشته باشند. دقیقا در وبسایت هم همین موضوع صدق می‌کند؛ ولی یک تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد.

آن هم تعداد زیاد مشتریان هدف کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی است! همانطور که در اولین مورد هم اشاره کردیم، شما با استفاده از سایت می‌توانید فراتر از مرزهای خودتان فعالیت کنید که این موضوع می‌تواند باعث افزایش مشتریان هدف و همچنین افزایش فروش شما شود.

۷. به روز بودن

اگر شما یک محصول یا یک خدمات جدیدی را در کسب کار سنتی اضافه کنید، باید با روش‌های مختلف به مانند تبلیغات و … سعی کنید تا آن را به افراد مختلف معرفی کنید که همین موضوع می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما در بر داشته باشد.

ولی اگر شما یک وبسایت برای کسب و کار خودتان طراحی کنید، دیگر هیچ نیازی به هزینه‌های اضافی نیست و فقط کافی است که اسم و مشخصات محصول و خدمات جدید خودتان را در سایت درج کنید.

۸. دسترسی آسان برای مشتریان

امروزه با همه گیر شدن گوشی‌های هوشمند و اینترنت، مردم نسبت به گذشته تنبل‌تر شدند و برای همین روش‌های آسان‌تر را ترجیح می‌دهند. و از آنجایی که خریدهای اینترنتی نسبت به خرید حضوری راحت‌تر است، قاعدتا مشتری این روش را ترجیح می‌دهد.

مگر شما محصولی را موجود نمی‌کنید که مشتریان شما به دنبال آن هستند؟ مگر شما برای مشتریان خودتان کار می‌کنید؟ پس چرا نباید برای راحتی مشتریان خودتان، یک سایت طراحی کنید؟

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مزایای داشتن وبسایت نسبت به کسب و کار سنتی آشنا کنیم. البته مزایای کسب و کار اینترنتی به همین موارد ختم نمی‌شود و هدف، بررسی برتری کسب و کار اینترنتی نسبت به سنتی بود.

البته تمامی موارد بالا در صورتی جزو مزایا محسوب می‌شود که از روش‌های اصولی استفاده کرده باشید و اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، بهتر است از یک تیم طراحی سایت کمک بگیرید. راه اندازی یک وبسایت به روش اصولی، به همان اندازه که می‌تواند باعث افزایش محبوبیت و معروفیت برند شما شود، یک وبسایت بد می‌تواند به همان اندازه باعث نابودی برند و کسب و کار شما شود.

جهت کسب اطلاعات لازم جهت طراحی سایت با ساین وب تماس بگیرید و یا با پر کردن فرم درخواست کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

 

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

اینفوگرافی در طراحی سایت

استفاده از اینفوگرافی در سایت

امروز در مورد اینفوگرافی در طراحی سایت می خواهیم بحث کنیم که اینفوگرافی چه کمکی می تواند به ما کمک…

وایرفریم )Wireframe( چیست؟

وایرفریم )Wireframe( چیست؟

وایر فریم بخشی از ساختارهای خطوط و یا اشکال بسیار ساده است که توسعه بخشی طرح وب را در دستور…

کد عوض کردن عکس با jquery

کد عوض کردن عکس با jquery

در طراحی سایت و طراحی وب سایت و طراحی سایت ارزان امروزه زیبایی و جالب بودن سایت حرف اول را…

مشاوره رایگان تلفنی