چرا کاربران وبسایت شما تبدیل به مشتری نمی شوند؟

چرا کاربران طراحی سایت شما تبدیل به مشتری نمی شوند؟ این مشکل خیلی از صاحبان طراحی سایت پس پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :طراحی سایت
  • بازدید: 1832
چرا کاربران وبسایت شما تبدیل به مشتری نمی شوند؟
Rate this blog

هر صاحب سایتی دوست دارد از طراحی سایت خود کسب و کار خود را رونق دهد این واقعیت هست ولی شما برای اینکه بتوانید از طریق سایت کسب و کار خودتان رو رونق دهید باید چند نکته را رعایت کنید.

یادتان باشد شما فقط چند ثانیه وقت دارید که کاربر را جذب سایت خود کنید پس گرافیک سایت و جذابیت سایت خیلی مهم است که اینکار واقعا در ایران اصولی اجرا نمی شود .

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید نباید توقع داشته باشید از یک سایت خیلی ساده بتوانید کاربر را جذب سایت خود کنید و بتوانید کاربر را تبدیل به مشتری کنید یا باید شما یک برند معروف باشید که از اول کار نمی توان یک برند را معروف کرد یا اینکه باید اصول طراحی سایت را رعایت کرده باشید تا بتوانید در همان چند ثانیه اول مخاطب را جذب کنید.

چرا کاربران طراحی سایت شما تبدیل به مشتری نمی شوند؟

چرا کاربران سایت شما تبدیل به مشتری نمی شوند؟

شما می توانید در این مطلب با نکته هایی که ما در مهندسین ساین وب پس از سالها تجربه در زمینه طراحی سایت کسب کرده ایم را خیلی راحت بتوانید کاربران را تبدیل به مشتری کنید و این خیلی مهم است پس تا آخر این مطلب را مطالعه کنید تا با نکته ها و آموزشهای زیادی آشنا شوید

  • ۱-طراحی سایت خود را جذاب کنید

یا شما خودتان باید طراح باشید و ایده های جذاب بدهید یا اینکه یک تیم خوب پیدا کنید که بتواند برای شما یک سایت جذاب و حرفه ای طراحی کند دنبال قیمت نباشید کسی که قیمت پایین می گیرد به همان اندازه آن قیمت کار می کند پس دنبال طراحی سایت ارزان نباشید این اصول کارهای خدماتی هست اگر می خواهید سایتی جذاب داشته باشید دور قالب های آماده را خط بکشید چون سایت شما مثل سایت های دیگر می شود و این برای کسی که می خواهد از سایت خود پول در بیاورد اصلا خوب نیست.

انیمیشن های زیبا در طراحی سایت

  • ۲-انیمیشن های زیبا در طراحی سایت

این کار برنامه نویس شما هست که از افکت های جدید و حرفه ای استفاده کند که به سایت جذابیت و زیبایی بدهد یک برنامه نویس هم می تواند از افکت ساده تغییر رنگ استفاده کند که خیلی قدیمی شده است هم می شود از افکت های جدید css3 استفاده کند با همه اینکارها در نمونه کارهای طراحی سایت خود استفاده کردیم

  • ۳-سایت را برای عموم مردم طراحی کنید

بعضی از افکت ها جذاب و خوب هستند ولی شما فکر این را باید بکنید که کاربر سایت شما سواد کافی نداشته باشد مثلا الان منو ها را مخفی می کنند.

سایت را برای عموم مردم طراحی کنید

و بعد با کلیک کردن منو ها نمایش می دهد اینکار شاید جذاب باشد ولی شما باید به عموم مردم هم فکر کنید مثل همین کاری که ما به خواسته مدیر سایت پارس سرام منو ها را پنهان کردیم ولی اینکار به نظر ما جالب نیست سایت را برای عموم مردم طراحی کنید.

  • ۴-رنگ های جذاب انتخاب کنید

رنگ سایت خیلی گزینه مهمی است رنگ بندی سایت باید متناسب با رنگ لوگو و رنگ برند شما باشد ، شما حتی باید این را در نظر بگیرید که کاربران سایت شما خانم هست یا آقا ؟

آیا می دانید خانم ها از چه رنگی خوششان می آید  معمولا خانم ها از رنگ : آبی ، بنفش ، صورتی ،سبز را دوست دارند مثلا اگر شما بخواهید یک سایت فروشگاهی برای لوازم آرایش طراحی کنید باید از رنگ بنفش و صورتی استفاده کنید که بتوانید مخاطب را جذب سایت خود کنید.

ولی اگر بخواهید سایتی طراحی کنید که کاربران شما مرد هستند از رنگ سبز ، سیاه ، سفید ، طوسی ، استفاده کنید حتی شما باید برای دکمه های سایت خودتان هم از یک رنگ خوب استفاده کنید که کاربران روی آن کلیک کنند شاید شما یک مطلب خیلی خوب دارید که اکثر کاربران دنبال آن هستند ولی شما رنگ آن دکمه خیلی بد انتخاب کرده اید جوری که برای کاربر جذاب نیست.

  • ۵-از فضاهای خالی درست استفاده کنید

از فضاهای خالی درست استفاده کنید

شما باید از فضاهای خالی سایت خودتون درست استفاده کنید این نکته رو در نظر بگیرید که نباید زیاد از فضای خالی استفاده کنید نه اینکه اصلا از فضای خالی استفاده نکنید یک سایت شلوغ طراحی کنید.

مطالعه کنید : چرا باید از فضاهای خالی در طراحی سایت استفاده کنیم؟

  • ۶-تیترهای سایت خودتان را درست انتخاب کنید

شما وقتی از جلو روزنامه فروشی رد می شوید تیترها آن روزنامه را می توانید بخوانید اگر آن تیترها جذاب باشد و برای شما جالب باشد آن روزنامه را می خرید در سایت هم همین هست اگر شما تیترهایی را در طراحی سایت خود بکار ببرید که برای کاربر جذاب باشد به راحتی می توانید کاربر را تبدیل به مشتری کنید

  • ۷-سرعت سایت خودتان را بالا ببرید

شما فقط چند ثانیه وقت دارید که بتوانید مخاطب را جذب سایت خود کنید اگر در این چند ثانیه سایت شما لود نشود کاربر بدون اینکه نگاهی گذرا هم به سایت شما کند خیلی راحت سایت را ترک می کند پس تکنیک های سرعت سایت را رعایت کنید

  • ۸-بزرگ نشان دادن طراحی سایت

برند کردن سایت

اگر شما سایت فروشگاهی دارید اولین چیزی که باعث می شود مخاطب به سایت شما اعتماد کند ای نماد هست. نماد الکترونیکی که می تواند به کاربر سایت این اعتماد را بدهد تا بتواند از خدمات یا محصولات سایت شما استفاده کند یا هر نمادی که می تواند شما را خیلی بهتر نمایش دهد از رقبا .

مثلا یک عکس از شرکت یا دفتر خود بزارید یا گواهینامه های رسمی خود را در صفحه اول سایت خود بزارید مثل کاری که ما در سایت آهن اتحاد انجام دادیم یک عکس خوب از محل کسب و کار آنها در بازار آهن چون بیشتر رقبای آنها دفتر دارند ولی با این عکس مشتری خیلی راحت می تواند به سایت آهن اتحاد اعتماد کند و از آنها خرید کند .

  • ۹-فرمها را کوتاه طراحی کنید

این نکته را ما بارها در مطالب سایت خودمان گفته ایم که فرم های ثبت نام را آسان طراحی کنید که کاربر در سایت شما ثبت کند نه اینکه اینقدر اینکار را سخت کنید که مشتری سایت را ترک کند مثلا تایید ایمیل به نظر ما کار جالبی نیست شاید مشتری شما ایمیل نداشته باشد شما می توانید از شماره همراه و کد فعال سازی آن استفاده کنید همین کاری که ما در طراحی سایت سوپر مارکت مارکوپولو انجام داده ایم.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

اهداف و کاربردهای کلی HTML

اهداف و کاربردهای کلی HTML

html چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

کاربرد محتوای ویدویی در طراحی سایت

چند تکنیک برای بهینه سازی ویدئو در سایت

آیا با کاربرد محتوای ویدویی در طراحی سایت آشنایی دارد پس حتما توصیه می شود این مطلب را مطالعه کنید…

تکنولوژی Ajax چیست؟ و چه تاثیری در طراحی سایت دارد؟

تکنولوژی Ajax چیست؟ و چه کاربری در طراحی صفحات وب دارد؟

تکنولوژی Ajax چیست؟ و چه تاثیری در طراحی سایت دارد؟ را حتما مطالعه کنید تا با این تکنیک جالب در…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی