ترفندهای جذاب در طراحی سایت

ترفندهای زیادی هست که شما بتوانید یک سایت جذاب تر و حرفه ای تر داشته باشید پس یادتون نره این مطلب رو مطالعه کنید

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :طراحی سایت
  • بازدید: 1522
ترفندهای جذاب در طراحی سایت
Rate this blog

و حتی به کار بردن ترفندهای طراحی سایت سه بعدی در جذب کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری تأثیر دارد. مهم‌ترین نکته در طراحی سایت این است که نباید بیش از حد سایت را شلوغ کرد. شاید انیمیشن خاصی برای شما زیبا باشد اما درج آن در سایت، تجربه کاربری را کاهش دهد. این اشتباه رایجی است که اکثر طراحان سایت مرتکب می‌شوند. سادگی و کلیشه‌ای بودن طراحی سایت، باعث جذب کاربر می‌شود، طوری که احساس گیجی نکند و کار با سایت برای او راحت باشد. در ادمه جدیدترین راهکارها و ترفندهای جذاب در طراحی سایت را معرفی می‎کنیم، با ما همراه باشید.

ترفندهای کاربردی طراحی سایت

اجتناب از طرح‌های عجیب و غریب

هدف از طراحی سایت، ساده و آسان نمودن استفاده از سایت می‌باشد. باز هم تاکید می‌کنم، ساده و آسان. بنابراین استفاده از طرح‌های عجیب که کاربر را سردرگم می‌کند و باید دقایق زیادی را صرف کند تا بتواند یک اکشن عادی را انجام دهد، چاره‌ای جز ترک سایت و مراجعه به سایت‌های دیگر نمی‌گذارد. کلیشه‌های ذهنی مخاطبان را به یک باره از بین نبرید. استانداردهای رایج در طراحی سایت را همیشه مد نظر داشته باشید تا کاربران بیشتری به سایت شما جذب شوند.

بهبود سرعت سایت

کاربران امروزی کم حوصله هستند و برای بالا آمدن سایت صبر نمی‌کنند. طبق آمارهایی که گوگل منتشر نموده است، حداکثر زمان انتظار کاربرای برای بارگذاری سایت، ۴ ثانیه می‌باشد و سرعت مناسب باید زیر ۳ ثانیه باشد. از المان‌های طراحی سایت کمتری استفاده کنید و حجم فایل‌های css, js , jquery و… را فشرده نمایید. کدهای اضافی و غیر ضروری را حذف کنید. سایت Gtmetrix به شما در آنالیز سرعت سایت و تأثیر هر المان بر زمان بارگذاری را نشان می‌دهد.

رفع خطاهای ۴۰۴

خطای ۴۰۴ مهلک کننده‌ترین مورد در ترافیک سایت می‌باشد. اگر کاربران با این خطا رو به رو شوند، به صفحات دیگر باز نمی‌گردند بلکه از همان جا سایت را ترک می‌کنند. ابزارهای گوناگونی وجود دارد که لینهای شکسته سایت شما را شناسایی می‌کنند از آن‌ها استفاده کنید و این نکته منفی و سمی را هر چه سریع‌تر رفع نمایید.

طراحی ریسپانسیو سایت

طراحی ریسپانسیو سایت

بیش از ۵۰ درصد ترافیک وب از گوشی‌های موبایل وارد می‌شوند. این یک نکته بسیار جدی برای مالکان سایت می‌باشد که باید سایت خود را طوری کنند که در صفحات موبایل هم به خوبی نمایش داده شود. به این کار ریسپانسیو یا واکنشگرا کردن سایت گفته می‌شود که امروزه نقش مهمی را در سئو سایت ایفا می‌کند. حتی گوگل در داکیومنت‌های خود اعلام داشته است که ابتدا نسخه موبایل را ایندکس می‌کند سپس نسخه دسکتاب را. در طراحی سایت خود حتماً به این نکته دقت داشته باشید. با ابزارهایی مانند Responsivedesignchecker می‌توانید نمایش ریسپانسیو سایت خود را در تمامی دستگاه‌ها تبلت، موبایل و دسکتاپ تست کنید و اگر مشکلی در واکنشگرا بودن سایت وجود داشته باشد، حتماً پیغام خطای آن را می‌بینید.

همچنین بخوانید: هزینه طراحی سایت

تاثیر رنگ در جذب کار در طراحی سایت

رنگ وب سایت خود را مطابق با برند تجاری خود طراحی کنید. به عنوان مثال اگر رنگ برند شما زرد است پس در طراحی سایت خود نیز رنگ زرد را رنگ اصلی قرار دهید. با این کار برندتان بیشتر در ذهن مخاطبان و کاربران باقی می‌ماند. هر رنگ معنای خاصی دارد و اثر خاصی بر جای می‌گذارد. دقت داشته باشید که طبق استانداردهای طراحی سایت، بهتر است که تعداد رنگ‌های سایت بیشتر از چهار تا نشود، شامل یک رنگ اصلی، دو رنگ کمکی و یک رنگ فونت. نکته مهم دیگر این است که این رنگ‌ها را در تمام صفحات سایت پخش کنید یعنی در تمامی صفحات از همه این رنگ‌ها استفاده کنید نه اینکه فقط در تعدادی صفحه محدود به چشم بخورند.

همچنین بخوانید: طراحی سایت وردپرس

ترکیب افکت های گرافیکی و عکس

ترکیب افکت گرافیکی و عکس، مخاطب را سرگرم می‎کند. این ترفند در انتقال مفاهیم جدی موثرتر می‌باشد. از قوه تخیل خود استفاده کنید و مانع از ایده‌های خلاقانه‌ای به ذهنتان خطور می‌کنند نشوید. واقعیت و گرافیک را ترکیب نمایید تا مخاطب بداند که دنیای دیجیتال در همان مانیتور رو به روی او می‌باشد.

تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوای ارزشمند

یادتان باشد که مخاطبان برای رفع نیاز و یافتن پاسخ سوالات خود به سایت شما مراجعه می‌کنند، بنابراین فقط ظاهر سایت در جذب کاربر کافی نیست و باید محتوای مفید تولید کنید. محتوای ارزشمند شامل موارد زیر می‌شود:

  • فونت مناسب
  • رعایت اصول نگارشی مانند فاصله و نیم فاصله‌ها
  • پخش نمودن کلمات کلیدی در متن و تیترها
  • شکستن متن به قسمت‌ها کوچک

به کار گیری ترفند حالت تاریک در طراحی سایت

اگر از تلگرام استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که حالت تاریک دارد و با فعال کردن آن صفحه تاریک می‌شود. این طراحی برای ساعات شب که چراغ‌ها خاموش می‌باشد و کاربران در حال گشت و گذار در سایت شما می‌باشند بسیار مناسب است. حتماً این طراحی را در سایت خود اعمال کنید.

ترفندهای جذاب سه بعدی در طراحی سایت

تصویر سه بعدی درک بهتری از محتوای آن می‌دهد چون همه چیز در واقعیت سه بعدی است. این مورد در سایت‌های فروشگاهی که کاربران دوست دارند محصول را ابعاد و زوایای مختلف ببینند، بسیار جذاب و در واقع می‌توان گفت که دیگر ضروری شده است. همچنین استفاده به جا و هوشمندانه از انیمیشن‌های css می‌تواند ایده بهتری باشد. سخن آخر طراحی سایت در جذب کاربران، اولین و مهم‌ترین تأثیر را دارد. با ترفندهایی که در بالا ارائه شد، بررسی کنید که هر کدام را چطور می‌توانید اعمال کنید و از همین الان برای آن برنامه ریزی کنید. چرا که این موضوع در افزایش ترافیک سایت و تعداد مشتریان شما موثر است.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

نکات مهم در انتخاب اسم برند

به چه نکات مهمی در هنگام انتخاب اسم برند باید توجه کرد؟

انتخاب اسم برند شاید جزو مهم‌ترین بخش‌های راه اندازی یک کسب و کار باشد. مشتری و کاربر، شما را با…

اصول اولیه طراحی سایت موفق بخش اول

اصول اولیه طراحی سایت موفق

اصول اولیه طراحی سایت موفق بخش اول را حنما مطالعه کنید این مطلب حاصل چندین سال تجربه در زمینه طراحی…

باورهای غلط در بهینه سازی سایت

باورهای غلط در بهینه سازی سایت

باورهای غلط بهینه سازی سایت در این مقاله با چند اشتباهاتی که وب مستران و افراد تازه کار در طراحی…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی