تاثیر گرافیک سایت در جذب مخاطب

تاثیر گرافیک سایت در جذب مخاطب را مطالعه کنید چون اطلاعات کافی می توانید از ثاتیر گرافیک سایت در طراحی سایت کسب کنید

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :الهام بخش
  • بازدید: 2089
تاثیر گرافیک سایت در جذب مخاطب
Rate this blog

ما انسان هستیم و انسان زیبایی رو دوست دارد این جمله برای همه ما روشن هست پس چرا وقتی می خواهیم سفارش طراحی سایت داشته باشیم این نکته را فراموش می کنیم موفقیت یک سایت فاکتورهای زیادی دارد مانند:

  • گرافیک جذاب
  • سرعت بالا
  • کدنویسی اصولی
  • امنیت بالا
  • امکانات مورد نیاز کاربر

همه اینها مهم است ولی اولین چیزی کاربر را جذاب سایت شما می کند جذابیت سایت شما هست نه چیز دیگری .

این مسئله بسیار مهم است ولی چرا از کنارش خیلی راحت رد می شویم .بله شما اگر گرافیک اختصاصی بخواهید باید پول بیشتری بدهید ولی سایتی خواهید داشت منحصر به فرد .

تاثیر گرافیک سایت در جذب مخاطب

چرا قالب های آماده ؟

بله قالب های آماده خوب هستن ! هم ارزان تر تمام می شوند و اینکه امکانات خیلی خوبی دارند ولی شما یک قالب آماده خریداری می کنید آِیا می دانید چند نفر دیگر مثل قالب شما را دارند ؟

شاید هزاران نفر هم سایت ها تک رنگ بی روح بدون هیچ جذابیتی از هر قالب هم چندین بار توسط طراح سایت برای چند مشتری همان قالب رو زده است اینجوری می خواهید پیشرفت کنید ؟

واقعا نمیشه شما برای دکور مغازه یا دفتر خوب چقدر هزینه کردید که شاید ماهی یک نفر شاید بیاد دفتر شما ولی سایت شما شعبه مجازی شما هست شاید روزانه صد نفر از سایت شما بازدید داشته باشند آیا با همه این صحبت ها باز هم می روید سراغ قالب های آماده ؟

تاثیر گرافیک سایت بر روی سئو سایت

تاثیر گرافیک سایت بر روی سئو سایت

شاید از نظر شما خنده دار باشد مگه گوگل گرافیک سایت هم در فاکتورهای خودش حساب می کند حرف شما درست هست گوگل در فاکتورهای خودش از گرافیک سایت صحبتی نیاورده است ولی در ماندگاری کاربر در سایت صحبت کرده است.

شما اگر سایتی جذاب داشته باشید که منحصر به فرد باشد و کاربر مثل سایت شما را در جایی مشاهده نکرده باشد و برای کاربر جذاب باشد کاربر حداقل می توانید کاربر را چند ثانیه در سایت خود نگه دارید این برای سئو سایت خیلی مفید هست ولی اگر سایت شما گرافیک نداشته باشد و مثل سایت های دیگر باشد کاربر را نمی توانید در سایت خود نگه دارید چون چیزی برای جذب کردن کاربر ندارید.

پس به این نکته فکر کنید خود شما اگر مغازه ای ،دکور جذابی داشته باشد حتی اگر از آن فروشگاه چیزی هم نخواهید حداقل چند ثانیه جذب آن دکور می شوید چون ما انسان ها زییایی رو دوست داریم ولی ربات های جستجوگر گوگل ربات هستند برای آنها فرقی نمی کند.

چند نکته برای بهتر شدن گرافیک سایت

چند نکته برای بهتر شدن گرافیک سایت

  1. فردی خلاق یا شرکتی خلاق پیدا کنید

اولین نکته شما باید شرکتی را پیدا کنید که اول خلاق باشند فقط یک نفر نباشد که هم برنامه نویس باشد هم گرافیست هم مدیر…  .

شرکت باید یک نفر داشته باشد که کارهای گرافیک سایت را انجام بده یک نفر که کارهای برنامه نویسی را انجام می دهد و فرد دیگری که مدیر هست که کنترل پروژه را بر عهده دارد ما در مجموعه ساین وب تیمی از تمام این افراد را داریم .

اصول طراحی سایت ما به این شکل هست که اول طرح وایرفریم وبسایت شما را پیاده سازی می کنیم و بعد طرح فتوشاپ و موکاپ که توسط گرافیست ما طراحی میشود که از لحاظ تناسب رنگی مناسب هست پیاده سازی می شود و در آخر سایت کدنویسی می شود .

  1. عکسهایی جذاب برای سایت خود بزارید

خوب شما هم می توانید کمک کنید که سایت شما جذابیت بیشتری داشته باشد خوب شما هم یکم تلاش کنید سعی کنید برای عکسهای صفحه اول سایت خود عکسهایی جذاب پیدا کنید یا اگر می توانید عکاسی صنعتی کنید که کار شما بیشتر منحصر به فرد باشد.

تاثیر گرافیک بر روی طراحی سایت وردپرس

همین که طور دارید نگاه می کنید یکدفعه نگاه می کنید مثلا داخل آن مغازه یک کت شیک هست، شما به داخل مغازه می روید صاحب مغازه توانست با طراحی یک دکور جذاب شما را داخل مغازه ببرد این یعنی صاحب مغازه هر چقدر برای دکور خودش خرج کرده باشد پولش را به راحتی از طریق جذب مشتری در میاورد.

تاثیر گرافیک بر روی طراحی سایت وردپرس

چرا ما به طراحی سایت خود اهمیت نمی دهیم؟

یک سوال چرا سایت های ایرانی همه شکل هم هستند؟هدرها یا همان بالای سایت رنگ سفید یا تک رنگ؟ اصلا سایت هویت ندارد لوگوها کوچک انگار به زور جا شده جذابیت چندانی ندارند، این را می شود به چند تا علت ربط داد:

  • نداشتن خلاقیت طراح سایت
  • هزینه پایین در طراحی سایت
  • اطلاعات نداشتن مشتری از سایت و فضای مجازی
  • استفاده بیش از اندازه طراحان از یک قالب آماده

اینها چند تا دلیل مهم است که سایت های ایرانی شکل هم هستند

طراحی سایت باید جذاب باشد طوری که مخاطب را جذب خود کند

شما اگر یک طراحی سایت جذاب و حرفه ای داشته باشید همان نکته بالا که گفتم درست هست هزینه بیشتری شاید بخواهید بپردازید ولی ارزشش را دارد .

حتی اگر شما نیاز به یک طراحی سایت شرکتی داشته باشید که متفاوت از سایت های همکاران شما باشد کاربری که داخل سایت شما می شود خیلی راحت به شما اعتماد می کند چون متوجه می شود که شما برای سایت خودتان زحمت کشیده اید و طوری سایت را طراحی کردید که جذاب باشد و مخاطب را بتواند جذب کند.

نداشتن گرافیک و جذابیت در سایت

راهکار ما برای گرافیک سایت

یک برنامه نویس هیچ وقت نمی تواند یک طراح موفق باشد چون برنامه نویس درگیر بیشتر کدها هست و پشت سایت را کدنویسی می کند، ولی  یک طراح و ایده پرداز می تواند با نگاه کردن به سایت های مختلف از هر کدام یک ایده بگیرد و نباید طرح یک طراح دیگر را دقیقا مثل اون کپی کرد چون اینکار دور از هنر هست .

می توانید آن طرح را کمی تغییر دهید و برای خودتان استفاده کنید برای اینکه بهتر متوجه بشوید پیشنهاد می کنیم ما رو مشاهده کنید

 گرافیک سایت و سئو سایت

شما فکر کنید اینها به هم ربط ندارد ولی سخت در اشتباه هستید شاید فکر کنید گوگل چیکار دارد به گرافیک سایت ولی مخاطب یا همان کاربر کار دارد ، فکر کنید مشتری دارد در اینترنت جستجو می کند مثلا طراحی سایت وردپرس خوب چند تا سایت هم باز کرده است، وقتی شما یک سایت متفاوت داشته باشید خیلی راحت می توانید مخاطب را برای چند ثانیه هم شده داخل سایت خودتان نگه دارید، هم شما توانسته داده اید bounce rate  سایت خودتان را پایین نگه دارید ، هم اینکه سئو سایت خودتان را بالاتر می برید.

چیکار کنیم که گرافیک سایت جذاب تری داشته باشیم

چیکار کنیم که گرافیک سایت جذاب تری داشته باشیم؟

استفاده از عسک های اختصاصی

وقتی شما عکسی را از اینترنت بر می دارید در سایت خودتان استفاده می کنید ، آن عکس جذابیت لازم را برای مشتری ندارد چون شاید همان عکس را دیده باشد ولی شما اگر همین عکس را با کیفیت لازم از نحوه کار کردن خودتان یا دفتر خودتان بزارید آیا برای مخاطب جذاب تر نیست چرا سایت های بزرگ عکس هایی از دفتر و محل کار خودشان می گذارند چون می خواهند به کاربر نشان دهند که اعتبار دارن.

استفاده از پالت رنگی در طراحی سایت

سعی کنید در کارهای خودتان کمتر از رنگ سفید استفاده کنید البته این بستگی به نوع هم دارد مثلا سایت هایی که برای مقاله هستن و حالت بلاگ مانند دارند با طوری طراحی شوند که مخاطب راحت تر بتواند آن مطلب را مطالعه کند نه اینکه از رنگهای جیغ استفاده کنید.

سعی کنید در هدرهای سایت خودتان رنگهایی استفاده کنید که سایت را از حالت خنثی بودن بیرون بیارد یک طیف رنگی سعی کنید لوگو سایت یا همان نماد شرکت را خیلی خوب جلوه دهید که چشم مخاطب را بگیرد

نتیجه گیری

همان طور که بالا گفتیم اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید باید برای کسب و کار خود هزینه کنید مثلا پسر عمو برادرم سایت طراحی می کنه کار را بدیم به اون درست هست اون هزینه ای کمتر دریافت می کنه ولی آخر کار چه می شود خدا می دونه مشتریان ما چند تا از این تجربه های نا موفق را داشتند پیشنهاد می کنیم شما دیگر تجربه نکنید.

موفق و پیروز باشید.

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

اصولی طراحی صفحه تماس با ما سایت

۶ نکته مهم برای طراحی صفحه تماس با ما سایت

صفحه تماس با ما یکی از مهمترین صفحات طراحی سایت شما هست پس سعی کنید آن را اصولی طراحی کنید…

ایجاد بلاگ باعث پیشرفت طراحی سایت می شود؟

ایجاد بلاگ باعث پیشرفت سئو وبسایت می شود؟

امروز می خواهیم درباره طراحی سایت صحبت کنیم که چرا باید برای سایت خود قسمت بلاگ هم قرار بدهیم پس…

DMCA یا کپی برداری چیست

DMCA یا کپی برداری چیست ؟

قانون حق نسخه برداری رسانه های دیجیتال ( Digital Media Copyright Act ) یا قانون حق نسخه برداری هزاره دیجیتال…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی