چگونه disavow کنیم؟

آیا شما نیز به حذف لینک های اسپم فکر می کنید و می پرسید چگونه disavow کنیم؟ بک لینک های اسپم نوعی هرزنامه هستند که با تحلیل وب با وب…

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :مقالات
  • بازدید: 51
چگونه disavow کنیم؟
Rate this blog

آیا شما نیز به حذف لینک های اسپم فکر می کنید و می پرسید چگونه disavow کنیم؟ بک لینک های اسپم نوعی هرزنامه هستند که با تحلیل وب با وب مستر گوگل آن ها را می بینید. گاهی مدیران سایت ها از این بک لینک ها برای افزایش تعداد بازدید سایت استفاده می کنند.

اما گاهی نیز سایت های رقیب برای افت یک سایت، لینک آن را در سایت های اسپم می گذارند. به همین دلیل به عنوان صاحب یا مدیر سایت باید بک لینک های سایت را چند وقت یکبار بررسی کنید. سپس اگر با لینک های اسپم برخورد کردید، باید نسبت به حذف آن ها اقدام کنید.

حال اگر برخی از شما با طریقه حذف لینک اسپم آشنا نیستید، توصیه می کنیم با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم در ادامه مرحله به مرحله نحوه disavow لینک های مخرب را به شما آموزش دهیم.

آموزش disavow کردن لینک های مخرب

از همان زمانی که اینترنت، گوگل و سایت ها وجود داشته اند، لینک های مخرب نیز بوده اند. نکته مهم این است که این بک لینک ها باعث افت سایت ها می شوند. به همین دلیل اگر سایتی بک لینک اسپم داشته باشد، مدیر سایت باید به حذف آن بپردازد.

زیرا بک لینک اسپم نوعی هرزنامه محسوب می شود که تنها مدیر سایت می تواند آن را مشاهده کند. چنان که مدیر با تجزیه و تحلیل وب به کمک وب مستر گوگل این لینک ها را خواهد دید.

حال شاید بپرسید که چگونه disavow کنیم و سایت خود را از لینک های اسپم نجات دهیم؟ پیش از هر چیز اگر از حذف لینک اسپم اطلاع ندارید، باید با ابزار خنثی کردن آن آشنا باشید. امروزه گوگل برای حذف لینک های مخرب، ابزار Disavow links را در اختیار مدیران سایت قرار داده است.

استفاده از این ابزار به کسانی توصیه می شود که طریقه حذف لینک های اسپم را نمی دانند. همچنین در مواقعی ممکن است نتوانید لینک را حذف کنید و آن زمان این ابزار به کمک شما می آید. این ابزار باعث خنثی شدن اثر لینک های اسپم بر سایت مورد نظر می شود.

البته دقت کنید اگر از این ابزار به درستی استفاده نکنید، ممکن است موجب آسیب به سئو سایت شود. بنابراین اگر قصد استفاده از این ابزار را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه لینک های اسپم را حذف کنیم؟

چگونه لینک های اسپم را حذف کنیم؟

اگر برای شما سوال پیش آمده است که چگونه disavow کنیم، باید بدانید حذف لینک های اسپم مراحل مختلفی دارد. چنان که باید گام به گام این مراحل را یاد بگیرید و سپس برای حذف لینک های مخرب اقدام کنید.

زیرا اگر این مراحل را به درستی طی نکنید، با آسیب های مختلف به سایت مواجه می شوید. در این رابطه باید بدانید مراحل disavow کردن لینک های اسپم سایت به صورت مختصر و به ترتیب عبارتند از:

  • ابتدایی ترین مرحله برای حذف لینک اسپم این است که بک لینک های سایت بررسی شود؛
  • سپس تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از Disavow links استفاده کنید یا خیر؟
  • لیستی از لینک های اسپم به شکل Domain  یا URL تهیه کنید؛
  • لینک های اسپم را در Disavow links آپلود کنید که به گوگل معرفی شوند.

حال اگر می خواهید با این مراحل بیشتر آشنا شوید، همچنان با ما همراه باشید.

آشنایی با نحوه ی حذف لینک های اسپم به صورت کامل!

در پاسخ به این سوال که چگونه disavow کنیم، باید بدانید تنها در سه مرحله این کار انجام می شود. به طوری که هر چند وقت یک بار به عنوان مدیر سایت باید این مراحل را طی کنید. به این شکل نه تنها از افت و آسیب به سایت جلوگیری می شود بلکه نگران رتبه سایت نخواهید بود.

بنابراین ما در ادامه این سه مرحله را به طور کامل برای شما شرح می دهیم.

تشخیص لینک های اسپم

برای حذف لینک اسپم باید آن را شناسایی کنید و برای این کار نیاز به بررسی بک لینک ها است. برای اینکه بتوانید لینک های اسپم را تشخیص دهید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سایت هایی که به تازگی و برای کسب بک لینک راه اندازی شده اند، لینک اسپم دارند؛
  • سایت هایی که لینک با انکر تکست در آن ها بسیار زیاد است؛ دارای لینک مخرب هستند؛
  • کامنت های بک لینک از دیگر لینک های مخرب به شمار می روند و نباید گول آن ها را بخورید؛
  • با استفاده از ابزارها سئو نیز امکان تشخیص و حذف لینک های اسپم وجود دارد. این ابزارها شامل Monitor Backlinks، Ahrefs، Semrush و غیره هستند که به کمک شما می آیند.

تنظیم لیستی از لینک های اسپم

تنظیم لیستی از لینک های اسپم

در پاسخ به سوال چگونه disavow کنیم، باید بدانید دومین مرحله تهیه یک لیست از لینک های مخرب است. البته برای تنظیم این لیست قوانینی وجود دارد که باید طبق آن ها عمل کنید. پیش تر گفتیم که این لیست از لینک های مخرب باید به صورت Domain  یا URL تنظیم شود.

علاوه بر این باید بدانید که این لیست باید در فایلی با پسوند txt  و UTF-8  باشد. حال باید توجه داشته باشید که هر یک از این موارد باید در یک سطر قرار گیرند. زیرا این امکان که یک مسیر را کاملا disavow کنید و لینک ها حرف شود، وجود ندارد.

همچنین برای حذف لینک های اسپم باید پیش از ساب دامین یا دامنه مقدار Domain را قرار دهید. البته می توانید در این فایل توضیحاتی را قرار دهید اما باید با # آن را مشخص کنید.

لینک های مخرب را به گوگل معرفی کنید!

لینک های مخرب را به گوگل معرفی کنید!

مرحله سوم و آخر حذف لینک های مخرب، معرفی این لینک ها به گوگل است. در این مرحله باید به صفحه مخصوص ابزار Disavow links بروید. لینک صفحه ای که برای disavow باید به آن مراجعه کنید؛ Disavow links tool page است.

بعد از این باید سایت خودتان را در لیست مشخص کنید و روی Disavow links بزنید. سپس برای اینکه محیط مخصوص مورد نیاز شما نمایش داده شود، در صفحه بعدی روی Disavow links بزنید. حال Choose file را انتخاب کنید و لیست لینک های مخرب را به گوگل معرفی کنید. در نهایت بر Submit باید کلیک شود که مراحل حذف لینک های اسپم شما به پایان برسد.

پس از اینکه کار شما تمام شود، ایمیلی شامل جزئیات و تعداد لینک ها برای شما ارسال خواهد شد. دقت کنید که تا چند هفته اثر این کار باقی می ماند و باید مجدد این مراحل را انجام دهید.

در نتیجه

از آنجا که یکی از دغدغه های مدیران سایت رتبه گوگل است، در این متن به یک تکنیک مهم پرداختیم. به طوری که تلاش کردیم حذف لینک های اسپم را به صورت مختصر و مفید توضیح دهیم. در این راستا شما دانستید که برای این کار باید از ابزار Disavow links استفاده کنید.

همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه disavow کنیم، سه مرحله به شما آموزش داده شد. حال اگر در این زمینه سوالی برای شما پیش آمده است، می توانید از مشاوران ساین وب کمک بخواهید. ما کمک می کنیم که نه تنها از بروز آسیب در سایت جلوگیری کنید بلکه رتبه گوگل سایت حفظ شود.

 

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

معرفی روشهای برتر در طراحی مدرن وب سایت در سال ۲۰۲۳

سایتهایی که در گذشته طراحی می‌شدند را یادتان است؟ همه این سایتها دارای ساختاری ساده و بدون هیچ ویژگی خاصی…

بک لینک یا رپورتاژ آگهی کدام برای سئو بهتر هست ؟

بک لینک یا رپورتاژ آگهی کدام برای سئو بهتر هست ؟

بک لینک یا رپورتاژ آگهی کدام برای سئو بهتر هست ؟ این مطلب را حتما مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی…

Sass چه تاثیری در طراحی سایت دارد؟

Sass چه تاثیری در طراحی سایت دارد؟

اگر می خواهید شما هم اطلاعات خود را در مورد sass کامل تر کنید Sass چه تاثیری در طراحی سایت…

مشاوره رایگان تلفنی