معرفی روشهای برتر در طراحی مدرن وب سایت در سال ۲۰۲۳

سایتهایی که در گذشته طراحی می‌شدند را یادتان است؟ همه این سایتها دارای ساختاری ساده و بدون هیچ ویژگی خاصی بودند که البته مطابق نیازهای کاربران همان زمان ساخته می‌شد.

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :مقالات
  • بازدید: 51
معرفی روشهای برتر در طراحی مدرن وب سایت در سال ۲۰۲۳
Rate this blog

سایتهایی که در گذشته طراحی می‌شدند را یادتان است؟ همه این سایتها دارای ساختاری ساده و بدون هیچ ویژگی خاصی بودند که البته مطابق نیازهای کاربران همان زمان ساخته می‌شد.

ولی امروزه با پیشرفت نیازهای کاربران، این سایتها هم مدرن شدند و از ظاهر ساده‌ای که در گذشته داشتند، بینهایت فاصله گرفتند؛ برای همین طراحی سایت به روش قدیمی دیگر کارساز نیست و امروزه باید مطابق با نیاز کاربران، باید از علم طراحی مدرن وبسایت آگاهی داشته باشید.

اگر شما هم به دنبال یادگیری تکنیک های طراحی وبسایت مدرن هستید، پس این مقاله را از دست ندهید.

اصول طراحی وب سایت مدرن

طراحی وبسایت چه در گذشته و چه در الان، یکی از مشاغل مهم به شمار می‌رفته که امروزه و با پیشرفت صنعت اینترنت، جنبه جدی‌تری به خودش گرفته. طراحی سایت یکی از مشاغلی است که همیشه در حال تغییر بوده و باید خودشان را با نیازهای کاربر سازگار می‌کردند.

برای مثال در گذشته و قبل از همه گیر شدن گوشی‌های هوشمند، اکثر مردم برای سرچ از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می‌کردند و وقتی که میزان سرچ از طریق گوشی‌های هوشمند افزایش یافت، طراحان سایت مجبور شدند تا به سمت سایتهای واکنشگرا کوچ کنند. از این دسته مثال‌ها فراوان است که می‌شود تا چند روز درباره آنها صحبت کرد.

مطالعه کنید : هر آنچه که باید درباره اصول طراحی سایت ریسپانسیو بدانید.

در کل هر سایتی که ساخته می‌شود، به منظور کسب درآمد است که این درآمد از سمت کاربر برای مدیر سایت ارسال می‌شود؛ پس باید سایت خودشان را بر اساس نیازهای کاربر طراحی کنند.

پس نیاز بود که طراحان سایت از روشهای طراحی مدرن وبسایت استفاده کنند. ولی به چه روشهایی طراحی مدرن وبسایت می‌گویند؟

 

معرفی تکنیک های طراحی وبسایت مدرن

طراحی مدرن وبسایت به مانند روش‌های قدیمی نیست؛ البته این دلیل نمی‌شود که کلیت سایت عوض شده باشد. چه در روشهای قدیمی و چه در روشهای جدید، شما باید برای طراحی سایت یک نام دامنه، هاست، CMS و قالب برای خودتان تهیه کنید.

بیشتر مطالبی که در طراحی مدرن وبسایت مطرح می‌شود مربوط به زمانی است که سایت شما راه اندازی شده. در ادامه یکسری تکنیک هایی را برای شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند به طراحی مدرن سایت شما کمک کند.

۱. طراحی ظاهری وبسایت را جدی بگیرید

بسیاری از کاربران بحث طراحی ظاهری وبسایت را اصلا جدی نمی‌گیرند و بیشتر سعی می‌کنند تا به مسائل دیگری مثل تولید محتوا و … بپردازند. همیشه بیشترین بازخورد برای سایتهایی بود که طراحی ظاهری مدرن و کاربرپسندی داشتند.

مگر شما سایت خودتان را برای کاربران طراحی نمی‌کنید؟ مگر محصولات شما برای فروش به کاربران نیست؟ پس چرا نباید برای کاربر کار کنید؟ شکل ظاهری سایت شما به مانند دیزاین داخلی یک مغازه است که هر چه شیک‌تر و کاربر پسندتر باشد، قطعا فروش و بازخورد بالایی به دست می‌آورید.

برای طراحی ظاهری کاربرپسند، شما باید با سلیقه کاربران حوزه خودتان آشنا باشید؛ اگر مطلع نیستید، سعی کنید تا از افرادی که در حوزه شما فعال هستند، سوالهایی درباره ظاهر سایت به مانند رنگ، فونت، نوع محتوا، تصاویر و … را از آنها بپرسید.

مطالعه کنید : برای طراحی سایت وردپرس با ظاهری جذاب ، ریسپانسیو و اختصاصی کلیک کنید.
سازگاری با گوشی هوشمند

۲. سازگاری با گوشی هوشمند

امروزه با جرات می‌توان گفت که همه مردم حداقل یک گوشی هوشمند را اختیار دارند و چند ساعت از روز خودشان را در گوشی‌های هوشمند خودشان می‌گذارند. البته موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل، بعد از اینکه از همه گیر شدن گوشی‌های هوشمند مطلع شدن، بحث موبایل فرندلی را جزو اصلی‌ترین فاکتورهای رتبه بندی خودشان قرار دادند.

این مسئله به حدی برای گوگل مهم بود که الگوریتم‌های متعددی به مانند “موبایل گدون” و “موبایل فرست ایندکس” را منتشر کرد تا به صورت اختصاصی بر روی فعالیت موبایل فرندلی سایتها نظارت داشته باشد.

۳. سرعت سایت

کاربرانی که امروزه در اینترنت گشت و گذار می‌کنند به مانند کابران چند سال پیش صبر و حوصله ندارند؛ در گذشته خبری از اینترنت‌های پرسرعت نبود و مردم برای دستیبابی به اینترنت از روش “دایل آپ” استفاده می‌کردند که سرعت آن هیچوقت به بالای ۱۰۰ کیلوبایت نمی‌رفت.

ولی امروزه و با وجود اینترنت‌های پرسرعت، کاربران صبر گذشته را ندارند و اگر مراحل لود سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، قطعا سایت شما را می‌بندند و به سراغ یک سایت دیگری می‌روند. سرعت سایت امروزه جزو طراحی مدرن وبسایت محسوب می‌شود که موتورهای جستجو هم ارزش زیادی برای آن قائل هستند.

استفاده از عناصر گرافیکی

۴. عناصر گرافیکی

طراحی وبسایت مدرن در عین حال که باید ساده و کاربردی باشد، باید از عناصر و طرح‌های گرافیکی خاصی استفاده کرده باشد تا چشمان کاربر به هیچ وجه خسته نشود.

این عناصر گرافیکی فقط مربوط به تصاویر نیست؛ فونت، رابطه بین رنگها، برجستگی نوشته و … جزو عناصر گرافیکی محسوب می‌شوند.

 

۵. چت آنلاین را فراموش نکنید

چت آنلاین امروزه یکی از ویژگی‌های سایت‌های مدرن به شمار می‌رود و اگر شما هم قصد طراحی مدرن وبسایت را دارید باید سایت خودتان را به این ویژگی مجهز کنید.

فرقی نمی‌کند که شما چه نوع کالایی را ارائه می‌دهید؛ مطمئن باشید در ذهن کاربران سوالات زیادی درباره کالا شما وجود دارد که تا وقتی به جواب آنها نرسند، قطعا از شما خرید نمی‌کنند.

درست است که عده زیادی از کاربران برای رفع سوالات، تماس تلفنی را ترجیح می‌دهند؛ ولی عده زیادی هم هستند که ترجیح می‌دهند به جای تماس تلفنی، سوالات خودشان به صورت آنلاین مطرح کنند. پس در این صورت نیاز است که بخش چت آنلاین را به سایت خودتان اضافه کنید.

 

جمع بندی

گزینه‌های که در بالا معرفی کردیم، فقط بخشی از بینهایت تکنیک های طراحی مدرن وبسایت است؛ اگر به این گزینه‌ها دقت کنید، متوجه می‌شوید که همه آنها برای کاربر انجام می‌شود. یعنی اینکه تکنیک‌های مدرن طراحی سایت با نیازهای کاربر رابطه مستقیم دارد.

نیاز نیست که شما حتما باید از موارد بالا در سایت خودتان استفاده کنید؛ شما باید نیازهای کاربران خودتان را بسنجید و برای رفع نیازهای کاربر سعی و تلاش کنید!جهت مشاوره گرفتن رایگان میتوانید با کارشناسان طراحی سایت ساین وب تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

چند تا افزونه برای گوگل کروم برای کار برنامه نویسی سایت

معرفی چند اکستیشن گوگل کروم برای کار برنامه نویسی

در این قسمت می خواهیم شما را با چند تا از پلاگین های کاربردی در مرورگر کروم آشنا کنیم که…

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس با ووکامرس

معرفی ووکامرس برای طراحی سایت های فروشگاهی وردپرس

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس با ووکامرس را به ساین وب بسپارید با چندین سال تجربه در زمینه طراحی سایت های…

جریمه شدن طراحی سایت که نسخه موبایل ندارند

جریمه شدن سایتی که نسخه موبایلی ندارد

آیا طراحی سایت موبایل خود را طبق استاندارهای گوگل انجام داده اید؟ این مطلب را در مورد این مطلب حتما…

مشاوره رایگان تلفنی