آیا نوع جنسیت کاربران را برای طراحی سایت خود در نظر گرفته اید؟

آیا تا به حال این فکر کرده اید که طراحی سایت هم نحوه چیدمان آن بین زن و مرد فرق می کند؟پس حتما این مطلب را مطالعه کنید

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :مقالات
  • بازدید: 3599
آیا نوع جنسیت کاربران را برای طراحی سایت خود در نظر گرفته اید؟
Rate this blog

امروز می خواهیم یک مطلب خیلی جدید را برای شما انتشار دهیم آیا تا به حال در طراحی سایت خود به نوع جنیست کاربران خود مرد یا زن دقت کرده اید؟

جنسیت در طراحی سایت بین زن و مرد

آنالیز طراحی سایت بین زنان و مردان

اگر تا به حال فکر نکرده اید بزارید براتون چند تا مثال بزنم پسرها در هنگام تولد به عروسکی که بالای سرشان هست توجه می کنند ولی بر عکس دختران در هنگام تولد بیشتر جلب توجه می کنند به صورت های و محرک های اجتماعی البته این ثابت شده است چون این حرف سایمون بارون کوهن، استاد آسیب شناسی روانی رشد در دانشگاه کمبریج هست پس از خودمان نگفتیم اگر شما به پسر و دختری که تازه به دنیا می آید دقت کنید به همین شکل هست مردان بیشتر کارها را به صورت خودکار انجام می دهند اما زنان خیر آنها به همدلی و درک بالا نیازمند هستند یعنی خانمها دوست دارند کار گروهی انجام دهند ولی مردان خیر

حالا میریم سر اصل مطلب ما باید حرفهای خود را ثابت کنیم دیگه که در طراحی سایت جنیست خیلی مهم است.

طبق تحقیقی که انجام دادیم متوجه شدیم مردان و زنان از لحاظ کلیک کردن بر روی طراحی سایت متفاوت عمل می کنند اگر نگاهی کوچکی به عکس زیر کنید متوجه خواهید شد عکس سمت چپ کلیک مردان هست و عکس سمت چپ کلیک زنان هست خوب پس ثابت شد که کاربران سایت با هم متفاوت هستند حتی از لحاظ جنسیت

اگر شما هم کمی دقت کنید به عکس متوجه حرفهای ما در ساین وب می شوید در قسمتی از طراحی سایت php که زنان کلیک کرده اند در منو بالا بوده است و منو سمت چپ به قول خودمون زنان دوست دارند در همه جا کنجکاو باشند . اگر به قسمت مردان توجه کنید مردان فقط دنبال هدف هستند یعنی اینکه اگر نتوانید چیزی قابل توجهی در سایت خود برای ارائه داشته باشید مردان خیلی سریع سایت شما را ترک می کنند .

آنالیز طراحی سایت بین زنان و مردان

چند مثال برای فرق بین طراحی سایت بین زنان و مردان

خوب حالا متوجه شدید که در طراحی سایت نوع جنسیت کاربران مهم هست حالا چند تا مثال می زنیم تا خیلی راحت تر متوجه این مطلب شوید.

نوع سایت : مردان بیشتر به سایت هایی می روند که برای آنها مهم باشد مثلا مردها دنبال سایت های خبری یا سایت های آب و هوا و قیمت های دلار و طلا هستند اما زنان نه دنبال شبکه های اجتماعی سایت هایی آرایشی و سایت های خبری و مد هستند.

انتخاب رنگ طراحی سایت برای زنان

رنگ سایت : زنان را اگر می خواهید جذب کنید سعی از رنگ در سایت های خود زیاد استفاده کنید مثلا یک سایت طلا فروشی با یک سایت کارخانه آهن ۱۰۰% باید تم رنگی متفاوتی داشته باشد مثلا اگر به سایت های خارجی سر زده باشید دقت کنید بیشتر رنگ های جیغ استفاده می کنند برای زنان چون می دانند مخاطب آنها بیشتر زنان هستند ولی در سایتی که بیشتر مخاطبان آن مردان هستند از تم های رنگی خیلی لطیف و رنگ های آرام استفاده می شود البته ux سایت هم باید در نظر بگیرید اگر نمی خواهید اشتباه نداشته باشید در اشتباه ux طراحی سایت خودتان حتما این مطلب را مطالعه کنید.

نکته : مردان سر فصل یک مطلب را مطالعه می کنند اگر خوب بود آن را مطالعه می کنند اما اگر خوب نبود سایت شما را ترک می کنند اما زنان تمام سایت شما را می خوانند اگر یک مطلب جالبی را در سایت خود گذاشته باشید زنان کل آن را مطالعه می کنند.

خلاصه این مطلب

سعی کنید cta  را در سایت خود پیاده سازی کنید اگر نمی دانید cta چیست حتما این مطلب را Call To Action در طراحی سایت این تکنیک را استفاده کنید تا اگر کاربران سایت شما زنان هستند چیدمان و رنگ بندی طراحی سایت خودتان را بر اساس سلیقه خانمها پیاده سازی کنید تا فروش بیشتر و در آمد بالاتری داشته باشید

امیدواریم از این مطلب هم نهایت استفاده را برده باشید

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

دانلود نرم افزار ویراستار یار فارسی

دانلود نرم افزار ویراستار یار فارسی

نرم افزار ویراستار یار فارسی چه کمکی می تواند برای بهبود بهینه سازی سایت برای ما انجام دهد؟

چگونه در طراحی سایت از نوشته های سه بعدی استفاده کنیم

چگونه در طراحی سایت از نوشته های سه بعدی استفاده کنیم؟

در این آموزش شما می توانید چگونه در طراحی سایت از نوشته های سه بعدی را یاد بگیرید و از…

کاربرد گوگل آنالیتیک در طراحی سایت

کاربرد گوگل آنالیتیکس در سئو وبسایت

آیا شما با کاربرد گوگل آنالیتیک در طراحی سایت آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم ایم مطلب را به خوبی مطالعه…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی