چند توصیه برای مبتدیان طراحی وب سایت

در این مقاله از وب سایت ساین وب ما چند توصیه برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می کنند را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :طراحی سایت
  • بازدید: 1155
چند توصیه برای مبتدیان طراحی وب سایت
Rate this blog

اگر شما نیز علاقه‌مند به یادگیری این حرفه جذاب هستید ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه گام به گام به یک طراح وب حرفه‌ای تبدیل شوید و همچنین چند توصیه برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می کنند را برایتان شرح می‌دهیم. پس اگر واقعا علاقه‌مند به یادگیری و کار در این حرفه هستید، تا آخر مطالب این مقاله همراه ما باشید.

تیم طراحی وب سایت وردپرس آماده دریافت هرگونه پروژه طراحی سایت وردپرس و اختصاصی می باشد. اگر برای کسب و کار خود نیاز به وب سایت دارید، با ما همراه باشید.

گام اول: HTML و CSS را یاد بگیرید.

گام اول: HTML و CSS را یاد بگیرید.

درست است که امروز روش های دیگری به جای استفاده از HTML و CSS پیدا شده‌اند، اما در این سال‌ها باز هم این دو زبان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند و همچنین رشد و تکامل زیادی هم پیدا کرده‌اند.

برای آن که پایه‌ی ساختن یک وب سایت را بیاموزید هنوز هم این دو زبان بسیار به کار‌تان می آید، و با وجود برنا‌مه‌های دیگر همچنان طرفداران زیادی دارد.

به طور مثال اگر بخواهید یک موتور جستجو را بهینه‌سازی کنید، دانستن ساختار معنایی HTML5 برای راه افتادن کار‌تان ضروری است. همچنین برای آن که بتوانید صفحه سایت خود را کم حجم کنید وتعادل آن را در هر زمانی حفظ کنید، CSS3 به کمک شما می‌آید.

همچنین می‌تواند به زیبایی صفحات شما بسیار کمک کند. در آخر باید بگوییم که برای در دسترس بودن صفحات نیز این دو زبان نقش بسیار زیاد و مهمی دارند.

امروزه زبان‌های زیادی برای نوشتن استایل‌ها و نشانه‌گذاری‌ها طراحی شده است، اما همچنان توصیه ما برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می کنند، این است که دو زبان HTML و CSS را به طور کامل و دقیق بیاموزند و نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرند.

ویرایش‌گر WYSIWYG هم نمی‌تواند پیچیده بودن آن‌ها به درستی نشان دهد. پس با یادگیری این دو زبان شما در واقع به طور بنیادی و از پایه طراحی وب را می‌آموزید و می‌توانید در نهایت کاری باکیفیت را تولید و برای ادامه‌ی روند آن برنامه‌ریزی کنید.

باید بدانید که دانستن نکته‌هایی مثل مدیا کوئری ها، طرح بندی شبکه و نحوه مدیریت توسط HTML5 مهم و ضروری می‌باشد. در نهایت باید بگوییم که یاد‌گیری این دو زبان را هرگز کنار نگذارید.

بیشتر بدانید: طراحی سایت شرکتی چگونه است؟

توصیه های مهم برای مبتدیان طراحی سایت

اگر در ابتدای راه هستید، سعی کنید یک پروژه جانبی را به وجود آوردید و یا آن را تعمیر کنید. حتی می‌توانید برای بهتر شدن در کار‌تان هر دو را با هم انجام دهید.

یکی از بهترین روش‌های ممکن برای یادگیری این حرفه، به وجود آوردن یک پروژه جانبی است. البته این کار برای علاقه‌مندان می‌تواند بسیار سرگرم کننده نیز باشد. در ابتدا باید یک موضوعی که به آن علاقه دارید را انتخاب کنید. به عنوان مثال موضوعاتی همانند: موسیقی، ورزش، کتاب و غیره.

سعی کنید در ابتدا هر موضوعی را که انتخاب می‌کنید، هدف پیچیده و سختی نداشته باشد. مثلا فکر کنید که می‌خواهید کارکرد سایت شما چگونه باشد؟ و این که می‌خواهید چگونه ارتباطی با بازدید‌کنندگان صفحات خود داشته باشید؟ چه کار‌هایی را برای این روند‌ها، برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

توصیه ما برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می کنند این است که سعی کنید که در شروع کار، یک روند ساده را در پیش بگیرید و با گذشت زمان به کار خود آب‌و ‌تاب بیشتری دهید. در حین انجام این روند، شما نسبت به کار خود و نگهداری و تعمیر وب سایت خود درک بهتری پیدا می‌کنید و متوجه خواهید شد که برای ادامه‌کار به چه چیز‌هایی نیاز دارید.

به احتمال خیلی زیاد، در طول کاری که انجام می‌دهید، موانع زیادی سر راهتان قرار خواهد گرفت و مطمئنا خود‌تان نیز اشتباهات زیادی را تجربه می‌کنید. اما باید بدانید که این نیز جزء همان سرگرمی کار است.

با سیستم‌ها و فریمورک‌ها و اپلیکیشن‌ها تجربه‌های جذاب و مفیدی را کسب کنید

یک توصیه مهم دیگر برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می کنند، این است که سعی کنید با اپلیکیشن‌ها، فریموک‌ها و سیستم‌ها تجربیات جدید و مفیدی را بیاموزید. زمانی که شما تصمیم می‌گیرید برای اولین بار وب سایتی را طراحی کنید، با آیتم‌های وسوسه انگیز و محبوب زیادی رو‌به‌رو خواهید شد. در واقع یعنی شما با یک ویرایشگر کد جدید، یک CMS محبوب و یک فریمورک جاوا اسکریپت در کار ثبت نام کرده‌اید.

شما می‌توانید بدون به وجود آمدن هیچ مشکلی وارد این مسیر شوید، اما باید بدانید که خیلی کار‌های دیگر برای انجام دادن پیش روی شماست و به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر تصمیم بگیرید تنها از یک ابزار خاص کمک بگیرید پس چطور می‌خواهید برای ادامه‌ی روند کار‌تان بهترین‌ها را تشخیص دهید.

برای این که کار خود را در زمینه طراحی وب توسعه دهید، حتی شده در ابتدای کار برای سرگرمی هم ابزار‌های متفاوتی را امتحان کنید، در این صورت به مرور زمان برای بهتر ادامه دادن کار خود تجربه‌های زیادی را به دست خواهید آورد.

همچنین سعی کنید که در چند تا از اپلیکیشن‌ها، فریمورک‌ها و سیستم‌ها تجربه‌هایی را به دست آورید. در دنیای امروز فناوری هر روز توسعه پیدا می‌کند و اگر شما مهارت‌ها و تخصص‌های خود را گسترش دهید، با دنیای امروز بهتر جلو می آیید.

یادگیری ابزارهای طراحی سایت

یادگیری ابزارهای طراحی سایت

باید در دنیای امروز که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند، برنامه‌نویسی خود را بروز کنید. بنابراین اگر می‌خواهید در این حرفه ماهر و شناخته شوید باید بهترین و بروزترین ابزار برنامه‌نویسی را در برنامه یادگیری خود قرار دهید. از ابزارهای مهم برنامه‌ریزی می‌توان به ویرایشگر‌های متن و محیط‌های توسعه برنامه‌نویسی اشاره کرد. که همان‌طور که گفتیم این ابزار‌ها روز‌به‌روز بروز می‌شوند و پیشرفت می‌کنند. اگر می‌خواهید در حین آن که طراحی وب را می‌آموزید، مسیری جذاب و آسان را طی کنید باید ابزار‌های درست و کارآمدی را برای یادگیری انتخاب کنید و به خوبی آن‌ها را بیاموزید.

دو ابزار توسعه برنامه‌نویسی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید: TEX Editor و IDE. بسیاری فکر می‌کنند که بین آن‌ها هیچ گونه تفاوتی نیست، در صورتی که این‌گونه نمی‌باشد و هر ابزاری معایب و مزایایی دارد، و شما باید با توجه به نیاز و هدف خود بهترین آن‌ها را برگزینید.

یادگیری ویرایشگرهای کد نویسی

یادگیری ویرایشگرهای کد نویسی

ادیتور‌های پیشرفته طراحی و ساخته شده‌اند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید کد‌های خود را بنویسید. البته در نرم افزار‌های ساده‌ای مثل Notpad نیز می توانید کدنویسی کنید اما این نرم افزار دیگر قابلیت‌های جذاب و چشمگیری نخواهد داشت.

قابلیت‌های جذابی که دیگر نرم افزار ها دارند عبارت‌اند از: تشخیص خطا‌ها، فرمت‌بندی کد‌ها و رنگ‌گذاری کلمات کلیدی. شما می‌توانید با ویرایشگر‌های کد، کدنویسی لذت بخشی را تجربه کنید. همچنین استفاده از این ویرایشگر‌ها باعث می شود برنامه‌نویسان وقت کمتری را از دست بدهند. در ادامه چندتا از ویرایشگر‌های کد معروف را برایتان نام برده ایم:

  • Microsoft Visual Studio
  • Komodo Edit
  • PhpStorm
  • Microsoft Expression Web
  • Adobe Dreamweaver
  • NetBeans
  • Notepad++

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی

برنامه‌نویس رابط کاربری با طراح رابط کاربری در مفاهیم فرانت‌اند، متفاوت‌اند. وظیفه طراح رابط کاربری این است که صفحات وب را طراحی کند اما وظیفه یک برنامه‌نویس طراح کاربری این است که فرمت وب را به آن‌ها ببخشد.

شما هم اگر ایده‌ای دارید، می‌توانید با استفاده از نرم افزار‌های گرافیکی، طرح ایده خود را پیاده‌سازی کنید. سپس این ایده‌ها را با استفاده از زبان‌ها برنامه‌نویسی کنید. همچنین اگر می خواهید که در نهایت به یک طرح کلی دسترسی داشته باشید، حتما از نرم افزار‌های گرافیکی استفاده کنید.

اکنون اگر خواستید برنامه‌ای را کد‌نویسی کنید، لازم نیست که ابتدا همه‌ی چیزی که می‌خواهید پیاده‌سازی کنید را در ذهن خود‌تان بسازید و تنها اگر بتوانید فایل‌هایی را طراحی کنید، تنها لازم است که نگاهی به آن‌ها بیندازید. برای طراحی رابط کاربری، می‌توانید یکی از معروف‌ترین نرم‌افزار‌های گرافیکی دنیا، یعنی از sketch استفاده کنید.

جمع بندی

درست است که یادگیری طراحی سایت بسیار پیچیده و پرفرازونشیب است. اما باید بدانید که اگر وارد این حرفه شوید، با دنیای جذابی رو‌به‌رو خواهید شد و روز‌به‌روز می‌خواهید چیز‌های جدیدی را بیاموزید و به کار گیرید. در ادامه آیتم‌هایی که برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می کنند، مهم و حیاتی است را نام می‌بریم:

یادگیری زبان HTML

یادگیری زبان CSS

یادگیری زبان جاوا اسکریپت

یادگیری یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP

ابزار‌های طراحی سایت

نرم افزار‌های گرافیکی

سخن پایانی

در این مقاله چند توصیه برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می کنند، را توضیح دادیم. اکنون که با روند طراحی وب آشنا شده‌اید اگر علاقه‌مند به این حرفه هستید می‌توانید برای یادگیری به تحصیلات دانشگاهی بپردازید و یا در دوره‌های زیادی که در حال برگزاری‌اند شرکت کنید. امیدواریم که از این مطالب نهایت استفاده را کرده باشید. هم چنین برای اطلاع از نحوه انجام و چرخه طراحی سایت فروشگاهی و هزینه های آن بر روی لینک کلیک کنید.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

نقش سئو ارگانیک در طراحی سایت

نقش سئو ارگانیک در رتبه بندی سایت

نقش سئو ارگانیک در طراحی سایت را حتما مطالعه کنید چون اطلاعات خوبی می توانید از این مطلب در مورد…

bounce rate چیست؟

bounce rate چیست؟

بونس ریت یا bounce rateرا خیلی راحت توضیح میدم.به درصد نگهداری کاربری که داخل سایت شما می آید. بونس ریت…

بررسی عوامل موفقیت در طراحی سایت

بررسی عوامل موفقیت در طراحی سایت

امروز می خواهیم در مورد بررسی عوامل طراحی سایت و موفقیت یک سایت بحث کنیم تا اطلاعات خوبی در مورد…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی