طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا PHP

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا PHP این مطلب را مطالعه کنید تا فرق بین طراحی سایت php و وردپرس را بهتر درک کنید

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :وردپرس
  • بازدید: 2832
طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا PHP
Rate this blog

بسیاری از شرکت ها از وردپرس استفاده می کنند چون به آن ها این امکان را می دهد تا بدون به کار گرفتن یک طراح سایت و کدنویسی،یک سایت جدید ایجاد کنند.اما آیا این بهترین تصمیم است؟

در این مقاله ما این دو راه طراحی سایت را با هم مقایسه می کنیم و به بررسی جنبه های مثبت و منفی هر کدام می پردازیم.

طراحی سایت سفارشی

طراحی سایت سفارشی

این نوع وبسایت ها عمدتا زمانی ایجاد می شوند که بستر پاسخگوی خواسته صاحبان سایت نباشد و امکان خاصی را بخواهد که در وردپرس موجود نباشد.این نوع طراحی سایت معمولا برای سایت های بزرگ با عملکردی خاص و منحصر به فرد استفده می شود.برای این کار شما نیاز به یک طراح سایت با تجربه و کار بلد دارید تا بتواند تمام خواسته های شما را در سایتتان پیاده کند.طراح سایت برای ایجاد سایت شما از یک زبان برنامه نویسی و چارچوب خاص استفاده می کند.

برخی از این زبان ها که ممکن است از آن برای طراحی سایت شما استفاده شود عبارت اند از:

  • PHP
  • ASP
  • Python
  • Laravel
  • JavaScript
  • Ruby

مزایای طراحی سایت سفارشی

با ایجاد یک سایت سفارشی،شما این امکان را خواهید داشت تا ضمن ادغام برخی از عملکرد های منحصر به فرد بتوانید از بستر ووردپرس هم استفاده کنید.

  • سایت های با طراحی سفارشی در موتور های جستجو گر مانند گوگل رتبه بالاتری نسبت به سایت هایی دارند که با وردپرس ساخته شده اند.بنابراین برای کسب و کار هایی که این موضوع برای آنها اهمیت دارد این روش طراحی سایت بهتر است.
  • سایت های با طراحی سفارشی برای شما یک برند خاص(برندینگ) ایجاد می کند و باعث می شود تا تجارت شما منحصر به فرد شود.در واقع نام تجاری شما را مطرح می کند.
  • این سایت ها به شما این امکان را می دهد تا اگر زمانی خواستید تغییری در کسب و کار خود بدهید، این کار را با تماس با طراح سایت خود به راحتی انجام دهید.
  • این سایت ها دارای پشتیبانی قوی تری نسبت به سایت های طراحی شده با قالب های آماده وردپرس می باشند.این امر به این دلیل است که سایت شما توسط یک طراح سایت حرفه ای ساخته شده که همه نوع طراحی را می داند،بنابراین اگر مشکلی برای سایتتان ایجاد شود به راحتی می توانید توسط تماس با طراح خود این مشکل را برطرف کنید.

طراحی سایت با وردپرس

معایب طراحی سایت سفارشی

  • این نوع وبسایت ها معمولا گران تر از سایت های ووردپرسی هستند.دلیل این امر این است که این سایت ها مطابق با نیاز کسب و کار شما طراحی می شوند و نیاز به تخصص حرفه ای دارند.
  • فرآیند طراحی این نوع سایت ها زمان بیشتری نسبت به سایت های ووردپرسی نیاز دارند.
  • هر گونه تغییر در سایت ممکن است زمان بر باشد بنابراین باید مطمئن باشید که طراح شما همیشه در دسترس باشد.

طراحی سایت وردپرس

وردپرس در واقع یک ابزار طراحی سایت رایگان است که در ابتدا برای ایجاد وبلاگ طراحی شده بود.با گذشت سال ها،این ابزار تکامل پیدا کرد و به یک بستر پیچیده برای طراحی سایت تبدیل شد.یکی از اصلی ترین دلایلی که مردم برای ایجاد سایت خود این بستر را انتخاب می کنند این است که فقط نیاز به یک دانش اولیه دارد و تخصص خاصی نیاز ندارد.برای ایجاد سایت به این روش نیاز ندارد که کد نویسی بلد باشید.در واقع ۱۵ درصد از کل سایت ها با استفاده از وردپرس طراحی شده اند و تعداد آنها همچنان رو به افزایش است.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت با وردپرس

  • طراحی سایت از این روش به زمان کمتری نسبت به طراحی سایت سفارشی نیاز دارد.این امر به این دلیل است که سیستم مدیریت محتوا یا CMS(Content Management system) قبلا ایجاد شده است.بنابراین شما می توانید وقت بیشتری برای محتوا و طراحی داشته باشید.ووردپرس دارای تم های آماده می باشد.به جای سر و کله زدن برای ایجاد یک تم،فقط می توانید به یکی از کتابخانه ها مراجعه کرده و تم سایت خود را به راحتی تغییر دهید.
  • وردپرس یک بستر امن برای طراحی سایت را برای شما فراهم می کند.این امر به این خاطر است که جمعی از متخصصان در این بستر بر روی امنیت آن کار می کنند و در صورت هرگونه اشکال و باگ در سیستم آن را تشخیص می دهند و در آپدیت جدید آن را رفع می کنند.همچنین وردپرس دارای افزونه هایی برای بهبود رتبه بندی شما در موتورهای جستجو می باشد.با استفاده از این افزونه ها می توانید برخی از موارد اساسی سئو مانند Meta Description،H1 tags،Meta Title را برای سایت خود داشته باشید.
  • وردپرس دارای تم هایی است که در تلفن همراه،تبلت،رایانه های شخصی امکان نمایش دارند.این تم ها به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند سایت شما را در هر دستگاهی مرور کنند.همانطور که قبلا گفتیم ورپرس به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی شروع به کار کرد.این به این معنی است که هنوز هم دارای یک ابزار وبلاگ نویسی داخلی می باشد که به شما امکان ایجاد و نگهداری وبلاگ را می دهد.

معایب طراحی سایت با وردپرس

  • درست است گه وردپرس دارای کتابخانه ای با تم های مختلف می باشد اما امکان سفارشی سازی این تم ها با توجه به نیاز شما وجود ندارد.بنابر این شما نیاز به یک توسعه دهنده وبسایت نیاز خواهید داشت تا درک درستی از عملکرد وردپرس داشته باشد.
  • با این که این پلتفرم دارای به روز رسانی های منظم و پچ های امنیتی می باشد،اما همچنان در برابر هکر ها آسیب پذیر است.وردپرس نیاز به نگهداری منظم دارد.

در پایان باید گفت که هر دو روش طراحی دارای جنبه های مثبت و منفی خاص خود هستند.و برای انتخاب روش مناسب خود باید به بودجه و نیاز خود توجه کنید.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

کاربرد گوگل آنالیتیک در طراحی سایت

کاربرد گوگل آنالیتیکس در سئو وبسایت

آیا شما با کاربرد گوگل آنالیتیک در طراحی سایت آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم ایم مطلب را به خوبی مطالعه…

خطای 503 در طراحی سایت وردپرس را چگونه رفع کنیم

خطای ۵۰۳ در سایت وردپرس را چگونه رفع کنیم؟

اگر شما هم از خطای 503 در وردپرس اطلاعات ندارید و می خواهید خطای 503 در وردپرس را رفع کنید…

چند تکنیک ساده برای بالا بردن سئو طراحی سایت

چند تکنیک ساده برای بالا بردن سئو وبسایت

چند تکنیک ساده برای بالا بردن سئو طراحی سایت را حتما مطالعه کنید شما می توانید سایت خودتان را سئو…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی