متاتگ رفرش چیست؟

اگر می خواهید با متا تگ رفرش بیشتر آشنا بشوید و بدانید چه کاربردی در سئو دارد این مطلب رو مطالعه کنید

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :آموزش سئو
  • بازدید: 1274
متاتگ رفرش چیست؟
Rate this blog

زمانی که یک خبر نوشته می شود و سپس ادامه آن خبر آپدیت می شود باید صفحه مجدد بارگذاری شود تا محتوای جدید به محتوای قدیمی اضافه شود. در این مقاله می خواهیم به توضیح کاملی در مورد این متاتگ بپردازیم و سپس نحوه نوشتن آن را یاد خواهیم گرفت و بعد از آن مشکلاتی که ممکن است با نوشتن این متا تک به وجود بیاید را بررسی می کنیم.

متا تگ رفرش چیست؟

احتمالاً اخبار خاصی را در یک وب سایت خبری دنبال کرده اید شما در حال خواندن این مطلب هستید به یکباره صفحه به صورت خودکار رفرش می شود. ممکن است شما تغییراتی را احساس نکنید اما اگر دقیق تر نگاه کنید خواهید دید که در بخش های مختلف از صفحه تغییرات ایجاد شده است این تغییرات در قسمت سایدبار و اضافه شدن خبرهای جدید و خبرهای پربازدید دیده می شود. کاربرد دیگری که این متاتگ دارد هدایت کاربران از یک صفحه به صفحه دیگر است گاهی اوقات در یک صفحه از سایت حضور داریم که به یکباره صفحه به روز رسانی می شود و ما به یک سایت جدید یا به یک صفحه جدید هدایت می شویم. این تک معمولاً توسط متخصصین سئو و برنامه نویس ها در کد سایت استفاده می شود. در صورتی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت وردپرس و اصول آن می باشید می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید. این متاتگ در دسته ریدایرکت ها قرار دارد، متا تگ رفرش یک خط کد است که برنامه نویس ها در قسمت هدر سایت قرار می دهند تا پس از مدتی صفحه مجدد بارگذاری شود یا از صفحه مورد نظر با استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ به صفحه دیگر انتقال پیدا کند. بیشتر کاربرد این متا تگ برای سایت هایی است که به صورت لحظه ای مطالبشان به روز می شود. حال ممکن است که ما برای یک هدف خاص از آن استفاده کنیم اما بیشتر کاربرد آن در وبسایت های خبری است.

متا تگ رفرش چیست؟

نحوه نوشتن متا تگ رفرش

احتمالاً شمایی که به دنبال اطلاعات از این متا تگ هستید می خواهید یک صفحه از سایت خود را به صورت خودکار رفرش کنید در این بخش ما می‌خواهیم قطعه کدی که از طریق آن این کار را انجام می دهیم را بررسی کنیم. <meta http-equiv=”refresh” content=”3″> در اینجا کلمه رفرش به مرورگر می گوید ما قصد داریم صفحه را رفرش کنیم ، سپس از طریق مقدار کانتنت به مرورگر می گوییم که صفحه را بعد از مدت زمانی که تعیین کرده‌ایم رفرش کند عددی که ما وارد میکنیم بر حسب ثانیه است. برای زمانی که قصد دارید برای هدایت کردن کاربر از صفحه به یک صفحه جدید از این متا تگ استفاده کنید می توانید با استفاده کردن از کد زیر این کار را انجام دهید. <meta http-equiv=”refresh” content=”2;url=http://test.com/“> در قسمت url آدرس صفحه جدید مورد نظر را وارد می کنید. کاربرد دیگری که متا تگ رفرش می تواند داشته باشد ریدایرکت کردن صفحات ۴۰۴ یا صفحاتی از سایت است که بنا به مشکلاتی دیگر در دسترس نیستند یا به خوبی نمایش داده نمی شوند.

مشکلات و خطرات متا تگ رفرش

مشکلات و خطرات متا تگ رفرش

  • همیشه افرادی هستند که به فکر دور زدن موتورهای جستجو یا به نوعی ره صد ساله را یک شبه رفتن هستند. به همین دلیل از این متا تگ برای هدف های خاصی استفاده می کنند تا بتوانند موتورهای جستجو را فریب دهند. اما همانطور که می دانید گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری به راحتی از این موضوع باخبر شده و سایت هایی که قصد چنین کاری را داشته باشند جریمه می کنند. این افراد به عنوان اسپمر شناخته می شوند. سعی کنید شما جز آن ها نباشید و به درستی از متا تگ رفرش استفاده کنید.
  • گاهی اوقات با تنظیم نادرست مقدار زمان لازم برای هر فرش می توانید به سایت خود ضربه بزنید و تجربه کاربری بسیار بدی را برای کاربران به جا بگذارید. تصور کنید کاربری به سایت شما مراجعه کرده شما صفحه را روی مقدار دو یا سه ثانیه تنظیم کرد ه اید که بعد از این مدت زمان صفحه مجدد بارگذاری شود. قطعاً کاربری که در حال خواندن مطلب شما است با مشکل مواجه می شود و پس از از چند بار رفرش از سایت شما خارج می شود که این کار باعث افزایش بانس ریت و کاهش زمان ماندگاری کاربر در سایت خواهد شد.
  • در مواردی که صفحه به سرعت و بدون اجازه کاربر مجدد بارگذاری می شود باعث می شود کاربر احساس امنیت نداشته باشد و سایت شما را ترک کند.
  • برای صفحاتی از سایت که تصاویر زیادی دارند استفاده از متا تگ رفرش باعث بروز مشکل می شود چون مدت زمانی که تصاویر لود می شوند بالا است و کاربر فرصتی برای خواندن مطلب پیدا نمی کند.
  • گاهی اوقات با ریدایرکت کردن صفحه به یک صفحه جدید که با خطا مواجه است ممکن است توسط گوگل جریمه شویم و حتی کاربر ها هم چندان از سایت ما راضی نباشند.
  • برخی از مرورگر ها با این متا تگ سازگاری ندارند و اگر کاربر پس از مدتی به صفحه مورد نظر هدایت شود بازگشت به صفحه قبلی را از دست می دهد.
  • بیشتر کارشناسان سئو بر این باور هستند که استفاده کردن از این متا تگ هیچ تاثیر مثبتی روی سئو سایت ندارد و گاها باعث ایجاد مشکلاتی در سایت می شود که نتایج مخربی روی سئو سایت شما خواهد داشت.

نتیجه گیری در این مقاله سعی شد شما را با مفهوم متا تگ رفرش آشنا کنیم. در مورد استفاده کردن از این متا تگ باید گفت تاثیر مثبتی بر روی سایت نمی تواند بگذارد. از طرفی مدتی هم می شود که استفاده از این تگ منسوخ شده است. بهتر است اگر می خواهید صفحه ای از سایتتان را ریدایرکت کنید از انواع دیگر ریدایرکت استفاتده کنید و از این روش استفاده نکنید.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

طراحی سایت با ریدایکت 301

آموزش ریدایرکت ۳۰۱

طراحی سایت با ریدایکت 301 در این مقاله شما با ریدایکت 301 آشنا می شوید لطفا تا پایان ایم مقاله…

چند نکته برای کسانی که می خواهند تازه کار سئو را شروع کنند.

چند نکته برای کسانی که می خواهند تازه کار سئو را شروع کنند.

اگر می خواهید به عنوان یک سئو کار کار خود را شروع کنید و نکاتی را که برای سئو مهم…

استفاده از تکنیک css  گرادینت در طراحی سایت

تکنیک css گرادینت در طراحی سایت

گرادینت در css3 در طراحی سایت را بخوانید چون طراحی سایت هر روز در حال پیشرفت هست و شما باید…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی