طراحی سایت با قالب آماده یا اختصاصی؟ مسئله این است!

طراحی سایت با قالب آماده یا اختصاصی؟ مشکل شما این است که نمی دانید کدام یک را برای طراحی سایت انتخاب کنید! با ما همراه باشید....

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :طراحی سایت
  • بازدید: 1900
طراحی سایت با قالب آماده یا اختصاصی؟ مسئله این است!
Rate this blog

آیا برایتان جذابیت دارد که بدانید چگونه می توان یک سایت کاربر پسند در اختیار داشت؟ چنانچه در این زمینه اطلاعات کافی ندارید و دوست دارید بدانید چگونه یک سایت خلق می شود، این متن را بخوانید. ما در این متن قصد داریم به صورت کاملا ساده و آسان در مورد طراحی سایت و روش هایی که می توان به کمک آنها یک سایت را ایجاد کرد نکاتی را به شما عرضه کنیم.

روش های طراحی سایت

روش های طراحی سایت

در طراحی سایت دو روش وجود دارد. در یکی از روش ها، از قالب های آماده برای طراحی استفاده می شود و در روش دیگر کدنویسی صورت می گیرد و بدین ترتیب یک سایت به صورت اختصاصی خلق می شود. در ادامه متن روش طراحی سایت با کمک قالب های آماده و طراحی با استفاده از قالب های اختصاصی و مزایا و معایب هر یک را به شما معرفی خواهیم کرد.

طراحی سایت با کمک قالب های اختصاصی

یکی از روش هایی که برای طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد، طراحی سایت با کمک کد نویسی است. در این روش، طراحی شامل مراحل مختلفی همچون طراحی ساختار اولیه، طراحی ظاهر وب سایت، کد نویسی و در نهایت تست است. از آنجایی که ممکن است برخی افراد نیازمند به داشتن سایت به مزیت های طراحی با این روش آشنایی نداشته باشند، بیشتر سایت هایی که در موتور های جستجو مشاهده می کنید معمولا قالب هایی آماده دارند. در ادامه ما به مزایا و معایبی که استفاده از قالب های اختصاصی طراحی سایت می تواند با خود به دنبال داشته باشد اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از قالب های اختصاصی

مزایای استفاده از قالب های اختصاصی

استفاده از قالب های اختصاصی برای طراحی سایت مزیت هایی زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

هر سایت، یک قالب

یکی از مهم ترین و شاخص ترین ویژگی ها و مزیت هایی که استفاده از قالب های اختصاصی دارد آن است که هر سایت یک قالب مخصوص به خود دارد. این جمله بدین معناست که سایت هایی که بدین صورت طراحی شده اند هیچ شباهتی به هم نداشته و طراح سایت نباید قالبی را که برای یک سایت مورد استفاده قرار داده است در سایت دیگر نیز به کار بگیرد.

خاص بودن و ویژه بودن از مهم ترین مزایایی است که این روش می تواند برایتان فراهم کند. کسانی که دوست دارند در کسب و کار خود بسیار متمایز ظاهر شده و به بقیه اثبات کنند که در حال انجام کاری متفاوت هستند، به خوبی می توانند از فواید این روش طراحی سایت برای توسعه کسب و کار و برند خود استفاده کنند و خود را با روشی کاملا نوین و جذاب به مشتریانشان معرفی کنند.

بنابراین اگر به دنبال نشان دادن تفاوت های خود با بقیه هستید، اول از همه به سراغ سایتی که به صورت اختصاصی برای شما طراحی شده است بروید.

برآورده کردن نیازها به صورت اختصاصی

هر برند و هر کسب و کاری مشتریان خاص خود را داشته و طبیعتا نیازهایی که دارد نیز کاملا با تجارتی که در آن فعال است هم خوانی و تناسب پیدا کرده است. دقت داشته باشید که احتمال آنکه قالب آماده نتواند تمام توقعات و انتظارات شما را به خوبی برآورده کنند وجود دارد. پس برای آنکه به نیازهای کاربرانتان به خوبی پاسخ دهید، بهتر است به سراغ قالب هایی بروید که به شما تضمین می دهند می توانند نیازهای مشتریانتان را پاسخ دهند.

گوگل به سایت هایی که کاربران و نیازهای آنها را در صدر اولویت های خود قرار می دهند نیز توجه خاص و ویژه ای داشته و سعی می کند رتبه و رنک آنها را در میان نتایجش بالا ببرد. بنابراین اگر می خواهید با یک تیر چندین نشان بزنید حتما بر روی طراحی سایت اختصاصی به صورت ویژه فکر کنید و با کسانی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند مشورت کنید.

افزایش امنیت

از دیگر مزیت هایی که این روزها باید نسبت به آن توجه بسیار ویژه ای داشت، امنیت در سایت است. قرار نیست شما وقت و هزینه زیادی برای طراحی یک سایت داشته باشید و در نهایت یک هکر آماتور و غیر حرفه ای هر چه را که رشته اید پنبه کند. داشتن یک قالب اختصاصی که با کدهای درست و صحیح نوشته شده است امکان نفوذ به سایت و ایجاد مشکل در آن را به حداقل می رساند. به جرات می توان عنوان کرد سایت هایی که به صورت اختصاصی نوشته می شوند در مقایسه با سایت هایی که با کمک قالب های آماده در اختیار قرار داده می شوند، امنیت بالاتری دارند.

انعطاف پذیری بیشتر

شما به عنوان فردی که خود را صاحب یک کسب و کار و برند می دانید، ممکن است بعد از آنکه طراحی سایت به اتمام رسید این نیاز را حس کنید که باید برخی قسمت ها به سایت اضافه شود. استفاده از قالب های اختصاصی به خوبی این امکان را برای شما فراهم کرده و شما می توانید از فرد یا تیمی که کار طراحی سایت را برای شما انجام داده اند درخواست کنید قسمت هایی که نیاز دارید را در سایت اضافه کنند.

معایب طراحی سایت با قالب های اختصاصی

  • یکی از عیب هایی که در مورد استفاده از قالب های اختصاصی برای طراحی سایت از آن یاد می شود، هزینه بالای آن است. توجه داشته باشید که قیمت طراحی سایت با توجه به مزیت ها و امکاناتی که این قالب در اختیار شما قرار می دهد تعیین شده و به همین دلیل شاید برخی تصور کنند که این قیمت، به صرفه نبوده و ارزش ندارد که هزینه زیادی برای آن صرف شود.
  • البته این کلام توسط افرادی مطرح می شود که حاضر نیستند برای چیزهای با ارزش هزینه کنند و مشتریان و نیازهایی که دارند برای این دسته هیچ گونه اهمیتی ندارد.
  • از دیگر عیوبی که در مورد طراحی سایت با استفاده از قالب های آماده مطرح می کنند، نیاز داشتن به زمان طولانی برای طراحی سایت است. از آنجایی که وجود یک خطا در کدنویسی می تواند بر روی کارکرد سایت تاثیر بگذارد، کد نویس باید با دقت و صبوری کار خود را انجام دهد و به همین دلیل طراحی سایت بدین روش زمان بر خواهد بود.

هر دو عیب مطرح شده مواردی نیستند که به عنوان نقص های جدی این روش از آنها یاد شود. در اختیار داشتن امکاناتی با کمترین خطا و بیشترین فایده نیازمند صرف وقت و هزینه است. اگر قصد طراحی سایت با وردپرس را دارید، حتما پیشنهاد ما استفاده از طراحی قالب اختصاصی می باشد. حتی اگر نیاز به طراحی سایت فروشگاهی دارید، باز هم پیشنهاد ما استفاده از قالب اختصاصی می باشد.

طراحی سایت با کمک قالب های آماده

طراحی سایت با کمک قالب های آماده

همان طوری که به آن اشاره کردیم، یکی از روش های متداول طراحی سایت استفاده از قالب های آماده طراحی سایت است. در این روش معمولا قالب ها به صورت آماده طراحی شده و در بازار موجود هستند و شما می توانید یکی از آنها را که بهتر می تواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند انتخاب کنید. برای آنکه بتوانید از قالب هایی آماده سایت استفاده کنید باید به سراغ سیستم های محتوایی همچون جوملا و وردپرس بروید.

مزایای استفاده از قالب های آماده

  • یکی از مزیت های استفاده از قالب های آماده، زمان بر نبودن آنهاست. معمولا با صرف زمان چندین ساعته می توان یک وب سایت را بدین وسیله راه اندازی کرد.
  • اگر به تازگی با دنیای طراحی سایت آشنا شده اید می توانید بدون داشتن اطلاعات تخصصی، وب سایت مورد نظر خود را با این روش طراحی کنید.
  • طراحی سایت هایی که با قالب آماده انجام می شود معمولا هزینه بر نبوده و می توان با قیمت های بسیار پایین، یک سایت در اختیار داشت.

معایب سایت های طراحی شده با قالب های آماده

  • امینت پایین در سایت هایی که با استفاده از قالب های آماده تولید می شوند یکی از جمله مسائل و عیوبی است که در این روش طراحی از آن یاد می شود.
  • وجود کدهای زیاد و کاهش سرعت سایت مواردی هستند که باعث می شوند گوگل به شما نمره منفی داده و رتبه تان را کاهش دهد.
  • ایجاد تغییر در سایت هایی که با استفاده از قالب های آماده طراحی می شوند، محدود است و این ممکن است در ادامه مشکلاتی برای کارکرد سایت ایجاد کند.
  • امکانات غیر ضروری و بی استفاده در سایت های طراحی شده با قالب های آماده زیاد دیده می شود و گاهی امکاناتی را در اختیار دارید که عملا هیچ گونه نیازی به آنها وجود ندارد.

نکته پایانی

طراحی سایت با قالب آماده یا اختصاصی؟

امیدواریم با مطالعه این متن به عیوب و مزیت هایی که طراحی سایت با قالب های آماده و اختصاصی برای شما به همراه دارد آشنا شده باشید. اگر می خواهید بستری امن، اختصاصی و با امنیت بالا برای برند و مشتریان خود در اختیار داشته باشید بهتر است به سراغ سایت هایی بروید که به کمک کدنویسی طراحی می شوند.

این سایت ها امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند و مزیت های ارائه شده قادر است بخش زیادی از مشکلات شما را حل کند و کارایی بسیار بالایی داشته باشد.

نکته بسیار مهمی که باید به مورد آن توجه داشته باشید، شرکتی است که طراحی سایت اختصاصی خود را به آن می سپارید. شرکت مورد نظر باید تجربه و علم کافی برای طراحی سایت بدون کمترین مشکل و ایراد را داشته و پشتیبانی خوبی را از سایت به عمل آورد.

از جمله این شرکت ها می توان به شرکت طراحی سایت ساین وب اشاره کرد. ما در شرکت ساین وب سعی می کنیم بهترین و عالی ترین خدمات طراحی سایت های اختصاصی را به شما ارائه دهیم و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا یک سایت حرفه ای مناسب کسب و کارتان را طراحی کرده و در اختیار شما قرار دهیم.

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

چند قانون مهم ux در طراحی سایت فروشگاهی

چند قانون مهم ux در طراحی سایت فروشگاهی

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد ux طراحی سایت بگوییم هر چیزی هر یک جنسی ux دارد از یک…

چرا طراحی سایت دی جی کالا؟

چرا طراحی سایت مثل دیجی کالا ؟

چرا طراحی سایت دی جی کالا؟طراحی سایت مانند دی جی کالا| طراحی سایت شکل دی جی کالا

چند نکته که باید در سئو سایت خودتان چک کنید

چند نکته که باید در سئو سایت خودتان چک کنید

چند نکته که باید در سئو سایت خودتان چک کنید را حتما مطالعه کنید چون نکات جالبی را ذکر کرده…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی