- ضرورت و دلایل استفاده از خدمات اینستاگرام
- ۱-تعداد کاربران اینستاگرام
- ۲-حضور رایگان در اینستاگرام
- ۳-موفقیت کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام
- ۴-حضور و فعالیت رقبا شما در اینستاگرام
- ۵-در دسترس بودن ابزارهای مختلف
- ۶-ارتباط مستقیم با مشتریان و کاربران
- خدمات شرکت ساین وب در مدیریت و ادمین اینستاگرام
- ۱-مدیریت اینستاگرام
- ۲-طراحی پست و استوری گرافیکی
- ۳-تولید محتوا
- ۴-امنیت پیج اینستاگرام
پلتفرم یا فضای مجازی اینستاگرام ( instagram ) در ابتدا تنها به عنوان یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس شناخته می شد؛ اما بعد از گذشت سال ها این پلتفرم به یکی از ابزار فوق العاده قدرتمند برای بازاریابی تبدیل شده است و توسعهدهندگان آن میکوشند تا روز به روز ابزارهای جدیدتر و بهتری برای کسبوکارها ارائه کنند .
فعالیت در اینستاگرام جزء یکی از زیر شاخه های فعالیت های دیجیتال مارکتینگ میباشد.
امروز دیگر تمام افراد نسبت به این موضوع که اینستاگرام یکی از بهترین شبکههای اجتماعی برای بازاریابی است اطمینان خاطر دارند و همواره به منظور پیشرفت کسب و کار خود به دنبال استفاده از خدمات اینستاگرام یا ( ادمین اینستاگرام) هستند.
برای فعالین در این حوزه، تردیدی وجود ندارد که یک برند یا کسبوکار، برای دیده شدن باید در اینستاگرام حضور داشته باشد. اما شما ممکن است به عنوان یک صاحب کسبوکار، ضرورت این امر را درک نکنید و یا این که برایتان سوال باشد چرا حضور در اینستاگرام تا این حد مهم شده است؟
در ادامه قصد داریم به ضرورت و دلایل استفاده از خدمات اینستاگرام ساین وب اشاره کنیم.
ضرورت و دلایل استفاده از خدمات اینستاگرام
۱-تعداد کاربران اینستاگرام
این پلتفرم فضای مجازی توانست در سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران فعال خود را به مرز ۱ میلیارد برساند.
این سال، یک نقطه عطف عظیم برای این شبکه اجتماعی بود. بیش از ۷۳ میلیون کاربر جدید در سال ۲۰۲۰ به این شبکه اجتماعی پیوستند و تعداد کاربران آن برای اولین بار به یک میلیارد نفر رسید. پیش از این کارشناسان تخمین میزدند که اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ به این تعداد کاربر برسد.
برخی از کارشناسان معتقد می باشند که دلیل رشد چشمگیر این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۰ تا حدود زیادی مربوط به پاندمی ویروس کرونا بوده است.
همهگیری ویروس کرونا باعث شد تا سطح استفاده از شبکههای اجتماعی در سراسر دنیا افزایش پیدا کند.
اینستاگرام در کشور ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد و تخمین زده شده است که حدود ۴۷ میلیون ایران به عنوان کاربرد فعال در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند.
این یعنی بیش از نیمی از جمعیت کل و درصد بالایی از جمعیت بزرگسال کشور، در این شبکه اجتماعی عضویت دارند.
این حضور پر تعداد کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی، این پلتفرم را به یکی از ایده آل ترین فضاها برای تبلیغات و بازاریابی تبدیل کرده است.
۲-حضور رایگان در اینستاگرام
در بخش قبلی در مورد تعداد بالای مخاطبان اینستاگرام و ضریب نفوذ آن در میان کاربران ایرانی صحبت کردیم. گفتیم که هیچ رسانه دیگری به اندازه اینستاگرام، مخاطب ندارد.
نکته مهم در رابطه با این رسانه اجتماعی این است که اگر پلتفرم یا رسانه ای با این تعداد کاربر فعال وجود داشته باشد حضور در آن احتمالاً رایگان نخواهد بود.
این در حالی است که شما به صورت کاملاً رایگان میتوانید در اینستاگرام اکانت بسازید و در معرض دید تعداد بالایی از افراد جامعه قرار بگیرید.
برای عضویت و فعالیت در اینستاگرام نه تنها هزینه ای را پرداخت نمی کنید بلکه این پلتفرم یا فضای مجازی همواره ابزارها و به روز رسانی های مختلف را در اختیار شما به منظور استفاده بهتر کاربران قرار می دهد.
اینستاگرام همواره تلاش میکند تا ابزارهای جدیدی برای کاربران خود ارائه دهد و در این بین، توجه ویژهای به کسبوکارها و بازاریابان دارد.
۳-موفقیت کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام
به منظور تعداد بالا و طیف گسترده کاربران در این شبکه مجازی، کسب و کارهای مختلفی در این پلتفرم محبوب وجود دارند.
از بزرگترین کمپانیها و برندها گرفته تا کسبوکارهای کوچک و حتی محلی. اما حتی برای معروفترین کمپانیها هم موفقیت یک شبه به دست نیامده و تیمهای بازاریابی آنها، مدتها برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت، تلاش کردهاند.
۴-حضور و فعالیت رقبا شما در اینستاگرام
چه شما علاقه ای به فعالیت در این فضا داشته باشید و چه علاقمند نباشید، قطعا رقبای شما در این پلتفرم فعالیت دارند و از مزایا و پتانسیل های این شبکه و رسانه برخوردار هستند.
بنابراین میتوان گفت که عدم حضور در اینستاگرام، یک فعل خنثی برای شما نیست. بلکه برای کسبوکار شما ضرر هم دارد. چرا که رقیبان شما از فرصتهای موجود بهره میبرند و شما از سهمی از این فرصتها نخواهید داشت.
علاوه بر این موارد با فعالیت در اینستاگرام می توانید بر فعالیت های رقبا خود نظارت داشته باشید و مشاهده کنید که رقبا خود از چه محصولات و روش هایی به منظور فروش بیشتر و جذب مشتری استفاده می کنند.
بررسی نحوه فعالیت رقبا نه تنها میتواند به شما در چینش برنامه و استراتژی اینستاگرام کمک کند بلکه برای سئو سایت هم همینطور است .
۵-در دسترس بودن ابزارهای مختلف
یکی از مزایای مهم یک شبکه اجتماعی که بر پایه انتشار عکس و ویدئو فعالیت میکند و دارای کاربران با تعداد بالا باشد، این است که فضا برای خلاقیت در آن زیاد است.
تیمهای بازاریابی برای تولید محتوای جدید میتوانند ایدههای بسیار متنوع و گوناگونی را پیاده سازی کنند و با استفاده از آنها، مخاطبان و مشتریان جدید جذب کنند.
خصوصاً ابزار جدید Reels که به اینستاگرام اضافه شده، است موجب شده تا مرزهای خلاقیت در بین کسبوکارها جا به جا شود و فرصت جدیدی برای بیشتر دیده شدن به وجود آید.
۶-ارتباط مستقیم با مشتریان و کاربران
در حالت معمول کمتر فرصتی پیش می آید که برندها و کسب و کارها به صورت مستقیم با مخاطبان یا مشتریان خود در ارتباط باشند.
اینستاگرام و به صورت کلی شبکههای اجتماعی، این فرصت را فراهم کردهاند تا بتوانید به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطهای با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
احتمالا با خواندن این نکات احتمالا متوجه شدید که استفاده از خدمات اینستاگرام چه ضرورت هایی دارد و دارای چه مزایا و ویژگی هایی می باشد؛ در ادامه قصد داریم به پلن ها و استراتژی هایی اشاره کنیم که شرکت ساین وب در ارائه خدمات ادمین اینستاگرام به شما ارائه می کند.
خدمات شرکت ساین وب در مدیریت و ادمین اینستاگرام
۱-مدیریت اینستاگرام
در واقع ابتداییترین مهارت یک مدیر اینستاگرام توانایی کار کردن با این شبکه اجتماعی است. این دانش شامل موارد اساسی و پیشرفته میشود.
موارد اساسی شامل پست کردن مطالب و استوریها و همچنین پاسخ به کامنتها و دایرکت مسیجها میشود. از موارد پیشرفته نیز میتوانه به لینکسازی صحیح و استفاده از هشتگها اشاره کرد.
شرکت ساین وب در نظر داشته است که بهترین نحو ممکن مدیریت و کنترل اینستاگرام کسب و کار و برند شما را انجام دهد و به این منظور از نیروهایی بهره مند شده است که دارای تجربه و دانش مفیدی در این زمینه هستند و می توانند اکانت کسب و کار شما در این شبکه اجتماعی را به بهترین شکل بازاریابی مدیریت کنند.
۲-طراحی پست و استوری گرافیکی
قطعا طراحی پست و استوری گرافیکی که وقت زیادی برای طراحی آن در نظر گرفته شود می تواند بازدید و بازده بسیار مناسبی داشته باشد.
قطعا کاربران با مشاهده این پست و استوری هایی که به صورت گرافیکی طراحی شده اند و زمان بر بوده اند توجه کاربران را به برند و کسب و کار شما جلب می کند و همین موضوع موجب افزایش مشتری و کاربران می شود.
اگر شما از خدمات ادمین اینستاگرام شرکت ساین وب استفاده کنید، می توانید در کسب و کار و برند خود بهترین صفحه مجازی در اینستاگرام همراه با پست و استوری های گرافیکی را در میان رقبا خود داشته باشید.
۳-تولید محتوا
مورد دیگری که در انتخاب ادمین پیج شبکههای اجتماعی نقشی کلیدی ایفا میکند، خلاقیت و توانایی تولید محتوای جذاب است.
مدیر اینستاگرام باید بتواند محتوای سرگرمکننده، ارزشمند و مفیدی تولید کند و مخاطبان را با خود همراه سازد. از طرف دیگر خلاقیت ادمین در ایدهپردازی برای کمپینهای تبلیغاتی نیز بسیار مهم و موثر خواهد بود.
کمپینهای خلاقانه میتوانند مخاطبان شما را به مشتری تبدیل کنند و برند شما را به افراد بیشتری معرفی نمایند.
قطعا زمانی که شما افزایش مخاطبان و مشتری های خود را مشاهده کنید متوجه اهمیت تولید محتوا شبکه های مجازی خواهید شد.
شما با تولید محتوا ارزشمند می توانید مخاطبان و کاربران زیادی را به کسب و کار و صفحه اینستاگرام خود جذب کنید.
۴-امنیت پیج اینستاگرام
قطعا زمانی که پیج یا صفحه کسب و کار شما دچار افزایش بازدید و کاربران شود مورد توجه هکرها و افرادی می باشد که قصد کلاهبرداری یا … را دارند.
با توجه به این موضوع باید اهمیت زیادی به تامین امنیت پیج اینستاگرام داد و در این راستا فعالیت هایی را باید انجام داد که این افراد سودجو به هدف خود یعنی دسترسی به صفحه شما نرسند و ناکام بمانند.
به همین منظور شرکت ساین وب به جهت تامین امنیت پیج اینستاگرام فعالیت هایی را با تکیه بر استراتژی و پلن انجام می دهد که به بهترین شکل بتواند امنیت پیج شما را تامین کند.
پرسش و پاسخ 0
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه