چگونه سایت و سئو رقبای خودمان را تجزیه و تحلیل کنیم

چگونه سایت و سئو رقبای خودمان را تجزیه و تحلیل کنید را حتما مطالعه کنید اگر دوس دارید از رقبای خودتان پیشی بگیرید

  • نوشته شده توسط : رضا رجب پور
  • دسته بندی :آموزش سئو
  • بازدید: 2358
چگونه سایت و سئو رقبای خودمان را تجزیه و تحلیل کنیم
Rate this blog

این طور نیست که هر کاری که رقیب شما انجام داد شما هم انجام بدید، در بحث سئو و طراحی سایت هم همین هست مثلا شما مثل سایت یک شرکتی که موفق بوده را کپی کنید این کار نه از لحاظ اخلاقی درست هست نه از لحاظ کسب و کار تا اینجا کار فهمیدیم برای اینکه بتوانیم موفق باشیم باید از نکات مثبتی که رقیب ما در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کرده استفاده کنیم تا ما هم بتوانیم کسب و کار خودمان را رونق دهیم .

مثل همین کاری که ما قبل از کدنویسی سایت ها انجام می دهیم یعنی اول رقبای شما را آنالیز می کنیم که مثلا چه امکاناتی را در صفحه اول سایت خود که مهمترین صفحه سایت هست گذاشته هست بعد طرح اولیه را به مشتری ارائه می دهیم طراحی سایت فقط کدنویسی نیست باید از تجربه بالایی برخوردار باشی تا بهتر بتوانی برای مشتری خودتان کار کنید .

حالا ما می خواهیم امروز با هم بررسی کنیم که چگونه می توانیم وبسایت رقیب خودمان را آنالیز کنیم تا بهتر بتوانیم در صفحه اول گوگل باشیم .

اگر شما یک سئو کار باشید باید بدانید بهترین رقیب شما در کسب و کار شما از لحاظ سئو چه سایتی هست شما باید به عنوان یک سئو کار همه سایت هایی که در کلمه کلیدی شما در صفحه اول هستند بررسی کنید فرقی ندارد که این سایت جزو همکارهای شما هست یا یک سایتی هست که یا اخبار هست یا سایتی هست که اطلاعاتی مفیدی را در مورد همه چیز به کاربران ارائه می دهد وقتی شما کلمه کلیدی را جستجو می کنید گوگل به شما سایت هایی را نشان می دهد که شما می توانید آنها را یادداشت کنید و این سایت ها را آنالیز کنید .

آنالیز کلمات کلیدی

کلمات کلیدی رقبای خودتان را آنالیز کنید

برای اینکه بتوانید لینک سازی هم خارجی هم داخلی سایت خود را استفاده کنید باید بدانید که سایت هایی که با کلمه کلیدی مرتبط با شما رتبه گرفته اند از چه سایت هایی لینک دارند، برای این کار باید از ابزارهای آنالیز سئو سایت استفاده کنید که هم نسخه پولی آن هست و هم نسخه رایگان . شما برای اینکه بتوانید سایت رقیب خودتان را آنالیز کنید باید این موارد را بررسی کنید .

  • اعتبار دامنه سایت رقیب شما یا همان Domain Authority
  • دامنه رقیب شما چقدر از خرید آن گذاشته است Age Domain
  • لیست مجموعه ها
  • از چه شبکه های اجتماعی استفاده می کند
  • رتبه الکسا را در سایت الکسا به راحتی می توانید به دست آورید
  • سایت رقیب شما از چه سایتهایی لینک گرفته است بسیار مهم
  • سایت رقیب شما چقدر جستجو می شود
  • سایت رقیب شما چقدر ایندکسی در گوگل دارد

حالا که توانستید سایت رقبای خودتان را آنالیز کنید نوبت این رسیده که در سایت خود این کارها را هم انجام دهید مثلا اگر لینک رقیب شما اسپم شناخته شده است شما هم نباید در همان سایت دوباره لینک بسازید چون هم یک لینک اسپم ساخته اید و تاثیر بدی برای سئو سایت شما دارد ، باید رقبای خودتان را دسته بندی کنید مثلا سایتی که تازه راه اندازی شده است را نباید با سایتی که ترافیک بالایی دارد و سئو خوبی دارد مقایسه کرد.

مطالعه کنید : ساخت بک لینک طبیعی چگونه است ؟

بررسی سئو داخلی رقبا و محتوا

بررسی سئو داخلی رقبا و محتوا

برای اینکه بتوانید سئو داخلی رقیب خودتان را بررسی کنید می توانید از سایت های آنالیز سئو داخلی سایت استفاده کنید شما باید این موارد را بررسی کنید :

  • محتوا سایت رقیب شما بیشتر در مورد چه موضوعاتی هست
  • رقیب شما در هفته یا ماه چند تا مطلب منتشر می کند
  • رقیب شما برای تگ توضیحات از چه جملاتی استفاده می کند
  • رقیب طراحی سایت شما بیشتر چه کلماتی را در سایت خود قرار می دهد
  • محتوا سایت رقبای شما چند تا کلمه هست چند تا عکس دارد
  • رقیب شما در محتوا خودش از ویدئو هم استفاده کرده است
  • شما می توانید تمامی این موارد بالا را آنالیز کنید و خیلی راحت سئو داخلی و تولید محتوا خودتان را بهبود ببخشید

کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید

این کار هم یک راه بسیار مناسبی هست هم راهی هست که شما خیلی زودتر به هدف می رسید مثلا سختی کلمه طراحی سایت با طراحی سایت وردپرس در تهران قابل مقایسه نیست ولی اگر شما بتوانید با کمی روانشناسی کردن یعنی اینکه رفتار کاربران را حدس بزنید آیا کاربری با این کلمه در گوگل جستجو می کند اگر سایت شما یک سایتی هست که به تازگی راه اندازی شده است بهترین کار این هست که در کلمات کلیدی که زیاد ترافیک بالایی ندارد کار کنید تا بعدا که سایت شما قدرت لازم را گرفت بتوانید روی کلمات خیلی سخت تر کار کنید و در صفحه اول گوگل باشید .

بک لینک های رقیب خود را آنالیز کنید

خب می رسیم سر بحث اصلی یعنی لینک سازی خارجی این نکته را در نظر بگیرید که لینک سازی خارجی اصول دارد شما نباید در هر سایتی که رقیب شما در آن لینک ساخته بود شما هم لینک سازی کنید باید این را در نظر بگیرید که این لینک ها شاید پولی باشند یعنی رقیب شما پول زیادی را پرداخت کرده است تا بتواند این لینک را برای سایت خودش ایجاد کند آیا شما هم می توانید همچین هزینه سنگینی کنید پس برای یک لینک سازی خوب باید همه نکات را در نظر بگیرید.

آیا این لینک ها از سایت هایی با اعتبار دامنه خوب گرفته شده است یا از سایت هایی یا اعتبار دامنه پایین این لینک ها اسپم هستند یا مفید آیا این لینک ها فالو هستند یا نوفالو پس حواستان برای لینک سازی خارجی خیلی باید جمع باشد

ساختار سایت رقیب خود را آنالیز کنید

حالا باید سایت رقبای خودتان را از لحاظ ساختاری بررسی کنید که مثلا داخل فوتر چه کلماتی گذاشته شده است یا داخل هدر و منو ها چه ساختاری دارد حتی در بخش مطلب هم بررسی کنید که آیا چه ساختاری دارد مثلا ما در سایت مهندسین ساین وب داخل صفحات داخلی خودمان آخرین نمونه کارها هم بارگذاری کنیم بعد چند تا مطلب پر بازدید را گذاشتیم و در انتها هم چند مطلب جدید را بارگذاری کردیم با توجه به آنالیزی که از رقبای خودمان کرده بودیم کار درست و خوبی بود.

هیچ وقت سرعت سایت را یادتان نرود . سرعت سایت اگر می خواهید سایت خود را سئو کنید باید خوب باشد چون تاثیر خیلی خوبی در رتبه سایت شما دارد

رنگ سایت و گرافیک سایت هم می توانید از آنالیز کردن رقبا بدست آورید ولی یادتان باشد کپی نکنید خلاق باشید تا سایت شما از رقیب شما زیبا تر و جذاب تر باشد تا مشتری به شما بهتر اعتماد کند

مقالات مرتبط

پیشنهاد می کنیم این مطالب هم مطالعه کنید

برنامه نویسی پایتون (Python) چیست ؟

اگر شما کمی در دنیای برنامه نویسی قدم بزنید، می‌فهمید که تعداد زیادی زبان برنامه نویسی وجود دارد که هر…

جریمه شدن طراحی سایت که نسخه موبایل ندارند

جریمه شدن سایتی که نسخه موبایلی ندارد

آیا طراحی سایت موبایل خود را طبق استاندارهای گوگل انجام داده اید؟ این مطلب را در مورد این مطلب حتما…

کاربرد تست A و B در طراحی سایت

کاربرد تست A و B در طراحی سایت

اگر شما هم تا به حال در مورد تست A و B در طراحی سایت اطلاعاتی ندارید حتما پیشنهاد می…

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی