سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئو فرآیند انجام مراحلی است که به یک وبسایت یا محتوایی کمک میکند تا در رتبه بالاتر گوگل قرار گیرد. بهینهسازی برای موتورهای جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینهسازی آن است، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی کسی چیزی را جستجو میکند، آن را در بالای صفحه نشان میدهد.
به آن اینگونه نگاه کنید. وقتی شخصی “لازانیا وگان” را در گوگل تایپ میکند، احتمالاً به دنبال دستور غذا، مواد اولیه و دستورالعملهایی برای طرز تهیه آن است. اگر مقالهای در مورد تهیه لازانیا وگان نوشتهاید، دوست دارید مردم دستور پخت شما را پیدا کنند. برای اینکه هر کسی بتواند آن را پیدا کند، باید بالاتر از همه وبسایتهای دیگر با دستور العملهای لازانیا وگان قرار بگیرید. آسان نیست، اما این همان چیزی است که بازاریابی سئو سایت در مورد آن است.
انواع تعرفه سئو سایت در ساین وب
وقتی صحبت از مدل قیمتگذاری سئو میشود، اکثر مشاوران سئو یکی از این چهار بسته قیمتگذاری سئو را دنبال میکنند و ساین وب هم جهت در بر گرفتن همه ی سلیقه ها و اهداف مد نظر صاحبان سایت میتواند خدمات این ۴ بسته را ارائه دهد که شامل : پروژه محور، مبتنی بر عملکرد، نگهدارنده ماهانه یا مشاوره ساعتی. نوع قیمتگذاری که انتخاب میکنید به طور کلی بستگی به میزان بودجه شما، میزان کاری که باید انجام دهید و میزان انعطافی که میخواهید در کار سئوی خود داشته باشید دارد.
قراردادهای مبتنی بر پروژه با نرخ ثابت
این قراردادها یک راه عالی برای انجام خدمات سئو هستند، یا اگر به تیمی از متخصصان برای کار بر روی یک کمپین سئوی سفارشی نیاز دارید. ما یک نقطه شروع و پایان واضح و تعداد مجموعهی قابل قبولی داریم که شما برای آنها هزینه خواهید کرد. قراردادهای مبتنی بر پروژه سئو همچنین در صورت نیاز به کمک در مورد یک پروژه فنی، مانند انتقال سایت، انجام کارهای سفارشی یا نیاز به بازیابی از جریمه گوگل مفید هستند.
نگهدارنده های ماهانه سئو
خدمات ماهانه سئو یکی از رایجترین مدل تاثیرگذار در تعیین تعرفه سئو سایت در ساین وب است. با یک نگهدارنده ماهانه، مبلغ ثابتی را به آژانس یا مشاور سئو در ماه پرداخت میکنید و ساین وب به طور منظم تمام نیازهای سئوی شما را برطرف میکنند. سئوی ماهانه تضمین می کند که در طول زمان به طور مداوم در بهینه سازی موتور جستجوی خود سرمایه گذاری می کنید.
قیمت گذاری بر اساس عملکرد
اگر به دنبال نتایج هستید، مدل قیمتگذاری پرداخت به ازای عملکرد ممکن است راهگشا باشد. این رویکرد تهاجمیتر از یک نگهدارنده مبتنی بر پروژه یا ماهانه است؛ زیرا بیش از حد هدفمند است و بر کسب نتایج متمرکز است. با قیمتگذاری مبتنی بر عملکرد، معمولاً مبلغ پرداختی به ازای به نتیجه رسیدن موارد صحبت شده بین کارفرما و مجری کار است و آژانس سئو ساین وب به شما نتیجهای را که به دنبال آن هستید ارائه می دهد. مدل عملکرد در صورتی کار میکند که فهرست خاصی از کلمات کلیدی داشته باشید که میدانید عملکرد خوبی دارند و میخواهید همه چیز را روی آنها انجام دهید.
مشاوره ساعتی
مشاوره ساعتی در صورت داشتن بودجه بسیار عالی است، زیرا فقط باید به جای هزینه ماهانه برای تعرفه سئو سایت، به ازای هر ساعت کار هزینه پرداخت کنید. با این حال، گزینه نرخهای ساعتی تنها در صورتی کار میکند که یک تیم داخلی داشته باشید که میتواند بسیاری از توصیههای ارائه شده توسط مشاور سئوی شما را اجرا کند، یا درک کاملی از سئو داشته باشید اما نیاز به انجام کارهای سفارشی داشته باشید.
سوالات متداول تعرفه سئو سایت
اگر به بازار نگاه کنید، انواع مختلف قیمتگذاری سئو و گزینههای بسته سئو را مشاهده خواهید کرد. با این حال، انواع مختلف خدمات سئو و امتیاز قیمت را میتوان به طور کلی بر اساس اندازه شرکت شما، محدوده پروژه شما، سطح تخصص مورد نیاز و میزان کار شما تعیین کرد، و این قیمت متداول باعث ایجاد سوالات و ابهاماتی از قبیل زیر میگردد.
- قیمت سئو چگونه تعیین میشود و چه عواملی بر هزینه تأثیر میگذارد؟
- میزان سئو در ماه چقدر باید باشد و چرا برخی از آژانسها هزینه کمتری نسبت به سایرین دارند؟
- هزینه انجام سئو داخلی در مقابل استخدام یک تیم متخصص چقدر است؟
- چرا مدلهای مختلف قیمتگذاری سئو وجود دارد؟
- نکات مهم در انتخاب شرکت سئو سایت چیست؟
- برای اطلاع از تعرفه سئو سایت چیکار باید کرد؟
عوامل تاثیر گذار در قیمت سئو سایت
۹۲ درصد از جستجوگران آنلاین فهرستی را در همان صفحه اول نتایج جستجوی محلی انتخاب میکنند. شما میخواهید در آن صفحه باشید. برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی آنلاین، باید برای خدمات سئو با کیفیت هزینه پرداخت کنید. قبلاً آن را شنیدهاید، اما همچنین از خود پرسیدهاید، ” هزینه چگونه محاسبه می شود؟” که به عوامل متعددی بستگی دارد. از آنجایی که بهینه سازی سئو جزء ضروری وبسایت کسب و کار شما است، ایده خوبی است که درک درستی از نحوه تعیین قیمت سئو سایت داشته باشید.
تعداد صفحات
تعداد صفحات جدید ایجاد شده و بهینهشده مستقیماً بر میزان هزینه سئو سایت تأثیر میگذارد. اطمینان از اینکه هر صفحه در وبسایت شما رتبه بالایی برای یک عبارت کلیدی دارد، به زمان و تخصص نیاز دارد. ضروری است که ابر دادهها و محتوای هر صفحه به درستی تراز شوند تا الگوریتمهای گوگل صفحه شما را به عنوان ارزشمند علامتگذاری کنند. در عین حال، اطمینان از مفید بودن و جذاب بودن محتوای صفحه شما برای خوانندگان ضروری است.
زمان
این ضرب المثل معروف را می دانید: زمان پول است. و در این مورد، درست است. مدت زمان صرفشده برای بهینهسازی یا ایجاد صفحات برای عملکرد خوب، مستقیماً بر میزان تعرفه سئو سایت تأثیر میگذارد. البته، همه شرکتهای خدمات سئو در گزینههای قیمتگذاری خود به طور یکسان ایجاد نمیشوند، اما در هر صورت زمان همچنان یک عامل است. میزان هزینه بر اساس استراتژیهای قیمتگذاری متفاوت است. شما ممکن است انتخاب کنید که برای بهینهسازی صفحات خود یکبار برای یک شرکت خدمات سئو معتبر برای چند ساعت هزینه بپردازید. این ممکن است در صورت داشتن بودجه کارساز باشد، اما ممکن است رتبه شما را در جایی که میخواهید حفظ نکند.
کسب پیوند
الگوریتمهای گوگل همیشه در حال بهروزرسانی هستند، اما به دست آوردن بکلینکها همچنان حیاتی است، زیرا این عامل شماره۱ است که موتورهای جستجو برای تعیین رتبهبندی صفحات برای جستوجوهای خاص از آن استفاده میکنند. هرچه کیفیت بکلینکهایی که به وبسایت شما اشاره میکنند بالاتر باشد، سایت شما میتواند رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی مرتبط داشته باشد زیرا بکلینکها به گوگل نشان میدهند که وبسایت شما قابل اعتماد و مرتبط با آن پرس و جو است و در نتیجه جایگاه بالاتری را در رتبهبندی کسب خواهید کرد.
وضعیت فنی فعلی سایت شما
اگر راه درازی برای رتبهبندی وبسایت خود در پیش دارید، این امر هزینه سئو را برای شما افزایش میدهد. آنچه سالها پیش برای رتبهبندی کار میکرد ممکن است امروز کار نکند زیرا الگوریتم گوگل همیشه در حال بهروزرسانی است. در برخی موارد، اگر سئوی شما سالها پیش به درستی انجام شده باشد و فقط نیاز به تنظیم دقیق داشته باشد، یا اگر به جای صرف زمان برای بازسازی سایت فعلی خود، از ابتدا با یک وبسایت کاملا جدید شروع کنید، ممکن است تعرفه سئو سایت شما کمتر باشد. درصد کمی از صاحبان مشاغل کوچک سئو را میدانند
رتبه بندی فعلی
از هر کجا که از نظر رتبهبندی اصلی خود شروع کنید تأثیر مستقیمی بر هزینه خدمات سئو دارد زیرا ممکن است حفظ و نگهداری آسانتر از دستیابی به آن باشد. همچنین ممکن است این فرصت را داشته باشید که برای دستیابی به رتبهبندی، به کلمات کلیدی طولانیتر یا کلیدواژههای خاص با رقابت کمتر منشعب شوید. وبسایتی دریافت کنید که بالاتر از رقبای شما باشد.
جستجوهای رتبه بندی بک لینک های گوگل
برای رسیدن به جایگاه برتر در رتبهبندی گوگل، باید تعداد زیادی لینک اصلی عالی به سایت خود داشته باشید. اما این امر مستلزم زمان و تلاش است و میتواند تعرفه سئو سایت کسب و کار شما را افزایش دهد. راههایی برای نزدیکتر کردن سایت شما به بالا وجود دارد که ممکن است زمان زیادی را نبرد؛ بنابراین ممکن است هنگام خرید خدمات سئو هزینه کمتری داشته باشد. برای کاهش هزینه سئو سایت و همچنان به دست آوردن لینک، سعیکنید روی موارد زیر تمرکز کنید.
محتوای ستاره ای داشته باشید:
مردم را وادار به خواندن در مورد محتوای خودتان کنید! اگر سایت شما دارای محتوای قانعکننده باشد، تقریباً به طور خودکار مطمئن خواهید شد که دیگران به آن لینک میدهند.
مورد بررسی و ذکر قرار بگیرید:
شما باید خود را به رهبران و تأثیرگذاران در صنعت خود معرفی کنید؛ بنابراین آنها این فرصت را دارند که شما و سایت شما را بررسی کنند یا از آنها نام ببرند. وبلاگنویسان معروف یا افراد و شرکتهایی را که دنبالکننده رسانههای اجتماعی قوی هستند، امتحان کنید. با آنها تماس بگیرید و سعی کنید آنها را بدست آورید و هر کاری که میتوانید انجام دهید تا اعتبار قابل توجهی به دست آورید. هر بکلینک کمک میکند، و اگر آنها به سایت شما ارجاع دهند، این یک لینک دیگر است که شما برای به دست آوردن آن نیازی نیست خیلی سخت کار کنید و تعرفه سئو سایت را پایین نگهدارید.
جغرافیا
اینکه کسب و کار شما از نظر جغرافیایی کجاست و چه تعداد کسب و کار محلی دیگر با آن رقابت میکند، بر میزان هزینه سئو تأثیر دارد. تعداد مکانهایی که دارید نیز میتواند بر قیمت تأثیر بگذارد. اگر کسب و کار شما دارای چندین مکان باشد، صفحات بیشتری برای استناد خواهید داشت، یکی برای هر مکان، که به معنای کار بیشتر روی بهینهسازی سئوی محلی شماست. به بیان ساده، هرچه مکانهای بیشتری داشته باشید، صفحات بیشتری باید روی تبلیغ کار کنید، که بر میزان تعرفه سئو سایت تاثیر بیشتری دارد.
اگر در یک کسبوکار بسیار رقابتی هستید، از نظر رتبهبندی محلی، کار بیشتری ایجاد میکند؛ زیرا برای شکست دادن رقبای خود باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. محتوای شما باید از هر چیزی که رقبای شما ارائه میکنند برتری داشته باشد و سخت تلاش کند تا پیوندهای بیشتری به صفحه خود بیاورد تا تجارت شما نسبت به رقبا مرتبطتر شود.
رتبهبندی بالا در گوگل در دنیای مبتنی بر وب امروزی بسیار مهم است، اما این فقط به صورت جادویی اتفاق نمیافتد. اجرای صحیح، نیاز به تحقیق و تخصص دارد. میزان هزینه سئو به میزان کاری که باید انجام دهید و اهداف بازاریابی و کسب و کار شما بستگی دارد. مصرفکنندگان، خدمات محلی را از طریق موتورهای جستجوی وب سایت پیدا میکنند.
بر اساس یک مطالعه اخیر، تنها ۳۷ درصد از صاحبان مشاغل کوچک که از آژانس خدمات سئو استفاده میکنند، خود را در درک نکات سئو با فناوری آشنا میدانند. پیدا کردن یک شرکت خدمات سئو با تعرفه سئو سایت معتبر چیزی است که به زمان، فداکاری و درک نیاز دارد و ارزش آن را دارد، زیرا آنها کار بسیار مهمی را برای شما انجام میدهند. با این اوصاف، سرمایه گذاری در سئو یک حرکت تجاری هوشمندانه است.
نکات مهم در انتخاب شرکت سئو سایت
اگر به دنبال بهترین شرکت سئو برای بهینهسازی وبسایت خود هستید، اجازه دهید به شما با احتیاط بگم، مراقب تلههایی باشید که پیش روی شما گذاشته شده است. با وعدههای کسب رتبههای برتر در عرض چند هفته یا ظرف چند روز غافلگیر نشوید. این آژانسها ممکن است کلاهبرداران اعتماد به نفس باشند که منتظرند تا بیهوده جیبهای شما را خالی کنند. همه آنچه گفته شد، اگر میخواهید ترافیک اصلی، سرتیترها و فروش را به وبسایت خود هدایت کنید، سئو همچنان بسیار مهم است.
با اطمینان میتوان گفت که حداقل در حال حاضر استراتژی بهتری برای نتایج بلندمدت وجود ندارد. مهم نیست در چه صنعتی هستید یا کسب و کار کوچک، متوسط یا بزرگی دارید. سئو به شما کمک میکند تا کسب و کار خود را به طور موثر تبلیغ کنید. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، احتمالاً از قبل در مورد اصول اولیه سئو، مانند تحقیق کلمات کلیدی، ساخت لینک و موارد دیگر اطلاعاتی دارید.
همچنین، ممکن است بدون هیچگونه کمک حرفهای و برای عدم پرداخت تعرفه سئو سایت، خودتان سئو را برای شرکت خود انجام دهید. هیچچیز شما را از انجام اینکار منع نمیکند، اما زمانی فرا میرسد که به یک شرکت سئو حرفهای برای سادهسازی این فرآیند نیاز دارید. این به این دلیل است که هنگامی که پس از انجام سئو اولیه، جذب اولیه وبسایت خود را مشاهده کردید، به یک متخصص نیاز دارید تا آن را به سطح بعدی افزایش دهد.
اگر این کار را نکنید، رشد اصلی وبسایت شما میتواند دچار رکود شود. این زمانی است که رقبا شتاب میگیرند و جلو تر از شما میروند و به معنای واقعی کلمه مشتریان شما را میدزدند.اما تهدید دیگری که وجود دارد که به مراتب بدتر از این است؟ به آژانسی فکر کنید که برای پرداخت مکرر استخدام کردهاید و کارهایی را انجام میدهد که وبسایت شما را خراب میکند.
چگونه میتوانید یک آژانس سئو را پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید؟ این گونه آژانسها چه ویژگیهایی دارند؟
- شرکتهای سئو خوب با تجربه عالی هستند و تعرفه سئو سایت قابل قبولی را با توجه به خدماتی که مورد نیاز ارائه میدهند.
- بهترین شرکتهای سئو ، خدمات و نتایجی را ارائه میدهند که مشتریان خود را خوشحال میکند.
- سطح بالای درک، یک ویژگی معمولی یک شرکت سئو خوب است.
- اطمینان حاصل کنید که شرکت سئو برنامهریزی مناسبی دارد که انتظارات شما را برآورده میکند.
- شرکتهای خوب سئو بهترین روشهای سئو را رعایت میکنند.
- شرکتهای برتر سئو گزارشهای مداوم ارسال میکنند.
میتوانید قبل از سپردن وبسایت خود برای انجام خدمات سئو با مشاوره سئو به صورت تلفنی یا حضوری با متخصص مجموعه درصدی از اعتماد خود را افزایش دهید.
برای اطلاع از قیمت دقیق سئو سایت باید چیکار کرد؟
تعداد زیادی آژانس سئو و فریلنسرها قول میدهند که شما را به بالای صفحه اول گوگل برسانند. همه آنها با استفاده از تکنیکهای مختلف و با ابزارهای مختلف، بودجه و مدل بستهبندی متفاوتی دارند. بنابراین چه چیزی باید خرج کنید، و انتظار دارید در هر نقطه قیمت چه چیزی به دست آورید؟ هیچ قانون سخت و سریعی برای این مورد وجود ندارد. مبلغی که برای خدمات سئو به عنوان تعرفه سئو سایت میپردازید به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اندازه کسب و کار شما، جایی که در حال حاضر با سئو خود در آن هستید و میزان خدماتی که نیاز دارید.
فرض کنید شما یک کسب و کار کوچک هستید که در گذشته کار بازاریابی موتورهای جستجو را انجام ندادهاید. باید انتظار داشته باشید که ماهیانه بیشتر از یک تجارت با اندازه مشابه که در سئو فنی سرمایهگذاری میکند و تعداد زیادی بکلینک موجود و محتوای با کیفیت بالا دارد، پرداخت کنید. به همین دلیل است که قیمت سئو بسته به صنعت، اندازه کسب و کار، سطح رقابت و… میتواند بسیار متفاوت باشد.
عوامل اصلی در تعیین هزینه های سئو سایت شما
وضعیت فعلی شما: کسب و کار شما از نظر سئو کجاست؟ رتبه شما کجاست؟ صنعت شما و کلمات کلیدی مورد نظر شما چقدر رقابتی است؟
با سئو خود به دنبال چه چیزی هستید؟ آیا در تلاش برای بهبود دید محلی خود هستید یا حضور ملی دارید؟ کجا میخواهید در جایگاه اول قرار بگیرید؟
چقدر سریع میخواهید به اهداف خود برسید؟ به خاطر داشته باشید که سئوی با کیفیت بالا مربوط به انجام یک رقابت طولانی است؛ بنابراین به احتمال زیاد بهبود دید اصلی شما بسیار بیشتر از آنچه فکر میکنید طول میکشد.
به طور طبیعی، قیمتگذاری و تعرفه سئو سایت برای یک متخصص با بیش از ۱۰ سال تجربه، با کسی که تنها چند سال در بند خود است، یکسان نخواهد بود. سطح تخصص و تجربهای که برای دستیابی به هدف مورد نظر شما لازم است بر افرادی که در گروههای شما کار میکنند و به نوبه خود بر هزینه سئوی شما تأثیر میگذارد.
کجا قرار دارید و چقدر رقابت در صنعت شما وجود دارد؟ این امر بر حجم کارهای سئو که باید انجام شود تا رتبه شما بهبود یابد تأثیر میگذارد. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که در یک صنعت فوق رقابتی (مانند اغذیه فروشی) کار میکنید، به احتمال زیاد برای قیمت سئو، بیشتر از یک کسب و کار کوچک در یک صنعت با رقابت کم یا بدون رقابت در آن منطقه متحمل هزینه میشوید.
آیا به بازاریابی محتوا نیاز دارید؟ تحقیق کلمه کلیدی؟ آیا به دنبال یک راهحل نهایی هستید یا فقط در مورد استراتژی به کمک نیاز دارید؟ آیا به خدمات سئوی مداوم نیاز دارید یا برای یک پروژه یکباره مانند مهاجرت وب سایت است؟ همه این ملاحظات بر تعرفه سئو سایت شما تأثیر میگذارد.
چقدر سریع باید به نتیجه برسید؟ اگر میخواهید در کمپین سئوی خود تهاجمیتر باشید و سریعتر رتبهبندی کنید، آژانس شما باید کارهای بیشتری را در مدت زمان کوتاهتری انجام دهد تا شما را به مقصد برساند که به معنای هزینه بالاتر است.
سئو سایت برای ارتقا سایت شما
ابزارهای سئو یک نکته مهم برای کمک به بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو هستند. بسیاری از ابزارها در محدوده عملکردشان متفاوت هستند، اما عوامل مختلف سئو را نیز تحلیل میکنند. برخی از مهمترین زمینههایی که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند عبارتند از کلمات کلیدی، محتوا، بکلینکها، دامنه و رسانههای اجتماعی. به طور کلی عملیات سئو در سه مرحله انجام میشود. به عبارت دیگر وقتی قرار است رتبه سایت خود را در موتورهای جست و جو ارتقا دهید و برای اینکار هزینه میدهید، بهتر است در ابتدا مشکلات فنی سایت رفع شود، و سپس مشکلات داخلی و در نهایت بهبود خارجی یا عملیات خارج از سایت انجام شود.
انجام سئو سایت، با توجه به نوع کار و خدماتی که انجام میشود دارای هزینههای متفاوتی است. در بالا انواع تعرفه سئو سایت و عوامل تاثیرگذار بر تعرفه سئو سایت و تاثیرات آن را بررسی نمودیم. نکته آخر اینکه در این مسیر حتما با متخصصین سئو در ارتباط باشید. زیرا هرگونه اشتباه در این زمینه ممکن است به جای بهبود رتبهی سایت، منجر به افت آن و در نتیجه اثرات منفی شود.
پرسش و پاسخ 0
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه