طراحی سایت شرکتی

تقریبا ۷۱ میلیون ایرانی در دنیای عجایب اینترنت ساکن شده‌اند و همین امر موجب شده تا بیش از یک میلیون سایت شرکتی در این فضا طراحی شود.هیچ یک از وبسایت‌های شرکتی ظاهری مشابه یکدیگر ندارند؛ بنابراین تنها عاملی که می‌تواند سایتی را در ذهن مخاطب خود ماندگار کند، یا طراحی جذاب، منحصر به فرد و خلاقانه آن است و یا ظاهر نامرتب و به هم ریخته آن.
به دست آوردن یک هویت ماندگار در اینترنت بسیار پیچیده است و طراح باید عوامل گوناگونی، از جمله اهداف یک کسب و کار، شخصیت برند، ارزش‌های شرکت و… را در نظر بگیرد.

<strong>ساین وب  با ۱۰ سال‌ تجربه در زمینه طراحی سایت شرکتی، نامی ماندگار برای خود رقم زده و شرکت‌های بسیاری را برای بستن قرارداد مشتاق کرده است.</strong>

  • بازدید: 11120
طراحی سایت شرکتی

سایت شرکتی چیست؟

منظور از سایت شرکتی یک وب‌سایت است که به معرفی کلی شرکت، خدمات، کارکنان و سوابق آن شرکت می‌پردازد. سایت شرکتی را به سایت‌های تبلیغاتی و فروشگاهی اشتباه نگیرید، تمرکز کلی یک وب‌سایت شرکتی روی شناساندن خود شرکت و ایجاد برندینگ شرکت و اعتبار آن می‌باشد و تمرکزی بر روی محصول یا برندهای فرعی ندارد. در حالی‌که وب‌سایت‌های تبلیغاتی بر روی تبلیغات خدمات یا محصولات خاصی متمرکز هستند، یک وب‌سایت شرکتی به بازاریابی و تبلیغ محصول نمی‌پردازد و تمرکز آن بر روی اخبار و سوابق شرکت، خدمات و اعتبار آن شرکت است.

البته این به این معنی نیست که در سایت‌های شرکتی الزاما خبری از فروش محصول یا خدمات نخواهد بود، بلکه در بسیاری از این سایت‌ها محصولات و خدمات مجموعه‌ی مدنظر به‌صورت آنلاین عرضه می‌گردند؛ ولی همان‌طور که گفتیم اولویت بر روی مسائل شرکت است و فروش‌ها در سایه‌ی اعتبار برند شرکت صورت ‌می‌پذیرد.

طراحی سایت شرکتی

به معنی ساده‌تر عمده‌ی این سایت‌ها محصول خاص خود را عرضه می‌کنند که خب نیاز به تبلیغ و بازاریابی کالای خاص و مقایسه‌ی قیمت آن با سایت‌های دیگر نیست، بلکه نیاز به شناساندن برند است. برای مثال شرکت ایکس را در نظر بگیرید که لوازم جانبی گوشی تولید می‌کند، خب سایت این شرکت که به معرفی محصولات و توضیحات برند خود می‌پردازد و محصولاتش را هم برای فروش گذاشته یک سایت شرکتی است. و خب تمامی سایت‌هایی که در زمینه‌ی فروش انواع لوازم جانبی از برندهای مختلف می‌پردازند جز سایت‌های فروشگاهی و تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

مزایای وجود سایت شرکتی برای یک کسب و کار

شاید دیگر لازم نباشد که در مورد اهمیت و فایده‌ی داشتن وب سایت، برای یک شرکت صحبت کرد. در حال حاضر کمتر می‌توان شرکت با سابقه‌ای را یافت، که از چند سال قبل بدون طراحی سایت شرکتی ، بوده باشد. حتی بسیاری از مدیران شرکت‌ها با تفکرات سنتی هم تحولات شیوه‌ی کسب و کار و گسترش و اهمیت دنیای آی‌تی را دریافته‌اند و اقدام به تاسیس سایت برای کسب و کار خود کرده‌اند.  یک سایت شرکتی جذاب و به‌روز می‌تواند نام برند را در ذهن مخاطبان ماندگار کند. همچنین می‌تواند پل ارتباطی دائم بین شرکت و مشتریان، معرف خدمات و محصولات شرکت با تمامی جزئیات و یک ویترین دائم برای فروش خدمات و محصولات شرکت باشد.

طراحی سایت شرکتی

روی هم رفته وب سایت‌ها دیگر صرفا یک آدرس سایت جذاب، زیر سربرگ اداری یا کارت ویزیت شرکت شما، نیست. بلکه روشی برای معرفی محصولات و خدمات و جلب اعتماد و بازاریابی شرکت شما است. مدت‌هاست که وظیفه‌ی طراحی سایت شرکتی، صرفا محدود به اطلاع‌رسانی و معرفی کلی خدمات و پوشش اخبار و رویدادهای شرکت‌ها نبوده؛ بلکه وب سایت شرکت می‌تواند پُلی جهت تعاملات شرکت با مشتریان باشد، بسیاری از فرآیندها و اعمال معمول بین شرکت و مشتریان،‌ به‌صورت آنلاین و الکترونیکی شود و فروش محصولات و خدمات، آنلاین اتفاق بی‌افتد. در ضمن، سایت شرکت شما، می‌تواند نقش قابل توجهی در مباحث استخدام نیروهای انسانی شرکت داشته باشد و با معرفی فضای کاری شرکت و جزئیات و مزایای شغل، در جایگاه‌های شغلی خاصی که مدنظر دارید، افراد جویای کار را ترغیب به تکمیل فرم درخواست کند.

UX و UI، منحصر به فرد خلق هویت کنید!

یو ایکس و یو آی بطن و ساختمان‌بندی یک سایت شرکتی را تشکیل می‌دهند. ساین وب با علم به این مسئله، دانش روز دنیا را در خدمت طراحی نوین قرار داده و متفاوت‌ترین سایت‌های شرکتی را طراحی و به مشتریان عرضه کرده است.

تهران آهن، شرکت سابیر، شرکت خدماتی در استرالیا و... از جمله سایت‌ها شرکتی‌ هستند که طراحی آن‌ها به دست طراحان توانمند ساین وب انجام شده.

ویژگی‌ های یک سایت شرکتی خوب

صرفا داشتن یک سایت کافی نیست و برای اینکه سایت بتواند چیزی به کسب و کار شما بی افزاید باید در درجه‌ی اول خودش از نظر کاربر یک سایت معتبر و کامل به‌نظر بیاید. در واقع یک سایت شرکتی مناسب، به‌روز و جذاب می‌تواند نام شما را در ذهن مخاطبان ماندگار کند یا برعکس تصویری شلوغ، درهم‌ریخته و نامنظم را از شرکت شما به مخاطبان ارائه دهد. چند مورد از ویژگی‌هایی که باید در طراحی سایت شرکتی لحاظ شوند تا سایت بدل به یک سایت جذاب و ماندگار شود را بیان می‌کنیم، دقت نمائید برخی از این موارد خودشان در دنیای طراحی وب‌سایت یک حرفه محسوب می‌شوند و توضیحات کامل هر کدام یک مقاله‌ی کامل است که در این‌جا به اختصار مفاهیم مهم هر مورد را بیان کرده‌ایم.

واکنش ‌گرا بودن سایت برای صفحات نمایش مختلف

واکنش ‌گرا بودن سایت برای صفحات نمایش مختلف

امروزه بسیاری از کاربران از طریق موبایل و تبلت از سایت‌ها بازدید می‌کنند و کارهای خود را به کمک این وسایل انجام می دهند. در واقع طبق آمارهای موجود، بیش از نیمی از کاربران از موبایل و تبلت به جای کامپیوتر و لپ تاپ، استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از ویژگی‌های دیگری که در طراحی سایت شرکتی باید لحاظ شود، واکنش گرا یا همان ریسپانسیو بودن سایت است تا به شکل مناسب در تمامی دستگاه‌ها در دسترس باشد. همچنین با داشتن یک سایت ریسپانسیو خوب دیگر الزامی نیست تا برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل دوباره هزینه‌ پرداخت کنید.

 سرعت بهینه و بالای سایت

سرعت بهینه و بالای سایت

سرعت سایت یکی دیگر از فاکتورهایی است که کاربران با توجه به آن تصمیم می‌گیرند که این سایت مناسب است یا نه! اگر سرعت بارگذاری سایت کم باشد، مخاطب پیش از آن که صفحه‌ی سایت به‌طور کامل بارگذاری شود، سایت را ترک می‌کند. بنابراین خیلی مهم است که سایت سرعت بالایی داشته باشد و در کوتاه‌ترین زمان بارگذاری شود. سرعت بارگذاری به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد که باید همه‌ی آن‌ها مورد بررسی واقع شوند. یکی از این عوامل همان‌گونه که گفتیم هاست سایت است و مورد دیگر به قالب و کدنویسی‌های سایت مربوط می‌شود. البته موارد دیگری هم در سرعت سایت تاثیرگذار هستند.

 داشتن رابط کاربری ساده و مناسب

داشتن رابط کاربری ساده و مناسب

این ویژگی به این معناست که کاربران به سادگی بتوانند با سایت تعامل داشته باشند و به سهولت به بخش‌های مدنظر خود دسترسی پیدا کنند. به بیان ساده‌تر کاربران بتوانند در هر صفحه‌ای از سایت که هستند به راحتی به صفحه مدنظر خود راهنمایی شوند، عضویت در سایت، امکان برقراری تماس، ثبت سفارش، مشاهده‌ی خدمات و … همگی به سهولت در دسترس کاربران باشد و کاربر به دنبال پیدا کردن موارد مختلف درون سایت نباشد.

ارائه مناسب سوابق و افتخارات شرکت

ارائه مناسب سوابق و افتخارات شرکت

یکی از مواردی که در طراحی سایت شرکتی حتما بایستی‌که لحاظ شود، ارائه اطلاعات صحیح و درست از سابقه‌ی شرکت و زمینه‌ی فعالیت و نمونه کارهای شرکت است و بایستی که این موارد در قسمتی از سایت قرار گیرند که هر کاربر به سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. دقت نمائید که این موارد در واقع شناسنامه‌ی شرکت شما می‌باشد و بایستی که در طراحی صفحه‌ی اصلی سایت به اختصار در دید همگان قرار داشته باشند.

ارائه‌ لینک ‌های شبکه ‌های اجتماعی در سایت

ارائه‌ لینک ‌های شبکه ‌های اجتماعی در سایت

امروزه اکثر کسب‌و‌کارها در شبکه‌های اجتماعی حضور پر رنگ دارند و بخشی از جذب مشتریان خود را از این طریق انجام می‌دهند؛ بنابراین بایستی که در طراحی سایت شرکتی حتما به درج لینک شبکه‌های اجتماعی شرکت با گرافیک مناسب و در دسترس، توجه شود. همچنین با لینک کردن سایت درون شبکه‌های اجتماعی و بالعکس، شاهد افزایش بازدید و بازخورد خواهید بود.

ظاهر خوب وبسایت شرکتی

وقتی کسی وارد سایت شما می‌شود اولین موضوعی که نظرش را جلب می‌کند شکل ظاهری سایت است و این موضوع یقینا به محتوا و مطالب ارجحیت دارد، یعنی هر چقدر هم سایت شما از نظر محتوایی و مطالب، مفید و غنی باشد اما اگر ظاهر و گرافیک خوبی نداشته باشد کاربران زیادی جذب نخواهد کرد. سایت باید دارای عناوین خوانا و ترکیب رنگی درست و دسترسی ساده به تمام محتوا‌ ها و میانبرهای گرافیکی جذاب باشد.

لوگوی شما معرف برند شماست. سایت شرکتی بدون لوگو حتما ناقص است، زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از برند شما در همه جای سایت و فضای وب خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را حتی در سایت دیگری می‌بیند سایت شما را به خاطر می‌آورد. لوگوی طراحی شده باید دارای یک بار معنای خاص مرتبط با برند شرکت شما باشد.

استفاده از فونت‌های مناسب در خوانایی و ظاهر سایت تاثیر بسزایی دارد. همچنین برای پس زمینه‌ی سایت هم  رنگ‌هایی با کنتراست پایین توصیه می‌شود. وجود تصاویر کم حجم که سرعت سایت را کند نکند و در عین حال باکیفیت و جذاب می‌تواند برای بازدیدکننده سرگرم‌کننده باشد و زمان حضور مخاطب را در سایت بالا ببرد. بطور کلی وجود گرافیک مناسب سایت از ویژگی‌هایی است که حتما باید در طراحی سایت شرکتی در نظر گرفته شود.

طراحی سایت شرکتی

استفاده از فونت‌های مناسب در خوانایی و ظاهر سایت تاثیر بسزایی دارد. همچنین برای پس زمینه‌ی سایت هم  رنگ‌هایی با کنتراست پایین توصیه می‌شود. وجود تصاویر کم حجم که سرعت سایت را کند نکند و در عین حال باکیفیت و جذاب می‌تواند برای بازدیدکننده سرگرم‌کننده باشد و زمان حضور مخاطب را در سایت بالا ببرد. بطور کلی وجود گرافیک مناسب سایت از ویژگی‌هایی است که حتما باید در طراحی سایت شرکتی در نظر گرفته شود.

دریافت اطلاعات کاربران

دریافت اطلاعات کاربران

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت شرکتی باید به آن توجه شود، امکان دریافت و دسته‌بندی اطلاعات کاربران است. هر کسب و کاری چنان‌چه اطلاعات کاربران را در اختیار داشته باشد، به مرور زمان یک بانک اطلاعاتی بسیار با ارزش از کاربران به دست می‌آورد. این بانک اطلاعاتی می‌تواند یک ابزار بالقوه برای فروش باشد. می‌توانید با استفاده از اطلاعات تماس کاربران برای آن ها پیامک یا ایمیل ارسال کنید و با معرفی محصول جدید یا اعلام فروش ویژه و تخفیف آن‌ها را برای خرید ترغیب کنید. طبق آمار بازاریابی معمولا کاربران قدیمی راحت‌تر خرید می‌کنند، به این ترتیب به‌سادگی می‌توانید فروش خود را افزایش دهید. البته برای دریافت اطلاعات تماس کاربران باید در طراحی سایت و در فرم‌های عضویت فیلدهای مربوطه طراحی شوند و همچنین با قرار دادن فرم‌های متفاوت و مفید در بخش‌های مختلف سایت، اطلاعات تماس کاربران را به‌دست آورد.

 ارائه‌ی اطلاعات تماس و واحد ارتباط با مشتریان

ارائه‌ی اطلاعات تماس و واحد ارتباط با مشتریان

همان‌طور که گفتیم یک سایت شرکتی پُل ارتباطی میان شرکت و مشتریانش است. شاید در گذشته ارتباط با یک شرکت برای بیان نظر یا پرسشی خاص برای مشتریان بسیار سخت و زمان‌بر بوده ولی امروزه با وجود سایت این امکان به سهولت برای مشتری و همچنین صاحبین کسب و کار فراهم شده است. و حتما بایستی ‌که انواع راه‌های ارتباطی برای مشتریان در نظر گرفته شود، شماره‌ی تماس مستقیم، آدرس شرکت، فرم تماس، در برخی موارد شماره‌ی موبایل، آدرس ایمیل و لینک شبکه‌های اجتماعی مواردی هستند که باید حتما در یک سایت شرکتی وجود داشته باشند. همچنین بهتر است در برخی موارد و با توجه به نیاز کاربران در سایت خود پشتیبانی آنلاین هم داشته باشید، چرا که امروزه حتی برقراری تماس برای پرسش سوال توسط کاربران یک روش کُند و تا حدودی قدیمی محسوب می‌شود.

 وجود محتواهای به‌ روز و با کیفیت مرتبط با خدمات شرکت

وجود محتواهای به‌ روز و با کیفیت مرتبط با خدمات شرکت

یکی از مضامینی که به‌خصوص در جذب کاربران و بازاریابی سایت شرکتی شما نقش فراوانی دارد، وجود محتواهای مناسب با نگارش خوب و وزن مناسب کلمات کلیدی است. در این محتواها برای سهولت فهم کاربر باید از تصاویر و سایر فایل‌های مرتبط هم استفاده شود که کاربر در نگاه اول از موضوع مورد بحث سر در بیاورد و با دیدن حجم بالای متن از خواندن آن پشیمان نشود! برای مثال در نظر بگیرید که موضوع فعالیت یک شرکت در مورد خدمات مربوط به مهاجرت است، اگر سایت این مجموعه دارای محتواهای بسیاری در مورد انواع مهاجرت به کشورهای مختلف باشد، طبیعتا از طریق جستجو، کاربران بسیاری به سایت این مجموعه مراجعه می‌کنند و به این ترتیب به‌عنوان یک مشتری بالقوه برای این شرکت محسوب خواهند شد.

وردپرس گزینه‌ ای مناسب است!

محبوب‌ترین سیستم محتوایی دنیا، وردپرس است و سایت‌های معتبر جهانی مانند بنز از این سیستم برای طراحی سایت اختصاصی خود بهره می‌برند.

راحتی در استفاده، امنیت بسیار زیاد، توسعه پذیری و...از جمله قابلیت‌هایی هستند که جذابیت وردپرس را دو چندان می‌کنند.

با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی نیست و زمان به دست آوردن خروجی محصول نیز کاهش می‌یابد؛ چراکه وردپرس کدنویسی سایت را از پیش انجام داده و تنها باید طراحی سایت انجام شود تا به مرحله راه‌اندازی برسد.

از سوی دیگر این سیستم به شما کمک می‌کند تا به راحتی با توسعه دهنده‌های خارجی همکاری داشته باشید.

طراحی سایت شرکتی

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

Rate this service
مشاوره رایگان تلفنی