گوگل به تازگی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سایت ابزاری را معرفی کرده است به نام Keyword Planner که کار کردن با آن خیلی راحت تر و بهتر هست از ابزار قدیمی Keyword Tool هست پس تا انتهای این آموزش بهینه سازی سایت با ما باشید تا شما هم بتوانید در حوزه کاری خود کلمات کلیدی مناسبی برای سئو سایت خود انتخاب کنید.
مسدود کرده است و شما باید آی پی خود را تغییر دهید که این کار را دیگه همه بلد هستند
یکی از مشکلاتی که این ابزار دارد گوگل آن را برای کاربران ایرانی
پیدا کردن کلمات کلیدی در ابزار Keyword Planner
شما برای این کار اول باید یک اکانت gmail داشته باشید تا بتوانید به بخش Google Adwords بروید
{mp4}keyword_planner{/mp4}
وقتی شما به بخش Google Adwords رفتید با صفحه ای به این شکل روبرو می شوید که باید برای دسترسی به Keyword Planner به منوی Tools & Analysis و منو Keyword Planner را انتخاب کنید
در این صفحه شما با تصویری مثل تصویر زیر روبرو خواهید شد و برای شروع کار با سه ابزار اصلی روبرو خواهید بود. برای تعیین تعداد جستجوی یک کلمه در ماه شما باید گزینه اول یعنی Search for new keywords using a phrase,website or category را انتخاب نمایید. با اینکار در صفحه ابزار Keyword Planner بخش جدید باز خواهد شد که محل وارد کردن کلمات کلیدی است.
تا اینجا امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید به ادامه آموزش سایت توجه کنید
در این بخش شما با چند فیلد برای سفارشی کردن و بهتر به نتیجه رسیدن جستجوی خود روبرو می شوید. در بخش ۱ شما می توایند کلمه یا عبارت مورد نظر خود را وارد کنید، همچنین میتوانید گروهی از کلمات را برای بررسی معرفی نمایید که باید با کاما از یکدیگر جدا شوند و یا هر کدام را در خطی جداگانه وارد کنید.
در بخش ۲ برای معرفی صفحه ای از سایت هدف و یا کل سایت مورد نظر را وارد می کنید. وارد کردن آدرس یک سایت نه تنها انتخاب شما را محدود نمی کند بلکه به Keyword Planner کمک میکند تا ایده های دیگری نیز متناسب با محتوای سایت مورد نظر به شما معرفی کند. بخش ۳ مربوط به انتخاب زمینه کاری و بهبود پیشنهادات بهتر ارائه شده می باشد و در واقع نوعی جستجوی پیشرفته برای نتایج است.
در بخش Targeting شما با سه انتخاب برای انتخابی کشوری که افرادی که جستجو خواهند کرد، زبان مورد نظر خود نوع موتور جستجو دارید که موجب بهتر پیشنهادات این ابزار مفید می شود. در مورد کلمه مورد نظر شما و نمایش تعداد واقعی جستجوی کلمه با این شرایط خواهد شد. بخش دیگری به نام Negative Keywords معرفی شده که کلماتی را از پیشنهادات احتمالی شما پاک میکند. بعنوان مثال اگر شما عبارت “طراحی سایت ” را مورد جستجو قرار دهید، عبارت “آموزش طراحی سایت” هم به شما پیشنهاد میشود و با قرار دادن کلمه “سایت” در بخش Negative Keywords ابزار Keyword Planner نتایجی که شامل این عبارت هستند حذف خواهند شد.
بخش های ۵، ۶ و ۷ برای افرادی در نظر گرفته شده است که می خواهند در گوگل تبلیغات کنند و زیاد کارایی خاصی ندارد. و در ادامه و با فشردن دکمه Get ideas در بخش ۸ میتوانید نتایج جستجو خود را مشاهده کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که شما هر زمان که بخواهید می توانید جستجو خود را از ساید بار سمت چپ عوض کنید و نیازی نیست دوباره مراحل قبل راطی کنید
در این بخش شما با تصویری شبیه تصویر زیر روبرو خواهید شد
یکی بخش Ad Group Ideas
در این بخش سایت هایی و همکارانی که با شما رقابت دارند و در این کلمه کلیدی رقابت می کنند نشان داده می شود و لینک های سایت های مختلف را نشان می دهد
در بخش Keyword Ideas ابزار Keyword Planner مثلا شما کلمه ماشین را جستجو کرده اید گوگل اد وردز بهش ما خواهد گفت شما میتوانید به جای کلمه ماشین از کلمه خودرو یا خرید و فروش خودرو استفاده کنید می توانید میزان رقابتی بود و چقدر این کلمه جستجو می شود را به طور کامل مشاهده کنید و میزان سختی و آسانی کلمه را مشاهده کنید
امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید
شما می توانید از آموزش ویدیویی که با زبان کاملا فارسی که توسط تیم بهینه سازی سایت مهندسین ساین وب تهیه شده است و خیلی کامل تر و بهتر توضیح داده شده هم استفاده کنید و در عرصه طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت و سئو سایت موفق باشید
پرسش و پاسخ 0
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه