خدمات سئو سایت (SEO)

سئو سایت ، پیاده‌ سازی روش‌های هوشمندانه برای افزایش رتبه و رنک در نتایج جستجوی گوگل است که سبب افزایش بازدید سایت خواهد می‌شود.

  • بازدید: 3782
خدمات سئو سایت (SEO)
تعرفه مناسب
تعرفه مناسب
ارائه گزارش منظم
ارائه گزارش منظم
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
پاسخ گویی سریع
پاسخ گویی سریع

سئو سایت یا خدمات بهینه‌سازی وبسایت خدماتی هستند که در راستای ارتقای سطح سایت‌ها توسط یک سئوکار به شکل کاملا اختصاصی صورت می‌گیرد. بسیاری از کسب و کارها و افراد با توجه به نیازی که به تبلیغات دارند؛ جایگاه اول در موتور جستجو گوگل برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد. همان طور که می‌دانید قرارگیری کلمات کلیدی وب سایت در جایگاه‌های بالای گوگل و حفظ این جایگاه به کمک سئو سایت امکان‌پذیر است. امروزه مردم برای اینکه بخواهند دنبال خدماتی یا محصولی بگردند دیگر مثل قبل در داخل صفحات روزنامه ها و آگهی های خیابان دنبال خدمات مورد نظر خود نمی گردند.

با پیشرفت علم کاربران محصول و خدمات مورد نظر خود را در داخل وب جستجو می کنند.

برای همین صاحبان کسب و کارها به جای اینکه هزینه زیادی را برای تبلیغ در مجلات یا تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه ها بکنند به سمت سئو سایت میروند.

خدمات سئو سایت (SEO)

تعریف سئو سایت

سئو وب سایت، پیاده‌ سازی روش‌های هوشمندانه برای افزایش رتبه و رنک در نتایج جستجوی گوگل است که سبب افزایش بازدید سایت خواهد می‌شود. به طور کلی می‌توان موارد تاثیرگذار بر سئو و بهینه‌سازی سایت را به دو دسته زیر تقسیم کرد:

  • خدمات سئو داخلی سایت
  • بهینه سازی خارج از سایت

از موضوعات تاثیرگذار در سئو داخلی می‌توان به چگونگی طراحی سایت (همچون کد نویسی، سرعت لود صفحات، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه) و در آخر کلمه کلیدی به کار رفته در سایت اشاره کرد.

آیا می دانید ؟

امروزه حدود ۸۵% از بازدیدکنندگان در وب از طریق موتورهای جستجوگر (Search Engine) به وب سایت ها راه پیدا می کنند. بر طبق همین آمار حدود ۶۵% بازدیدکنندگان جذب وب سایت هایی می شوند که در صفحه اول نتایج موتور جستجو و رتبه ۱ الی ۳ قرار دارند.

خدمات سئو چیست؟

به طور کلی به تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در داخل و خارج سایت که با هدف قرار دادن کلمه کلیدی در صفحات نخست موتور جستجو  گوگل و حفظ جایگاه آن انجام می‌شود؛ خدمات سئو می‌گویند. این خدمات یک فرآیند بوده که تا مادامی که این وب سایت وجود داشته باشد؛ به ارائه خدمات و کار خود ادامه می‌دهند.

خدمات سئو سفید

خدمات سئو سفید، مجموعه خدماتی هستند که در راستای قوانین موتور جستجوهای بوده و در آن‌ها امکان استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های حبابی و غیر متعارف وجود ندارد. موتورهای جستجو مانند گوگل از هوش بالایی برخوردارند و در صدد ارائه بهترین نتایج به جستجوگران در وب هستند. به طور کلی خدمات سئو سفید از روش‌های بهینه سازی وب سایت‌ها محسوب می‌شود که قوانین موتورهای جستجو را رعایت می‌کند و از ماندگاری نسبتا بالایی برخوردار است.

خدمات سئو خاکستری

سئو خاکستری مابین سئو سفید و سیاه هست و فعالیت ها به صورتی انجام میشود که از دید گوگل طبیعی باشد.

خدمات سئو سیاه

خدمات سئو سیاه به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که از روش‌های غیر متعارف در جهت فریب موتورهای جستجو گوگل استفاده می‌کنند. این خدمات ممکن است در مدت زمان نسبتا کوتاه سبب رشد و بهبود رتبه سایت و هدایت ترافیک به آن شود. اما عمر آن بسیار کوتاه بوده و در صورتی که موتورهای جستجوگر از این موضوع اطلاع پیدا کنند؛ جریمه‌ای را برای سایت‌ها در نظر خواهند گرفت.

نکته : در کل جدا کردن خدمات سئو به صورت رنگ های مختلف سفید و سیاه و خاکستری درست نبوده ولی به دلیل باب شدن این نوع تعریف ها اشاره کردیم.

ساختار هزینه خدمات سئو در ساین وب

پیش از بررسی ساختارهای مختلف درگیر سئو سایت این پرسش ایجاد می‌شود؛ وقتی از هزینه خدمات مختلف سئو صحبت می‌کنیم منظور دقیق ما چیست؟ هنگامی که در خصوص هزینه سئو یا بودجه مربوط به آن صحبت می‌کنیم؛ بحث ما تبلیغات به ازای هر کلیک نیست. بلکه ما به هزینه افزایش ترافیک ارگانیک به وب از روش بهینه سازی رنک آن با کمک موتورهای جستجو به ویژه گوگل است.

به طور کلی هزینه سئو سایت در ساین وب از ۳ ساختار قیمت‌گذاری مختلف برای انجام خدمات سئو پیروی میکند ؛ که در ادامه به بررسی این ۳ مورد خواهیم پرداخت:

قیمت ساعتی خدمات سئو

قیمت ساعتی خدمات سئو

بعضی از هزینه‌های خدمات سئو می‌تواند به شکل ساعتی حساب شوند. این موضوع بر اساس زمانی است که متخصص سئو ما صرف می‌کند. این سبک از قیمت‌گذاری رواج بسیار کمی در ساین وب و حتی در میان آژانس های سئو یا شرکت های بازاریابی دیجیتال دیگر دارد.

هزینه سئو سایت به صورت ماهیانه

هزینه سئو سایت به صورت ماهیانه

در اغلب موارد خدمات سئو توسط ساین وب به صورت هزینه ماهیانه سئو قیمت گذاری میشوند. این ساختار هزینه‌ای معمولا برای آژانس‌های سئو یا شرکت‌های بازاریابی دیجیتال دیگر نیز انتخاب می‌شود که با اندازه واقعی سئو در لیست‌های قیمت به عنوان هزینه سئو لحاظ خواهند شد. با یک قیمت ثابت در هر ماه، یک شرکت می‌تواند خدمات آژانس مورد استخدام خود را برای انجام سئو در سایت تحت الحفظ قرار دهد. به این گونه که می‌توان یک بودجه ثابت و مناسب را برای هزینه های سئو سایت کنار گذاشت.

هزینه سئو به صورت پروژه ای

هزینه سئو به صورت پروژه ای

در این مدل ساختار هزینه ای سئو ، قیمت تمام شده برای پروژه خاص را برای شرکت مد نظر لحاظ می‌کنیم. در این مورد برای دامنه و گستردگی پروژه از ابتدا بر اساس اهداف سئویی شرکت و موقعیت صنعت آن مورد بحث تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد. هزینه هر پروژه به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که علاوه بر برآورده کردن اهداف، دو طرف آن توافق داشته باشند.

انواع خدمات سئو

افراد از زمانی که به یک متخصص سئو مراجعه می‌کنند تا زمانی که رتبه مورد نظر خود را در گوگل به دست آورند؛ با انواع تکنیک و روش در این حوزه روبه‌رو خواهند شد. در ادامه به بررسی انواع خدمات سئو ارائه شده در ساین وب خواهیم پرداخت:

سئو لوکال یا سئو محلی

سئو لوکال یا سئو محلی

گوگل در تلاش است تا بهترین نتایج را به مخاطبان نمایش دهد و برای این کار موقعیت جغرافیایی کاربران را از طریق آدرس IP به دست می‌آورد و بر اساس آن نتایج را ارائه می‌دهد. حال در صورتی که شما دارای کسب و کاری محلی هستید؛ لازم است محل کسب و کار خود را در گوگل قرار دهید. به کلیه اقداماتی که در این زمینه صورت می‌گیرد؛ سئو لوکال یا محلی گفته می‌شود. در این سطح از خدمات سئو سایت می‌توان به موارد نام برده اشاره کرد: ثبت مکان و موقعیت دقیق کسب و کار در گوگل هدف‌گذاری و استفاده از کلمات و عبارات محلی در سایت خود بررسی و مدیریت نظرات، انتقادات و امتیازات کاربران

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یا فنی اولین مرحله از سئو محسوب می‌شود که آغاز آن از ابتدای طراحی سایت است. در این مرحله سئوکار باید مراحل ساختار سایت و کدها را مورد بررسی قرار دهد. در این سطح خدمات سئو، موارد زیر بررسی می‌شود:

  • آنالیز کلی سایت و پیدا کردن ارورهای احتمالی
  • بهینه سازی کد و تگ‌ها
  • بهینه سازی سرعت سایت
  • بررسی ریسپانسیو سایت
  • نشانه گذاری با کدهای اسکیما

سئو Off Page – لینک سازی خارجی و لینک بیلدینگ

سئو Off Page – لینک سازی خارجی و لینک بیلدینگ

از مهم‌ترین موارد خدمات سئو می‌توان به لینک‌سازی اشاره کرد؛ زیرا در صورت عدم وجود استراتژی لینک سازی مناسب، رتبه گوگل سایت رشد بسیار کمی خواهد داشت. مراحل انجام شده در این بخش به شرح زیر است:

  • بررسی بک لینک‌های موجود و حذف موارد مخرب
  • تدوین استراتژی مناسب، شروع لینک سازی و در نهایت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • تدوین ریپورتاژ کمپین‌ها

سئو On Page – سئو داخلی

سئو On Page – سئو داخلی

در سئو داخلی به مواردی از جمله کیورد تارگتینگ ، لینک سازی داخلی ، ساخت صفحات لندینگ و محصول و …انجام میشود . محتوای تولید شده براساس نیاز کاربر خواهد بود به همین دلیل تحویل و یا کمک در بحث اطلاعات از سمت صاحب سایت کمک زیادی به گرفتن فیدبک بهتر برای صاحب سایت میشود.

کدام یک از انواع خدمات سئو می ‌تواند برای  کسب و کارها مناسب باشد؟

همان طور که گفتیم این موضوع بسته کسب و کارها و وضعیت موجود سایت کاری، متفاوت خواهد بود. به طوری که بعضی از موارد باید در تمامی وب سایت‌ها رعایت شود. به طور مثال سئو تکنیکال برای هر سایتی نیاز است؛ اما همه سایت‌ها نیازمند سئو محلی نیستند. در برخی از موارد نیز ممکن است؛ خدماتی از قبلا انجام شده باشند و به اجرای مجدد نیاز نداشته باشند.

متخصصان سئو پیش از شروع هر پروژه، به طور کامل موارد مورد نیاز خود را بررسی می‌کنند تا از ایرادات کار اطلاع پیدا کنند. در این میان آگاهی صاحبان برند نیز از وضعیت سایت و رقبا می‌تواند؛ کمک کننده باشد.

همچنین لازم است؛ بدانید برای انجام پروژه‌های بزرگ باید میان تیم طراحی سایت، تولید محتوا و سئو، همکاری وجود داشته باشد. زیرا در این شرایط متخصص سئو استراتژی‌هایی تدوین می‌کند و آن‌ها را در اختیار تیم‌های دیگر قرار می‌دهد که همه این فعالیت‌ها سبب کمک به رشد کسب و کار شما خواهد شد و شرایط مجموعه ای از تخصص های گفته شده در ساین وب خوشبختانه وجود دارد و شما با خیال راحت صفر تا صد کار را میتوانید با ما بسپارید.

خدمات سئو سایت (SEO)

خدمات سئو، مشخص کننده مسیر رشد نهایی نخواهند بود.

تا به الان درباره بررسی خدمات سئو سایت و انواع هزینه‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای این موضوع صحبت کردیم. اما توجه داشته باشید با توجه به همه موارد ذکر شده نیز تضمینی وجود ندارد که متخصصین سئو بتوانند؛ نتیجه نهایی مورد نظر را کسب کنند. زیرا این موضوع بستگی به عوامل خارجی غیر قابل پیش بینی مانند وضعیت الگوریتم‌های گوگل ، افزایش تعداد رقبا و میزان تلاش‌های رقبا  بستگی دارد. در صورتی که رتبه کسب شده توسط شما نیز مورد قبول‌ است؛ به یاد داشته باشید تضمینی برای ماندن در آن رتبه وجود ندارد. بنابراین هیچ چیز در خدمات سئو ماندگار نخواهد بود.‎

برای خدمات سئو باید صبر داشته باشید

برای اینکه سایت شما به صفحات اول گوگل برسد نیاز است که شما صبر داشته باشید و این صبر بستگی به سختی کلمه و رقابتی بودن آن دارد .استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید باعث طول کشیدن نتیجه میشود ولی ماندگاری بالایی نسبت به استفاده های دیگر تکنیک ها دارد .اگر زمان برایتان مهم هست و میخواهید زودتر دیده شوید پیشنهاد ما استفاده از خدمات گوگل ادز است.

در انتخاب سئو کار به این نکات توجه کنید

سئو سایت یک تخصص هست که بر اساس تجربه بدست می آید .آیا می شود همه رقبای شما در صفحه اول باشند ؟ صفحه اول گوگل ۱۰ ردیف بیشتر دارد؟

پس حواستان به حرف های سئو کار باشد سئو تضمینی ندارد . چون شاید رقیب شما بیشتر از شما فعالیت و هزینه میکند

خدمات سئو سایت (SEO)

اما خدمات سئو شامل چه مواردی می شود؟

استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید و خاکستری
استفاده نکردن از تکنیک سئو کلاه سیاه
آنالیز سایت های دیگر رقبا
حذف کدهای زاید در سایت
تنظیم چگونگی نمایش متن صفحات سایت
نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر
تنظیم حجم صفحات
تصحیح تمام کدهای سایت
رفع لينکهاي معيوب و مشکلات CSS
اضافه کردن کدهاي Google Analytics
دریافت لینک از سایتهای دیگر
اضافه کردن Site Map
افزایش رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو
ايجاد گوگل وب مستر
بهينه سازي تصاوير و حجم وب سايت
تغيير ساختار قالب سایت
تنظیم متاها و عناوین سایت
بررسی وضعیت فعلی سایت
افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه

چند نمونه از خدمات سئو

همان طور که در ابتدا گفته شد؛ شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو فعالیت‌های مستمری را در جهت بهبود رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل انجام می‌دهند که به شرح زیر است:

تولید و مدیریت محتوا

تولید و مدیریت محتوا

از مهم‌ترین معیارهای موجود در خدمات سئو می‌توان به تولید محتوا اشاره کرد. برای داشتن محتوای مناسب کافی است؛ کلمات مناسبی را برای هر محتوا در نظر بگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که مدیریت محتوای تولید شده اگر بر عهده صاحبان کسب و کار باشد نتیجه ی بهتری به دست خواهند آورد .

به این صورت که محتوای تخصصی و مناسب با نوع فعالیت حوزه ی کاری شما به تیم محتوا نویس ساین وب داده میشود و محتوا نویس بر اساس اصول سئو ادیت های لازم را انجام میدهد. با این روش مخاطب های شما اطلاعات کامل و درستی نسبت به خدمات شما کسب میکند که باعث جذب کاربر بیشتر به سمت شماست.

ایجاد بک لینک های طبیعی

ایجاد بک لینک های طبیعی

اگر چه بک لینک مانند گذشته دارای اعتبار نیست؛ اما هنوز هم سبب افزایش قدرت در وب سایت و در نهایت بهبود جایگاه کلمات کلیدی در موتور جستجو خواهد شد. موضوع اصلی آن است که از چه وب سایت‌هایی می‌توان بک لینک گرفت؟ این موضوع یکی از تخصص‌های سئوکار است. به خاطر داشته باشید که ایجاد بک لینک باید به صورت کاملا طبیعی صورت بگیرد و در غیر این صورت ضررهای زیادی را بر سایت شما وارد خواهد کرد.

برطرف نمودن مشکلات فنی وب سایت

برطرف نمودن مشکلات فنی وب سایت

پیش از انجام هرگونه فعالیت در جهت بهینه سازی سایت، می‌بایست زیرساخت‌های فنی سایت مناسب باشند. به عبارت دیگر سئوکار باید با داشتن یک چک لیست تمامی مشکلات فنی سایت را برطرف کند. لازم به ذکر است تا زمانی که این مشکلات از بین نرفته‌اند؛ امکان بهره‌مندی از نتیجه مطلوب در سایر مراحل امکان پذیر نخواهد بود.

چگونگی فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی

چگونگی فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی

یکی از معیارهای موتورهای جستجوی گوگل در جهت قرار دادن کلمات کلیدی در جایگاهی بالا، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه‌های اجتماعی با فرستادن سیگنال‌های قوی به سوی وب سایت سبب ایجاد ترافیک مطلوبی در آن خواهند شد.

فعالیت در دایرکتوری های هدف

فعالیت در دایرکتوری های هدف

دایرکتوری‌های هدف با توجه به حوزه‌های سایت‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. دایرکتوری هدف با برخورداری از قدرت بسیار می‌توانند به طور افزایش دهنده‌ای به سایت کمک کنند.

وردپرس چیست؟

مدیریت وبلاگ

وبلاگ‌ها ابزار قدرت‌مندی به حساب می‌آیند که می‌توانند به سادگی محیطی را فراهم آورند تا امکان ارائه هرگونه محتویات در آن را داشته باشید. از آنجا که دامنه اصلی وب سایت نیز دارای قدرت زیادی است؛ می‌توانید در هنگام لینک کردن وب سایت به دیگران، بخشی از امتیاز خود را نیز منتقل کنید.

مهارت‌ها و تخصص‌های مربوط به خدمات سئو فقط مختص به استفاده از ابزارآلات گوگل نیست. اما متاسفانه در چند سال اخیر و با محبوبیت سئو در میان مردم بسیاری فقط به دنبال یادگیری یک یا دو ابزار بسنده می‌کنند و با آموختن آن‌ها خود را سئوکار و یک متخصص حرفه‌ای می‌دانند.

دانش مربوط به سئو به دو بخش کاربردی که همان تسلط بر ابزارآلات مرتبط با سئو و دیگر مهارت‌های لازم، تقسیم می‌شود. در این میان مهارت‌های گروه دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا یک سئوکار پیش از هرکاری باید بتواند به خوبی موضوعات را مدیریت و استراتژی مشخصی برای آن‌ها تعیین کند.

 

مهارت مورد نیاز در خدمات سئو

یکی از ویژگی‌های سئوکار خوب، داشتن ذهنی تحلیل‌گر است. ذهن تحلیل‌گر، ذهنی بوده که می‌تواند ارتباطات و علت اتفاقات را متوجه بشود و توانایی انتقاد و به چالش کشیدن موضوعات را داشته باشد.

هیچ پاسخ از پیش تعیین شده‌ای برای این پرسش‌ها وجود ندارد. در واقع هرکدام از این پرسش‌ها جوابی دارند که با توجه به موقعیت اعتبار پیدا می‌کنند. نحوه پاسخ به این پرسش‌ها نیز، میزان حرفه‌ای بودن هر سئوکار را مشخص می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که افراد فعال در این حوزه بتوانند؛ پیش از شروع کار خود یک چشم انداز از مسیر پیش روی خود داشته باشند.

وردپرس چیست؟

سه سوالی که هر متخصص سئو باید در طول مسیر هر پروژه از خود بپرسد و پاسخ درستی برای آن‌ها ارائه دهد به شرح زیر است:

  • چه اتفاقی روی داده است؟
  • چرا این اتفاق روی داده است؟
  • چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

توانایی نوشتن و صحبت کردن

یکی از اشتباهات رایج در این حوزه آن است که اغلب افراد فکر می‌کنند؛ در دنیای سئو نیازی به صحبت یا نوشتن نیست. افراد بیشتر پشت سیستم نشسته و مشغول به انجام کار خود هستند؛ اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. در خدمات سئو برخلاف سایر فعالیت‌های بهینه سازی سایت مانند تولید محتوا و کارهای گرافیکی که بیشتر پشت میز نشین و نیازمند اتاقی آرام و ساکت هستند؛ سئوکاران روز خود را نه تنها با ارتباط با تمامی افراد گروه بلکه با مشتریان آغاز می‌کنند. آن‌ها با مشتریان جلساتی تشکیل می‌دهند و در خصوص موضوعاتی همچون روند کار یا ارائه گزارش عملکرد صحبت می‌کنند.

هرچه یک سئوکار بتواند این دو توانایی را بیشتر در خود رشد دهد؛ از سایر همکار خود توانایی جذب مشتری بیشتری نیز خواهد داشت و در نتیجه موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد.

وردپرس چیست؟

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

5/5 - (1 امتیاز)

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی