طراحی سایت دروپال

  • بازدید: 3072
طراحی سایت دروپال
Rate this service

احتمالا همه شما با اسم سیستم‌های مدیریت محتوا وردپرس آشنا هستید و می‌دانید که جزو برترین سیستم‌های مدیریت محتوا حال حاضر در جهان به شمار می‌رود؛ ولی باید بدانید که سیستم‌های مدیریت محتوا دیگری هم وجود دارند که امکانات و ویژگی‌های مختلف و متفاوتی نسبت به وردپرس را ارائه می‌دهند.

یکی از این سیستم‌های مدیریت محتوا، دروپال (Drupal) است که به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا آماده متن باز و برای انتشار و مدیریت محتوا و سایت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی طراحی سایت با دروپال چگونه است؟ دروپال چه ویژگی‌هایی دارد و چرا باید سایت خودمان را با دروپال راه اندازی کنیم؟ با ما همراه باشید تا به جواب همه این سوال‌ها بپردازیم…

طراحی سایت دروپال

طراحی سایت دروپال چیست؟

همانطور که در بخش مقدمه هم توضیح دادیم، دروپال یک سیستم مدیریت محتوا آماده است که به کمک آن می‌توانید مراحل مدیریت سایت خودتان را راحت‌تر و بهتر انجام دهید. از ویژگی‌های دروپال می‌توان به منبع باز و رایگان بودن آن اشاره کرد.

دورپال در سال ۲۰۰۱ توسط آقای Dries Buytaert با زبان php  کدنویسی شده است و در حال حاضر ۲.۳ درصد از سایت های جهان با دروپال طراحی شده است به نظر ما دروپال شروع خوبی داشت و چند جایزه در زمینه بهترین سیستم مدیریت محتوا را کسب کرد ولی نتوانست با رقبای خود وردپرس و جوملا به رقابت بپردازد و این باعث عقب ماندن دروپال شد در حاضر آخرین نسخه دروپال نسخه ۸ آن هست و اینکه در حال حاضر دروپال بیش از

  •  ۳۷٬۱۰۰ افزونه
  •  ۲٬۴۴۵ قالب

برای تغییر ظاهر دارد و بسیاری از سایت های شرکتی و دولتی حتمی سایت پلیس امنیت ایران ، سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی ،طراحی سایت کاخ سفید ، سایت دانشگاه هارواد پس drupal می تواند سیستم بسیار قوی داشته باشد به نظر ما یکبار استفاده کردن از دروپال ضرری ندارد

البته دروپال در سال‌های اخیر زیاد مورد توجه قرار نمی‌گرفت؛ در این سالها و با رشد صنعت طراحی سایت، بسیاری از طراحان سعی کردند تا از روش طراحی سایت با دروپال اقدام به راه اندازی وب سایت خودشان بکنند.

مزایا دروپال

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای دروپال

اگر نگاهی به تاریخچه وردپرس بیندازید، متوجه می‌شوید که وردپرس در اصل برای وبلاگ‌نویسان طراحی شده و هنوز هم از آن به عنوان یک نرم افزار وبلاگ نویسی یاد می‌کنند.

البته شما می‌توانید سایت‌های بزرگ خودتان را بر روی وردپرس پیاده کنید؛ ولی مطمئن باشید که حتما در آینده، دچار مشکلات مختلفی می‌شوید و اینجاست که طراحی سایت با دروپال به کمک شما می‌آید.

البته این موارد فقط بخشی از برتری‌های دروپال به شمار می‌روند که در ادامه بیشتر درباره مزایا استفاده از سیستم مدیریت محتوای دروپال می‌پردازیم:

۱. منبع باز دروپال

در بالا هم چندین بار به این موضوع اشاره کردیم؛ اگر به تاریخچه اکثر نرم افزارهای معروف نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اکثر آنها دارای قابلیت منبع باز هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا توسعه دهندگان زیادی به این سمت بیایند.

دروپال با داشتن قابلیت متن باز، سورس‌های خودش را در اختیار عموم قرار می‌دهد و هر کسی می‌تواند بنا به نیاز و خواسته خودش، کدهای دروپال را برای خودش شخصی سازی کند.

۲. قدرت دروپال

همانطور که گفتیم، وردپرس معمولا در پردازش سایت‌ها و پروژه‌های بزرگ به مشکل می‌خورد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از وبمستران، به فکر یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمندتر باشند که دروپال هم یکی از آنهاست.

۳. امنیت دروپال

از امنیت هم می‌توان به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت با دروپال اسم برد. بسیاری از کاربران و وبمستران فکر می‌کنند که وردپرس در بین تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا، دارای بهترین امنیت است و کمتر کسی می‌تواند به آنها نفوذ کند؛ در صورتی که این طرز فکر، اشتباه است.

درواقع سیستم مدیریت محتوا دروپال، دارای بالاترین سطح امنیتی است؛ به حدی که بسیاری از سایت‌های دولتی در سراسر جهان، سایت‌های خودشان را بر روی سیستم مدیریت محتوا دروپال پیاده سازی می‌کنند که برای مثال می‌توان به سایت کاخ سفید آمریکا اشاره کرد.

البته این موضوع را هم یادتان باشد که هیچ وقت، امنیت نمی‌تواند صد در صد باشد. اما دروپال با دارا بودن پروتکل‌های امنیتی فوق العاده، می‌تواند بالاترین سطح امنیت را در بین سیستم‌های مدیریت محتوا، به شما ارائه دهد.

۴. کارایی دروپال

اگر بخواهید کارایی طراحی سایت با دروپال را با دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا به مانند وردپرس، جوملا و … را بررسی کنید، دروپال از کارایی بیشتری برخوردار است. اگر کمی درباره دروپال تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که سیستم مدیریت محتوا دروپال از هیچکدام از منابع سیستم استفاده نمی‌کند که همین موضوع می‌تواند نگرانی‌های مربوط به بالا رفتن هزینه‌ها را از بین ببرد.

همچنین طبق بررسی‌هایی که انجام شده، سرعت لود سایت‌هایی که بر روی دروپال پیاده سازی شدند، نسبت به سایت‌هایی که بر روی دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا پیاده سازی شدند، بهتر و سریع‌تر بوده.

۵ . داشتن قالب های آماده دروپال

با اینکه با خودمان به شدت مخالف قالب و تم های آماده هستیم ولی در حاضر در ایران دروپال غیر از دو تا سه سایت قالب های دروپال را طراحی نمی کنند درست هست در جهان قالب زیاد دارد ولی ما داریم در ایران زندگی می کنیم قالب های آنها ltr هست و نسبت به وردپرس که بسیار سایت پشتیبانی دارد دروپال ندارد و این جالب نیست

چرا ما را انتخاب می‌کنید؟

هدف ما فقط طراحی یک سایت نیست بلکه قصد داریم تا مخاطبین شما تجربیات موفقی درسایت داشته باشند و سایت شما حضوری موفق را در این زمینه تجربه کند.

چرا طراحی سایت ساین وب

ایده و خلاقیت

تکراری طراحی نمی کنیم خلاقانه طراحی می کنیم

قیمت مناسب

حرفه ای طراحی می کنیم ولی با قیمت مناسب

تجربه بالا

یک دهه فعالیت بیش از ۱۵۰ نمونه کار

همیشه در دسترس

همیشه در دسترس هستیم و پاسخگو شما

آیا دروپال برای من مناسب است؟

جواب این سوال بستگی به خودتان دارد؛ طراحی سایت با دروپال بیشتر مخصوص افرادی است که به فکر یک پروژه قدرتمند و بلند مدت هستند. برای مثال اگر قصد راه اندازی یک شرکت بزرگ را دارید و می‌خواهید یک سایت هم برایش ایجاد کنید که از امنیت بالایی هم برخوردار باشد، می‌توانید از سیستم مدیریت محتوا دروپال استفاده کنید.

البته موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را از طراحی سایت با دروپال منصرف کند؛ یکی از اصلی‌ترین آنها می‌توان به نبود جامعه خوب در این زمینه اشاره کرد. قطعا ممکن است مشکلات زیادی در مسیر طراحی سایت با دروپال به وجود بیاید و نبود یک راهنما می‌تواند طراحی سایت را با مشکل مواجه کند.

اصلی‌ترین چیزی برای طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا نیاز دارید، یک راهنماست که بتواند شما را در مسیر طراحی سایت کمک کند. برای همین پیشنهاد می‌کنم که طراحی سایت خودتان را به یک شرکتی به مانند ساین وب که در این زمینه مهارت دارد بسپارید تا هیچ مشکلی در مسیر طراحی سایت پیش نیاید.

انتخاب دروپال برای طراحی سایت

معرفی بهترین‌ ماژول های دروپال

ماژول در دروپال به مانند افزونه در وردپرس است که مدیران سایت‌ها می‌توانند با کمک آنها، قابلیت‌های جدیدی را به سایت خودشان اضافه کنند.

در ادامه این بخش سعی می‌کنیم تا بهترین ماژول‌های سیستم مدیریت محتوا دروپال را با هم بررسی کنیم.

۱. Twing Tweak

از Twing Tweak می‌توان به عنوان یکی از چند ماژول برتر دروپال اسم برد که کارایی آن بیشتر مربوط به توسعه دهندگان می‌شود تا کاربران معمولی.

۲. Admin Toolbar Module

این ماژول بیشتر مناسب مدیران سایت یا همان وبمستران است؛ درواقع این ماژول می‌تواند امکانات بیشتری را در اختیار مدیرانی که سایت‌های خودشان را در دروپال راه اندازی کردند ارائه دهد تا راحت‌تر و بهتر بتوانند عملکرد صفحات سایت‌های خودشان را بررسی کنند.

۳. Webform Module

ماژول Webfrm Module همانطور که از اسم آن هم مشخص است، یک فرم ساز حرفه‌ای در این سیستم مدیریت محتوا به شمار می‌رود. شما مدیران سایت‌های دروپال، می‌توانید با کمک این ماژول، یک فرم جامع برای سایت خودتان طراحی کنید.

۴. Pathauto Module

اگر شما حتی اطلاعات کمی از علم سئو هم داشته باشید، می‌دانید که لینک‌های شکسته می‌تواند تاثیر بدی بر روی سئو سایت شما بگذارند و ریدایرکت، یکی از راه‌های رفع این مشکل به شمار می‌رود.

شما به کمک ماژول Pathauto Module می‌توانید لینک‌های شکسته یا هر لینک دیگری را به صفحات دلخواه، ریدایرکت کنید.

یادگیری دروپال

یادگیری طراحی سایت دروپال

برای اینکه شما بتوانید دروپال را یاد بگیرید به زبان فارسی سایت کم هست ولی اگر انگلیسی تسلط داشته باشید سایت بسیار هست پس یک شخص عادی نمی تواند مثل وردپرس یک طراحی سایت برای خودش طراحی کند ، چون دروپال کمی پیچیده هست نسبت به وردپرس

اگر شما به زبان php تسلط دارید می توانید یک سایتی بسیار قوی و حرفه ای را طراحی کنید سایت های زیادی با دروپال طراحی شده است سایت هایی که هم زیبایی دارند و هم برنامه نویسی قوی چون دروپال هم مانند وردپرس یکی از فریم ورک های php  هست پس شما اول باید  به php تسلط داشته باشید ولی اگر فردی عادی هستید زیاد با دروپال کاری نداشته باشید چون واقعا برایتان سخت می شود

هر سیستمی برای خودش مزایا و معایبی دارد

جدیدترین نمونه کارها

پیشنهاد می کنیم جدیدترین نمونه کارهای ما رو مشاهده کنید

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی